MVR-02 je v každém ohledu lepší, říká Wirth
Virgin věří, že je na letošní sezónu připraven daleko lépe.
Technický ředitel týmu Virgin Racing Nick Wirth říká, že dnes představený MVR-02 pro letošní sezónu je v každém ohledu lepší než jeho předchůdce.
Virgin odhalil svůj monopost pro sezónu 2011 dnes v londýnském Televizním centru BBC a Wirth říká, že bude pro tým znamenat obrovský krok vpřed.
"Na tomto procesu pracujeme od poloviny loňského roku. Vyměřili jsme, jak rychle se musíme zlepšovat a na čem musíme pracovat," řekl Wirth.
"Odvedli jsme spoustu práce na vývoji fyziky a toho, co děláme, abychom se dotáhli na ostatní."
Wirth věří, že jeho tým se velice dobře vypořádal se ztrátou přítlaku na zadní nápravě, kterou způsobí zákaz dvojitého difuzoru.
"Záď vozu je od loňského roku výrazně regulována a nám se povedlo u tohoto vozu nejen dohnat to, kde jsme byli, ale dokonce to i překonat, co se aerodynamické efektivity týče. V každičkém ohledu je tohle auto rychlejší a lepší než loni."
Virgin je nadále jediným týmem, který svůj vůz navrhuje pouze za pomocí počítačové technologie CFD a nevyužívá aerodynamického tunelu. A přestože tým loni skončil v Poháru konstruktérů poslední, Wirth tvrdí, že se tak nestalo kvůli upřednostňování CFD a že tým eliminoval své slabiny z loňského roku.
"Co nás srazilo, a do jisté míry i ostatní týmy, byla spolehlivost hydrauliky a převodovky, takže na to jsme se pro rok 2011 zaměřili.
K okruhovému závodění přistupujeme duálně, aplikujeme to, v čem jsme v aerodynamice dobří na převodovku, takže mazací systém převodovky jsme podrobili důkladnější analýze a vývoji, než jsme to dělali u sportovních vozů.
V Abú Zabí a v testech jsme jeli s novou hydraulikou z nového vozu. Na tuhle sezónu jsme zkrátka daleko lépe připraveni."
Letošní MVR-02 bude jedním z vozů, ve kterém se neobjeví systém rekuperace kinetické energie. Wirth to vysvětluje tím, že KERS není tak výrazným přínosem, aby se týmu v aktuální fázi svého vývoje vyplatilo s ním ztrácet čas.
"KERS je zajímavý předmět, skvělá a smysluplná technologie, pojící se k hybridním cestovním vozům jako Prius," řekl Wirth.
"Je extrémně drahý a těžký, přináší výhodu asi tří desetin sekundy. My hledáme tři sekundy. Nechceme Timovi (Glockovi) slibovat, že jsme ty tři sekundy našli, ale našli jsme hodně. Je důležitější zaměřit se na aerodynamiku."