Na Masarykův okruh najely frézy

Začala rekonstrukce Automotodromu Brno
Na Masarykově okruhu odstartovala klíčová fáze rozsáhlé rekonstrukce. V areálu Automotodromu Brno, který se připravuje na červencový návrat světového šampionátu MotoGP, se aktuálně frézuje vysloužilý povrch, což je zásadní krok před pokládkou nového speciálního asfaltu.
Na projektu se podílí mezinárodní společnost Topcon Positioning, která má bohaté zkušenosti s výměnou povrchů závodních tratí po celém světě. Trať naskenovala už před více jak dvěma měsíci a získaná data detailně analyzovala.
„Kontrolovali jsme absolutně všechno. Rovnost povrchu, jeho zvlnění nebo strukturu. Analyzovali jsme i stav obrubníků,“ říká Luca Nocentini. Přísný dohled nad celým procesem výměny asfaltu zajišťují i GPS satelity ve výšce 24 tisíc kilometrů. Odchylka nerovností je totiž u světových tratí velmi přísná a nesmí přesáhnout dva milimetry na čtyřech metrech délky.
„Děláme spoustu jiných závodních tratí a jsem rád, že se tato technologie dostala i k nám domů,“ navazuje Adam Gennert na slova svého kolegy ze společnosti Topcon. „Přesnost, kterou musíme dodržet při pokládce, není dána jen v podélném směru, ale i v příčném. Proto se všechny nerovnosti měří ve dvou směrech, což je pro nás poměrně kritické, protože u běžných silnic se řeší jen podélný směr.“
Rekonstrukce Masarykova okruhu už běží na plné obrátky
„Během pěti dnů se vyfrézuje 82 000 m² podle specifikace, kterou jsme dostali ve 3D modelu od firmy Topcon,“ vysvětluje hlavní stavbyvedoucí Igor Janča z firmy Strabag, která realizaci provádí. „Frézujeme průměrnou tloušťku 65 mm, recyklát v celkovém objemu asi 14 000 tun odvážíme a bude následně znovu použit.“
Nový povrch bude tvořen speciální směsí asfaltu, která zajistí maximální přilnavost ve všech klimatických podmínkách. Kromě výměny asfaltu probíhají v areálu další rozsáhlé úpravy, včetně rozšíření výjezdových zón v zatáčkách.
„Dále jsme vyměnili třetinu obrubníků za nové a některé úseky prodloužili podle požadavků Mezinárodní motocyklové federace. Chystá se instalace signalizačních panelů doplňujících vlajkovou signalizaci traťových komisařů, probíhá generální rekonstrukce sociálních zařízení, úprava parkovacích ploch, renovace sedadlových tribun a dílčí opravy řídicí věže a prostor nad boxy,“ dodává výkonný ředitel společnosti Automotodrom Brno Miroslav Bartoš.
Rekonstrukce, jejíž náklady se odhadují na více než 150 milionů korun, je financována výhradně ze soukromých zdrojů. Umožňuje to i zapojení klíčového partnera, kterým je skupina CREDITAS.
Zdroj: Petr Boháč, Automotodrom Brno, úvodní foto Automotodrom Brno