Virgin ukončil spolupráci s Nickem Wirthem
Důvodem byly letošní silně neuspokojivé výsledky.
Virgin ukončil svou spolupráci se svým technickým ředitelem Nickem Wirthem a jím vedenou společností Wirth Research, důvodem byly silně neuspokojivé výsledky v úvodních velkých cenách letošní sezóny.
Tým si pro letošní rok sliboval pravidelnou účast ve druhé části kvalifikace, jenže jeho jezdci Timo Glock a Jerome d'Ambrosio letos stáli nejlépe v desáté řadě.
Výsledkem proto je, že společnost Wirth Research již není součástí týmu. Na vývoj vozu bude nyní dohlížet bývalý šéfinženýr Renaultu Pat Symonds.
Ten se sice po svém usvědčení z aféry ohledně Velké ceny Singapuru v roce 2008 smí do týmových funkcí ve Formuli 1 vrátit až v roce 2013, má ovšem možnost působit u některého z týmů v roli poradce. Právě z této pozice bude Symonds vývoj vozu MVR-03 pro rok 2012 řídit.
"Bylo rozhodnuto, že tým převezme kontrolu nad svým vlastním osudem," řekl výkonný ředitel Virginu Andy Webb.
"Věřím, že kroky, které podnikáme z pohledu svého technického vedení a provozní dokonalosti, nám poskytnou pevné základy potřebné pro to, abychom mohli jít dál a v následujících letech dosáhli svých výkonnostních cílů. Jsou to odvážné, ale pozitivní kroky, které nám umožní posunout se vpřed co do sebejistoty."
Navzdory změně v technickém vedení tým pro následující velké ceny chystá řadu vylepšení, která byla vyvíjena ještě pod dohledem Wirth Research. Virgin si od nich slibuje snížení ztráty na Team Lotus.
Tým by však také rád zvážil nové cesty vývoje svého aktuálního MVR-02 pro pozdější fáze sezóny. To bylo mohlo vést k radikálním úpravám vozu.
"V této roční době je zvykem, že se týmy začínají věnovat následujícímu závodnímu roku, zatímco nadále vyvíjejí své současné auto pro zbývající závody aktuální sezóny," řekl Webb.
"Ve světle svých dlouhodobých plánů budeme nadále agresivně postupovat podle této strategie, ale protože pravidla pro příští rok zahrnují pouze málo změn, doufáme, že některé produkty naší vývojové práce zaměřené na MVR-03 by mohly skončit také na našem současném voze."
Má se za to, že Virgin se již nachází v pokročilejší fázi hledání své nové technické základny. Zvažována prý byla mimo jiné i továrna v Leafieldu, v minulosti využívaná týmy Arrows a Super Aguri.
Další možností je také technická spolupráce s některým ze silnějších týmů, krok, který v nedávných letech například pozvedl tým Force India ze dna výsledkové listiny do středu pole. Možným partnerem by mohl být McLaren, který právě s Force Indií spolupracuje.
Virgin sice zatím nechce blíže specifikovat, jakým směrem se jeho technická struktura nyní posune, potvrdil však, že tyto změny byly v plánu již od počátku zapojení společnosti Marussia Motors do vedení týmu.
Jedním z budoucích cílů je prý dokonce boj o stupně vítězů v premiérové Velké ceně Ruska v Soči v roce 2014.
S odchodem Wirthu je navíc velmi pravděpodobné, že tým změní filosofii vývoje svého vozu. Dosud tým totiž jako jediný ve startovním poli využíval pouze technologii počítačových simulací (CFD), nikoliv aerodynamický tunel.
Tato filosofie byla však podle aktuálního vyjádření týmu zaměřená na omezení nákladů při vstupu do Formule 1, jenže nyní, když se tým ve Formuli 1 již zaběhnutý, by mohl větrného tunelu začít využívat.