Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Testování v Barceloně otevřel nejrychlejším časem Vettel

Testování v Barceloně otevřel nejrychlejším časem Vettel

Španělsko, Circuit de Catalunya - 1. den

Sebastian Vettel otevřel nejrychlejším časem třetí sérii letošních předsezónních testů, které hostí katalánský okruh v Barceloně. Krátce před vypršením časového limitu totiž sesadil z čela do té doby nejrychlejšího Fernanda Alonsa.

Z pohledu klimatických podmínek se dnes jednalo zřejmě o dosud nejnáročnější den letošního testování, neboť se po včerejších lijácích začínalo na mokré trati.

Řada jezdců přitom zajela své nejrychlejší časy právě v momentě, kdy bylo načase přezout na suché pneumatiky, neboť se vydávala pouze ke krátkým průzkumným jízdám. Odpoledne se pak piloti věnovali delším úsekům.

V té době svůj čas stanovil také Fernando Alonso. Španěl se pak vrhl na středně dlouhé stinty mezi osmi a sedmnácti koly, přičemž jeho tempo padalo z hranice 1:27 až k hodnotám 1:29.

Vettel naopak ve zbytku dne příliš mnoho kol nenajel. Na trať se vydával převážně ke krátkým jízdám, ve kterých zajížděl časy 1:26, než devět minut před koncem Alonsa sesadil výkonem 1:24.374.

Jeho náskok na pilota Ferrari přesáhl sekundu, jenže následující kola Vettelova sedmikolového úseku spadla o jednu až dvě sekundy, z čehož je možné usuzovat, že obhájce titulu jezdil na superměkké směsi pneumatik.

Dobré časy opět zajeli Jaime Alguersuari a Kamuj Kobajaši, kteří dostal Toro Rosso, resp. Sauber na třetí a čtvrté místo. Oba však během dne zapříčinili vyvěšení červených vlajek. Kobajaši zastavil na trati s vyschlou nádrží, když testovat spotřebu svého vozu, zatímco Alguersuari se ve čtvrté zatáčce zahrabal do kačírku.

Klidný den má za sebou opět McLaren. Jenson Button odjel 77 kol, na Vettela ztratil téměř dvě sekundy a skončil pátý.

Šesté místo patří Paulu di Restovi, který se však dnes na trati příliš neukázal. Loňský šampion DTM vyjel až na posledních pár hodin, když dopoledne strávil v garáži.

Další problémy potkaly Williams. Rubens Barrichello byl sice prvním, kdo dopoledne obul hladké pneumatiky, pak ale zastavil na trati, způsobil přerušení testů a téměř celé odpoledne čekal, než jeho tým preventivně vymění motor. Brazilec tak zůstal sedmý.

Osmý Michael Schumacher se dnes věnoval převážně jízdám se závodním nastavením, když absolvoval kompletní vzdálenost velké ceny i se zastávkami v boxech. Jeho tempo se nejprve pohybovalo na úrovni 1:29 až 1:30, než v kratších jízdách na 13 až 15 kol zrychlil téměř o tři sekundy.

Po absenci v Jerezu se k ostatním týmům opět přidalo HRT, Narajn Kartykejan přitom stále loňskému monopostu naložil slušnou porci 116 kol. Spolu s Jeromem d'Ambrosiem tak byl nejpilnějším jezdcem dnešního dne. Kartykejan skončil devátý, d'Ambrosio jedenáctý.

Mezi ně se vměstnal Heikki Kovalainen z Teamu Lotus, který ztratil trochu času kvůli úniku vody.

Náročný den má za sebou Renault. Jeho záměrem bylo dopoledne posadit do vozu Nicka Heidfelda, aby absolvoval trénink zastávek v boxech, a následně předat R31 na zbytek dne Vitaliji Petrovovi. Rus však na své jízdy musel čekat podstatně déle, když problém se systémem KERS uvěznil jeho vůz v garáži.

Fotogalerii z dnešního dne naleznete zde.

p.
 Jezdec  Tým  Čas  Odstup  Kol
1.
 S.Vettel  Red Bull
1:24.374
 
37 
2.
 F.Alonso  Ferrari
1:25.485
+ 1.111 
101 
3.
 J.Alguersuari  Toro Rosso
1:25.638
+ 1.264 
57 
4.
 K.Kobajaši  Sauber
1:25.641
+ 1.267 
78 
5.
 J.Button  McLaren
1:26.365
+ 1.991 
77 
6.
 P.di Resta  Force India
1:26.575
+ 2.201 
26 
7.
 R.Barrichello  Williams
1:26.912
+ 2.538 
52 
8.
 M.Schumacher  Mercedes
1:27.512
+ 3.138 
90 
9.
 N.Kartykejan  HRT*
1:28.393
+ 4.019 
116 
10.
 H.Kovalainen  Lotus
1:30.065
+ 5.691 
54 
11.
 J.d'Ambrosio  Virgin
1:30.950
+ 6.576 
116 
12.
 V.Petrov  Renault
1:35.174
+ 10.800 
20 
13.
 N.Heidfeld  Renault
1:44.324
+ 19.950 
27 

* - vůz specifikace 2010

Všechny časy neoficiální.