GT1 obrazem: Saský masakr motorovou žílou
Ohlédnutí za víkendem MS FIA GT1 v Německu.
Od 13. do 15. května hostil německý Sachsenring Mistrovství světa vozů GT1, o které Česká republika přišla kvůli neutěšené finanční situaci Masarykova okruhu. Převážně motorková trať burácejícím GT monstrům velice slušela a první závod automobilového MS v těchto končinách naservíroval velmi atraktivní podívanou.
Willkomen na horské dráze jménem Sachsenring.
Cestou z parkoviště jsme narazili na první motorhome.
Fordům narostla nedaleko vesnice Hohenstein Ernstthal křídla.
Dvě velká jména českého motorsportu: Radovan Novák a Tomáš Enge.
Tento americký úsměv patří majiteli týmu JRM Jamesovi Rumseymu.
Častý obrázek letošní sezóny u b-týmu belgických fordů - mechanik zabořený do útrob vozu.
Darren Turner a Stefan Mücke opět zazářili a byly z toho stupně vítězů v obou závodech.
Peter Kox byl na Sachsenringu ve dvojím nasazení. Kromě programu GT1 se účastnil také německého šampionátu ADAC GT Masters, což jsou závody vozů specifikace GT3.
Zátiší osmiválce Nissan se zamyšleným Davidem Brabhamem.
Lambo se za chvíli přehoupne přes vrchol a snese se dolů do Sachsenkurve.
A další problém u Fordu.
A znovu.
První z horizontů cílové rovinky na Sachsenringu.
Karl Wendlinger v nejzrádnějším místě okruhu během páteční předkvalifikace. O dva dny později a pár metrů výše vyřadil Rakušan kolizí oba české zástupce Engeho i Janáka z hlavního závodu.
Ford GT týmu Belgian Racing se rozpouští v horkých výfukových plynech Lamborghini Murciélaga R-SV týmu All-Inkl.
Peter Dumbreck přerušil soustředění a soustředěne zapózoval.
To není reklama nýbrž talisman. Nápis údajně pochází od jednoho z hostů, který tým navštívil v Abú Zabí. Tým jej vozí stále na autě.
Zatlačit do garáže, opravit, vytlačit před garáž a nastartovat - rutina světa GT1.
Rámus v boxech je při GT1 skutečně neslýchaný, ovšem jedinečný.
Fotka č. 20.
Nigel Stepney probírá se svými jezdci místa, kde je potřeba nissany ješte zrychlit. Těch míst bylo skutečně hodně a vozy japonské značky strávily velkou část závodů v defenzivní stopě.
Zde parkuje Jiří Janák.
Frédéric Makowiecki a Maxime Martin suveréně zvítězili v sobotním kvalifikačním závodě, po startu ze 14. místa.
Problém u Nissanu.
I adresa Sachsenringu má své slavné rodáky.
Ladíme Labmo. Hledaní optimálního nastavení behěm pátečního dopoledne.
Aston Martin DB9 týmu Hexis ve zrádné zatáčce Omega.
Druhý z horizontů cílové rovinky a start kvalifikačního závodu.
Hexis pro letošek prevzal po týmu Young Driver štafetu nejrychlejších zastávek v boxech. Také v Německu jim to pomohlo k vítězství.
Během zastávek v boxech není na pitlane skutečně moc místa.
Sumista odpočívá.
Oblé, byť opravované, linie Aston Martinu...
...versus ostře řezané kontury Lamborghini.
Ford nahání Lamborghini ke konci kvalifikačního závodu.
Jak už bývá v GT1 zvykem, pro kontakt se nejede daleko a vozy zdobí po každém závodě spousta vetších či menších šrámů.
Nissan týmu Sumo Power prchá před pozdně odpoledním sluncem během pátečních jízd.
Naděje posádky Makowiecki-Martin na zopakování sobotní spanilé jízdy ukončil hned po startu kontakt s vozem Stephana Mückeho a následný defekt.
Tomás Enge odchází z boxů týmu Swiss Racing po vysvětlovačce s Karlem Wendlingerem.
Zasloužená radost týmu Hexis po vítězství v hlavním závodě. Pro Christiana Hohenadela to byl triumf na domácí půdě.