Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Grosjean se pátým vítězstvím znovu přiblížil titulu

Grosjean se pátým vítězstvím znovu přiblížil titulu

GP2, Hungaroring - hlavní závod

Romain Grosjean udělal další velký krok k letošnímu titulu GP2, když v hlavním závodě na Hungaroringu vybojoval své páté vítězství sezóny. Daroval mu jej Marcus Ericsson, který se první pozice musel vzdát kvůli penalizaci.

Ericsson vedl závod po většinu kol, když hned po startu překonal z první řady startující Luize Raziu a Lucu Filippiho.

Zatímco Švéd kontroloval první pozici, Razia se během zastávek v boxech propadl za Grosjeana. Jenže Ericsson se dostal do hledáčku sportovních komisařů, jeho tým jej totiž po výměně pneumatik vypustil do cesty projíždějícímu Raziovi. Druhý Grosjean se nakonec dočkal, Ericsson byl totiž potrestán průjezdem boxy a spadl na šesté místo.

Francouzi už tak nic nebránilo v cestě za vítězstvím. V závěru jej sice stíhal jeho krajan Charles Pic, který se dostal na druhou pozici, když při předjíždění pomalejších jezdců překvapil Raziu, na Grosjeana ale nakonec nestačil.

Razia doplnil stupně vítězů, za ním na čtvrtém místě dojel Giedo van der Garde. Páté místo bral nakonec Marcus Ericsson, který alespoň předjel Lucu Filippiho.

Ital zažil závod jak na houpačce. Start se mu vůbec nepovedl a Filippi se propadl až na sedmé místo. Dobrá strategie jej však vrátila do boje o vítězství, když pilot týmu Coloni po zastávkách v boxech dokonce ohrožoval Grosjeana.

Příliš brzká zastávka si ale nakonec vybrala svou daň, Filippi totiž v závěru rapidně ztrácel dech a nakonec se propadl na šesté místo. Cenou útěchy mohl být bonusový bod za nejrychlejší kolo. To sice zajel Sam Bird, Brit ale nebyl klasifikován v první desítce.

Poslední dvě bodované pozice obsadili Jules Bianchi a Christian Vietoris. Ti se sice po zastávce v boxech propadli mimo první desítku, cestu na body si ale našli díky předjetí Daniho Close, Sama Birda a Fabia Leimera.

Dobře si v závěru počínal český jezdec Josef Král. Ten po startu ze dvanáctého místa svou pozici dlouho držel, v závěru ale využil šetrnější jízdy k pneumatikám a začal se tlačit na soupeře, jejichž obutí pomalu odcházelo. Král v posledních kolech sváděl napínavou bitvu s Closem, kterou i přes kontakt a poškozené přední křídlo vyhrál. Na body však těsně nedosáhl.

Zklamání zažil Sam Bird, který musel do boxů dvakrát. Brit byl totiž poprvé u mechaniků příliš brzy a v závěru měl výrazné problémy s pneumatikami.

Romain Grosjean díky svému vítězství navýšil svůj náskok v čele šampionátu již na 23 bodů, druhý Giedo van der Garde jej totiž opět nedokázal porazit.

p.
 Jezdec  Tým  Čas/Odstup
1.
 R.Grosjean  DAMS
1:00:36.334 
2.
 C.Pic  Barwa Addax Team
+ 2.641 
3.
 L.Razia  Caterham AirAsia
+ 8.107 
4.
 G.van der Garde  Barwa Addax Team
+ 15.161 
5.
 M.Ericsson  iSport International
+ 18.864 
6.
 L.Filippi  Scuderia Coloni
+ 21.636 
7.
 J.Bianchi  Lotus ART
+ 24.891 
8.
 C.Vietoris  Racing Engineering
+ 35.059 
9.
 J.Král  Arden International
+ 43.516 
10.
 D.Clos  Racing Engineering
+ 46.289 
11.
 F.Leimer  Rapax
+ 46.685 
12.
 M.Herck  Scuderia Coloni
+ 51.910 
13.
 P.Varhaug  DAMS
+ 52.107 
14.
 K.Mirocha  Ocean Racing Technology
+ 52.826 
15.
 M.Aljošin  Carlin
+ 53.120 
16.
 D.Valsecchi  Caterham AirAsia
+ 53.335 
17.
 S.Bird  iSport International
+ 56.655 
18.
 M.Chilton  Carlin
+ 56.776 
19.
 A.Carroll  Super Nova Racing
+ 57.839 
20.
 J.Leal  Rapax
+ 58.286 
21.
 S.Coletti  Trident Racing
+ 1:10.982 
22.
 J.Palmer  Arden International
+ 1 kolo 
 
 R.Gonzalez  Trident Racing
+ 17 kol 
 
 E.Gutierrez  Lotus ART
+ 34 kol 
 
 F.Fauzy  Super Nova Racing
+ 38 kol 
 
 J.Cecotto jr.  Ocean Racing Technology
+ 38 kol 

Nejrychlejší kolo závodu: Sam Bird (iSport International) - 1:32.950
Bod však připadá Lucovi Filippimu, Bird totiž nebyl klasifikován v první desítce.

Průběžné pořadí po třinácti závodech:

p.
 Jezdec  Tým  Body
1.
 R.Grosjean  DAMS
69 
2.
 G.van der Garde  Barwa Addax Team
46 
3.
 C.Pic  Barwa Addax Team
42 
4.
 J.Bianchi  Lotus ART
34 
5.
 S.Bird  iSport International
33 
6.
D.Valsecchi  Caterham AirAsia
30 
7.
 L.Filippi  Scuderia Coloni
28 
8.
 D.Clos  Racing Engineering
26 
9.
M.Ericsson  iSport International
25 
10.
 L.Razia  Caterham AirAsia
19 
11.
 S.Coletti  Trident Racing
16 
12.
 C.Vietoris  Racing Engineering
13 
13.
J.Král  Arden International
10 
14.
E.Gutierrez  Lotus ART
15.
F.Leimer  Rapax
16.
A.Parente  Carlin
17.
M.Chilton  Carlin
18.
F.Fauzy  Super Nova Racing
19.
A.Carroll  Super Nova Racing
20.
M.Herck  Scuderia Coloni

Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 2 body
Hlavní závod: 10-8-6-5-4-3-2-1
Sprint: 6-5-4-3-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 1 bod (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)