Fanoušci se dočkají dalších přímých setkání s týmy
Asociace týmů Formule 1 zaslala příznivcům sportu dopis.
Asociace týmů Formule 1 plánuje další kroky, kterými by přiblížla královnu motorsportu přáním fanoušků. Jedním z těchto kroků je častější pořádání přímých setkání se členy týmů.
FOTA v loňském roce provedla rozsáhlý průzkum veřejného mínění, na jehož základě se snaží upravovat Formuli 1 k obrazu, ve kterém by ji její příznivci rádi viděli.
Předseda a místopředseda asociace Martin Whitmarsh a Eric Boullier z Monaka zaslali všem příznivcům Formule 1 dopis, ve kterém píší o krocích, které FOTA učinila, a těch, na které se chystá.
Plné znění dopisu:
Drazí fanoušci Formule 1,
Jak si někteří z Vás možná pamatují, na začátku roku 2010 FOTA spolu se svými partnery z F1 Racing a LG Electronics provedla globální studii.
Ta studie sledovala názory a odezvu z globální fanouškovské základy a byla provedena, aby nám pomohla lépe pochopit naše silné stránky a do budoucna upravit prioritu svých úkolů. Ten průzkum byl vyčerpávající a vyplnit jej trvalo průměrně 35 minut, takže jsme velice rádi a vděčni za to, že jsme dostali detailní odezvu od více než 85 tisíc fanoušků z více než 190 zemí.
Po roce od zveřejnění prvotních poznatků cítíme, že je správné podělit se o práci, kterou jsme odvedli, a činnosti, které jsme splnili, za uplynulých 12 měsíců.
Za prvé, poskytli jste FOTA velice silnou moc (více než osmdesátiprocentní podpora) k práci na podpoře týmů, vývoji technologických zlepšováků a vylepšení reputace Formule 1 po celém světě.
Jako fanoušci jste vyjádřili svůj názor, že Formule 1 potřebuje přilákat nové příznivce tím, že si upevní svoji pozici královny motorsportu jak z technické perspektivy, tak z jezdecké perspektivy. Více než 90% z Vás vyzdvihla, že napínavější závodění a zvýšené možnosti k předjíždění pro nás představují ty nejdůležitjěší úkoly.
Skrze Pracovní skupinu FOTA pro technické regule a ve spolupráci s FIA a naším novým dodavatelem pneumatik, Pirelli, jsme tyto úkoly postavili do čela svého programu. Píšíce po Velké ceně Španělska, po pěti odjetých závodech sezóny 2011, doufáme, že cítíte, že inovace jako Systém redukce přítlaku na zadním křídle (DRS) a přepracované směsi pneumatik v této oblasti přispěly velice pozitivně.
V rámci studie jsme se v roce 2010 dotazovali na hybridní systém KERS a reakcí fanoušků bylo, že nemáte pocit, že se této technologii dostalo dostatečného času na to, aby prokázala svůj přínos tomuto sportu. Pravidla tedy byla upravena, zvýšila se minimální hmotnost, abychom umožnili opětovné použití KERSu v roce 2011. V tomto směru doufáme, že se Formule 1 může stát neocenitelnou "laboratoří", jejímž prostřednictvím můžeme urychlit přenost této technologie na použití v produkčních vozech a rozšířit tak přínos Formule 1 do celé společnosti.
Také jsme Vás žádali o odezvu na náš navrhovaný bodovací systém pro rok 2010 a, kromě toho, že jste souhlasili s udělováním bodů až po desáté místo, jste také vyjádřili touhu po tom, aby se zvýšil rozdíl mezi body za vítězství v závodě a body za nižší příčky. My jsme si tuto odezvu vzali k srdci a bodovací systém byl před Mistrovstvím světa 2010 přepracován, což vyústilo v nejtěsnější bitvu o titul Formule 1 za dlouhá léta, když se o mistrovský titul v poslední velké ceně prali čtyři jezdci.
Díky FOM Productions byly od začátku sezóny 2011 zahájeny přenosy v HD a to je důležitý krok, který splňuje očekávání řady z Vás.
My jsme s těmito úspěchy spokojení, ale nejsme uspokojení. Víme, že je třeba udělat ještě spoustu další práce a máme v plánu nadále naslouchat své globální fanouškovské základně, abyste mohli nadále mohli sledovat naše úsilí o zlepšení sportu, který všichni milujeme.
Na závěr, ve studii z roku 2010 jste žádali o možnost setkat se přímo s týmy a jezdci, v roce 2010 jsme uspořádali Fanouškovské fórum v Londýně a s radostí Vám oznamujeme, že další tři Fanouškovská fóra jsou plánována na letošní rok do Kanady, Velké Británie a Itálie. A protože nemáme šanci setkat se se všemi z Vás, buďte si jisti, že budeme naslouchat a nadále se snažit pracovat na zlepšení, kdekoliv a kdykoliv to bude možné.
Spolu s Vámi se nyní těšíme na úchvatný a náročný závod tady v Monaku.
Se srdečným pozdravem,
Martin Whitmarsh a Eric Boullier
Předseda a Místopředseda, FOTA