Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Trulli "šokován" chováním pneumatik Pirelli

Trulli "šokován" chováním pneumatik Pirelli

"Neříkám, že byly lepší nebo horší, ale úplně odlišné."

Jarno Trulli si po Velké ceně Austrálie postěžoval na nové pneumatiky Pirelli. Jejich chování se prý zcela lišilo od toho, co týmy zažily v předsezónních testech.

Předpovědi dramatického opotřebení pneumatik a strategií čtyř i více zastávek se totiž nepotvrdily, Sergio Perez byl dokonce schopen odjet celý závod jen s jednou návštěvou u mechaniků v 23. kole z osmapadesáti, Trulli však říká, že obrovským problémem nyní bylo dostat pneumatiky na správnou teplotu.

"To nejdůležitější, co je potřeba si říct, je, že každý výsledek o tomto víkendu, ať už dobrý či špatný, má stejný důvod: pneumatiky Pirelli," uvedl Trulli pro La Repubblica.

"Všechny nás šokovaly. Neříkám, že byly lepší nebo horší, než jsme čekali, mám na mysli, že byly úplně odlišné. Je to jako kdyby se od posledních testů v Barceloně změnily.

Během zimy jsme všichni, v každém týmu, pracovali s pneumatikami, které se ojely okamžitě. Byla to vlastnost těch pneumatik a také se o tom polemizovalo. Takže jsme si mysleli, že problémem je udržet je dlouho funkční.

Místo toho jsme tu v Melbourne měli gumy, které neměly žádné problémy s výdrží, ale na oplátku byla ohromná potíž je zahřát."

Trulli přitom tvrdí, že Lotus zdaleka nebyl jediným týmem, který měl v Austrálii s obutím od Pirelli takové problémy.

"Pokud se pneumatiky nezahřejí, je nemožné s nimi podat ten výkon. Během závodu se našli jen dva jezdci, kteří neměli problémy dostat gumy na správnou teplotu: (Lewis) Hamilton a (Sebastian) Vettel, druhý a první.

Všichni ostatní, nekteří víc než jiní, se trápili. I (Mark) Webber. Podle mého názoru je to také důvod, proč se Ferrari v kvalifikaci nedařilo.

Potíž je v tom, že příčina je neznámá. Stačí jen drobná změna v nastavení, ve vyvážení, v teplotě trati nebo vzduchu, a i v rámci jednoho týmu získáte opačné reakce.

Jen pomyslete na Vettela a Webbera. Sebastian dominoval, zatímco Mark v jednu chvíli ztrácel na Alonsa dvě sekundy na kolo. Takže, tohle je opravdový úkol, pochopit, jak s pneumatikami zacházet. Myslím, že to bude jedním z klíčových bodů sezóny."