Taktická hra vynesla třetí vítězství Korjusovi
Formule Renault 3.5 - 2. závod
Kevin Korjus vybojoval na německém Nürburgringu své třetí letošní vítězství, když i přes kolizi a smyk v první zatáčce dokázal skvěle zužitkovat odlišnou strategii a s pohodlným náskokem vyhrát.
Klíčovým bodem Estoncova závodu bylo splnění povinné zastávky v boxech ještě před výjezdem safety caru v devátém kole. Z podobné strategie vytěžili také Fairuz Fauzy a Sten Pentus.
Všichni tři se totiž začali posouvat polem vzhůru v momentech, kdy ostatní zajížděli do boxů ke svým výměnám. A přestože závěr závodu ovlivnil prudký déšť, Korjus dokázal udržet nervy na uzdě a svůj vůz na trati a dojet si pro vítězství.
"Nebylo v mé strategii dostat se v první zatáčce do hodin, tým pak ale velice moudře rozhodl o tom, abych zajel do boxů," řekl Korjus. "Myslím, že moje tabule na boxové zídce ukazovala na konci prvního kola 21. místo. Věděl jsem, že safety car bude hrát v můj prospěch, šlo ale o to dostat se před pomalejší vozy co nejrychleji, abych neztratil moc času na vedoucí jezdce."
Z pole position startující Robert Wickens byl v úvodu stíhán Brendonem Hartleyem, oba se přitom před vyjetím safety caru dokázali vzdálit třetímu Jeanu-Ericu Vergnemu na rozdíl téměř čtyř sekund.
Safety car byl na trať povolán po tvrdé havárii Antona Nebylitského a Jakea Rosenzweiga, kteří kolidovali při vzájemném souboji na cílové rovince a skončili v boxové zdi.
Fairuz Fauzy byl po restartu dokonce před Korjusem a tak měl potenciální šanci dosáhnout při svém návratu do série na vítězství. Jeho naděje však vzala za své, když Malajec zablokoval kola na kaluži ve snaze předjet pomalejšího jezdce v šikaně NGK a vyjel do trávy.
Vedoucí Wickens se vydal do boxů ve dvacátém kole. Kanaďan se vrátil na trať na třetí pozici za Korjusem a Fauzym, pilota týmu Mofaz se mu ale podařilo dvě kola před cílem předjet. Na Korjuse už ale nestačil.
Fauzy nakonec dojel na třetím místě a hned při svém návratu do série jakožto náhradník za Chrise van der Drifta vystoupil na stupně vítězů.
Čtvrté místo v cíli bral Jean-Eric Vergne, který se vypořádal s úvodním tlakem Daniela Ricciarda, pilot českého týmu ISR byl klasifikován na páté pozici.
Šestý skončil Albert Costa před sedmým Brendonem Hartleyem, kterého z boje o pódium vyřadila špatná zastávka v boxech, při níž se mechanikům týmu Gravity-Charouz Racing nedařilo dotáhnout levé přední kolo.
Poslední bodované pozice obsadili osmý Cesar Ramos, devátý Daniel Zampieri a desátý Sten Pentus.
Závod hodný zapomenutí má za sebou Alexander Rossi. Američana už v prvním kole potkal defekt, který jej vyřadil ze hry.
Walter Grubmüller se závodu dokonce vůbec nezúčastnil, jeho vůz totiž nebyl po těžké havárii v kvalifikaci v pořádku.
Wickens díky druhému místu upevnil své vedení v průběžném pořadí, na svém kontě má 132 bodů. První pozice po podniku na Nürburgringu mu navíc zaručuje půlhodinovou seznamovací jízdu v pátek v rámci podniku na Hungaroringu, v sobotu pak na Kanaďana čeká exhibiční jízda.
O druhé místo průběžného pořadí se nyní dělí Kevin Korjus a Jean-Eric Vergne, Danielu Ricciardovi patří čtvrtá pozice.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1.
|
K.Korjus | Tech 1 Racing |
46:36.753
|
2.
|
R.Wickens | Carlin |
+ 5.644
|
3.
|
F.Fauzy | Mofaz Racing |
+ 6.464
|
4.
|
J.E.Vergne | Carlin |
+ 7.854
|
5.
|
D.Ricciardo | ISR |
+ 11.364
|
6.
|
A.Costa | EPIC Racing |
+ 16.024
|
7.
|
B.Hartley | Gravity-Charouz Racing |
+ 17.699
|
8.
|
C.Ramos | Fortec Motorsports |
+ 24.453
|
9.
|
D.Zampieri | BVM Target |
+ 28.892
|
10.
|
S.Pentus | EPIC Racing |
+ 30.862
|
11.
|
S.Canamasas* | BVM Target |
+ 31.591
|
12.
|
A.Negrao | International Draco Racing |
+ 35.059
|
13.
|
S.Richelmi | International Draco Racing |
+ 36.416
|
14.
|
A.Pic | Tech 1 Racing |
+ 37.585
|
15.
|
N.Panciatici | KMP Racing |
+ 37.947
|
16.
|
O.Webb | Pons Racing |
+ 52.856
|
17.
|
J.Charouz | Gravity-Charouz Racing |
+ 54.688
|
18.
|
D.Move | P1 Motorsport |
+ 58.456
|
19.
|
D.de Jong | Comtec Racing |
+ 1:02.021
|
20.
|
D.McKenzie | Comtec Racing |
+ 1:07.354
|
21.
|
M.Herck | Pons Racing |
+ 1:10.598
|
|
A.Nebylitskij | KMP Racing |
+ 16 kol
|
|
J.Rosenzweig | Mofaz Racing |
+ 16 kol
|
|
N.Berthon | ISR |
+ 21 kol
|
|
A.Rossi | Fortec Motorsports |
+ 23 kol
|
|
W.Grubmüller | P1 Motorsport |
nestartoval
|
* - nejrychlejší kolo závodu: Sergio Canamasas (BVM Target) - 1:47.260 (20. kolo)
Průběžné pořadí po devíti závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
R.Wickens | Carlin |
132
|
2.
|
K.Korjus | Tech 1 Racing |
102
|
3.
|
J.E.Vergne | Carlin |
102
|
4.
|
D.Ricciardo | ISR |
89
|
5.
|
A.Costa | EPIC Racing |
82
|
6.
|
A.Rossi | Fortec Motorsports |
73
|
7.
|
B.Hartley | Gravity-Charouz Racing |
47
|
8.
|
C.van der Drift | Mofaz Racing |
43
|
9.
|
N.Panciatici | KMP Racing |
42
|
10.
|
C.Ramos | Fortec Motorsports |
40
|
11.
|
D.Move | P1 Motorsport |
33
|
12.
|
D.Zampieri | BVM Target |
20
|
13.
|
W.Grubmüller | P1 Motorsport |
18
|
14.
|
F.Fauzy | Mofaz Racing |
15
|
15.
|
S.Canamasas | BVM Target |
15
|
16.
|
A.Pic | Tech 1 Racing |
10
|
17.
|
A.Nebylitskij | KMP Racing |
10
|
18.
|
A.Negrao | International Draco Racing |
10
|
19.
|
S.Richelmi | International Draco Racing |
6
|
20.
|
A.Tambay | Pons Racing |
6
|
21.
|
N.Berthon | ISR |
5
|
22.
|
J.Charouz | Gravity-Charouz Racing |
4
|
23.
|
O.Webb | Pons Racing |
2
|
24.
|
S.Pentus | EPIC Racing |
2
|
25.
|
J.Rosenzweig | Mofaz Racing |
1
|
Bodovací systém Formule Renault 3.5:
Závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1