Jezdci mají obavy o povrch v Sainte Devote
První zatáčka musela být po požáru dodávky přeasfaltována.
Piloti Formule 1 přiznali své obavy nad povrchem v úvodní zatáčce monackého okruhu, známé Sainte Devote. Část trati zde totiž musela být v úterý přeasfaltována po požáru nákladního vozu.
Dodávka havarovala v první zatáčce, načež začala hořet. Plameny přitom poškodily také povrch tratě, který byl položen přibližně před měsícem. Pořadatelé tak museli narychlo jeho část, zasahující i do ideální stopy, přeasfaltovat.
Jelikož první volný trénink startuje jen něco málo přes 36 hodin po incidentu, mají jezdci obavy, zda nový povrch nápor projíždějících vozů vydrží.
Paul di Resta, jezdec týmu Force India, vyjádřil obavy nad soudržností nového povrchu, který se možná za tak krátkou dobu nestihne pořádně spojit s okolním asfaltem a mohl by se začít trhat.
"Trať tu byla přeasfaltována před nějakými čtyřmi týdny a nový povrch se zjevně usadil moc pěkně," řekl di Resta.
"Já mám strach o to, jak, protože se to stalo přímo na vjezdu a vrcholu a vzhledem k tomu horku, co tu teď máme, kdy teploty moc neklesají pod 20 stupňů a trať má přes den až 45, to vydrží.
Když jsem se ale na tu záplatu díval, myslím, že tu odvedli úžasnou práci a jen to ukazuje, jak účinně tady pracují. Když se tihle chlapci dají dohromady, můžou učit řadu jiných okruhů v tom, jak flexibilní musíte být, abyste místa jako tohle dali dohromady. Ten rozdíl přes noc je neuvěřitelný."
Di Resta prozradil, že během incidentu se procházel po okruhu v rámci natáčení pro BBC a od místa nehody nebyl v inkriminovaném okamžiku daleko, takže jej mohl na vlastní oči sledovat.
"Stáli jsme tam a sledovali to. Najednou jsem uviděl strašnou spoustu kouře a než jsme tam došli, praskaly tam pneumatiky a explodovaly kanystry."
Nico Rosberg je toho názoru, že největším problémem by mohlo být "pocení" asfaltu, který vzhledem ke svému stáří bude nejspíš vylučovat olej.
"Ten asfalt by kvůli tomu mohl být od oleje nebo tak něco, protože je čerstvější, než ten asfalt okolo," řekl pilot Mercedesu. "To by mohl být trochu problém."
Heikki Kovalainen zase jako problém vidí velké síly, které při průjezdu vyvinou vozy Formule 1. Záplata se totiž nachází v místě kde jezdci stále ještě dobržďují do zatáčky.
Jezdec Teamu Lotus dodal: "Je to místo, kde dost možná vystavíte ten povrch určitém tlaku kvůli přilnavosti pneumatik při brzdění. Asfalt dost možná dostane zabrat. Mohl by to být problém.
Myslím, že to musíme sledovat. Pokud se to začne trhat, mohl by z toho být velký problém, takže uvidíme, jak dobrou práci tu odvedli. Snad to půjde dobře, ale není to zrovna v ideálním místě.
Kdyby to bylo uprostřed rovinky, vůbec by se o to nikdo nestaral, ale při brzdění, v místě, kde je auto při brzdění tlačeno k zemi, dostane ten asfalt pěkně zabrat."
Na druhou stranu, jiní jezdci se tímto problémem příliš neznepokojují a chtějí si počkat až na vývoj situace během čtvrtečních volných tréninků.
Například Mark Webber řekl: "Půjdu se na to podívat nejdřív zítra, protože bych tam mohl stát a šoupat po tom nohou, jak dlouho bych chtěl, ale než se po tom projedu v autě, nebudu vědět, jaké to je.
Je ale štěstí, že se to stalo v Monaku, protože tady jim to moc problémy nedělá, takže tam prostě dojedou náklaďákem a vypořádají se s tím."