Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Grosjean mezi penalizovanými, šampionem však zůstává

Grosjean mezi penalizovanými, šampionem však zůstává

Francouz byl potrestán za získání výhody v souboji s Gutierrezem.

Podruhé pečený šampion GP2 Asia Romain Grosjean nakonec odejde z posledního závodu sezóny pouze s jedním bodem, byl totiž dodatečně penalizován. Francouz ale ani tak nepřijde o svůj titul.

Grosjean vstupoval do dnešního sprintu s náskokem pěti bodů před Julesem Bianchim, který jej jako jediný mohl překonat. Bianchi byl však hned v první zatáčce vyřazen při kolizi s Fairuzem Fauzym a Stefanem Colettim, Grosjean tak nehledě na svém výsledku mohl slavit.

Pilot týmu DAMS nakonec dojel na čtvrté pozici, když v závěru odolal tlaku Estebana Gutierreze. Jenže jejich souboj, při kterém oba vyjeli mimo trať, sportovní komisaři ještě po závodě prošetřovali a dospěli k názoru, že Grosjean výjezdem mimo trať získal nedovolenou výhodu.

Potrestali jej proto přičtením dvaceti sekund k výslednému času, tedy trestem, který po závodě nahrazuje penalizaci průjezdu boxy. Francouz se tak propadl na sedmé, první nebodované místo. Jeden bod mu však přecijen zůstal, Grosjean totiž zajel nejrychlejší kolo závodu.

Na čtvrté místo se tak posunul Gutierrez, pátý skončil Michael Herck a šestý Grosjeanův týmový kolega Pal Varhaug, který si tak připsal svůj první bod v GP2.

Penalizováni byli ještě také Johnny Cecotto jr. a Charles Pic. Venezuelan byl označen viníkem kolize se Samem Birdem, zatímco Francouz byl potrestán za nesportovní chování vůči Michailu Aljošinovi v dojezdovém kole.

Upravené výsledky a konečné pořadí šampionátu tak vypadají následovně:

p.
 Jezdec  Tým  Odstup
1.
 D.Clos  Racing Engineering
 
2.
 F.Leimer  Rapax
+ 0.931 
3.
 G.van der Garde  Barwa Addax Team
+ 4.007 
4.
 E.Gutierrez  Lotus ART
+ 8.366 
5.
 M.Herck  Scuderia Coloni
+ 15.312 
6.
 P.Varhaug  DAMS
+ 27.415 
7.
 R.Grosjean* **  DAMS
+ 7.826 
8.
 O.Turvey  Ocean Racing Technology
+ 29.294 
9.
 J.Král  Arden International
+ 29.721 
10.
 L.Filippi  Scuderia Coloni
+ 30.139 
11.
 A.Caldarelli  Ocean Racing Technology
+ 36.006 
12.
 N.Berthon  Racing Engineering
+ 36.893 
13.
 L.Razia  Team AirAsia
+ 38.998 
14.
 M.Chilton  Carlin
+ 39.815 
15.
 M.Ericsson  iSport International
+ 40.192 
16.
 D.Valsecchi  Team AirAsia
+ 42.100 
17.
 C.Pic**  Barwa Addax Team
+ 32.505 
18.
 J.Leal  Rapax
+ 1:05.466 
19.
 J.Cecotto jr.**  Super Nova Racing
+ 1 kolo 
20.
 M.Aljošin  Carlin
+ 1 kolo 
 
 S.Bird  iSport International
+ 5 kol 
 
 R.Gonzalez  Trident Racing
+ 11 kol 
 
 S.Coletti  Trident Racing
+ 25 kol 
 
 J.Palmer  Arden International
+ 25 kol 
 
 J.Bianchi  Lotus ART
+ 25 kol 
 
 F.Fauzy  Super Nova Racing
+ 25 kol 

* - nejrychlejší kolo závodu: Romain Grosjean (DAMS) - 1:28.722
** - penalizován přičtením 20 sekund k výslednému času

Konečné pořadí po čtyřech závodech:

p.
 Jezdec  Tým  Body
1.
 R.Grosjean  DAMS
24 
2.
 J.Bianchi  Lotus ART
18 
3.
 G.van der Garde  Barwa Addax Team
16 
4.
 S.Coletti  Trident Racing
11 
5.
 D.Valsecchi  Team AirAsia
6.
 M.Ericsson  iSport International
7.
 F.Leimer  Rapax
8.
 M.Herck  Scuderia Coloni
9.
 D.Clos  Racing Engineering
10.
 J.Král  Arden International
11.
 E.Gutierrez  Lotus ART
12.
 S.Bird  iSport International
13.
 F.Fauzy  Super Nova Racing
14.
 P.Varhaug  DAMS