Grosjean se pátým vítězstvím znovu přiblížil titulu
GP2, Hungaroring - hlavní závod
Romain Grosjean udělal další velký krok k letošnímu titulu GP2, když v hlavním závodě na Hungaroringu vybojoval své páté vítězství sezóny. Daroval mu jej Marcus Ericsson, který se první pozice musel vzdát kvůli penalizaci.
Ericsson vedl závod po většinu kol, když hned po startu překonal z první řady startující Luize Raziu a Lucu Filippiho.
Zatímco Švéd kontroloval první pozici, Razia se během zastávek v boxech propadl za Grosjeana. Jenže Ericsson se dostal do hledáčku sportovních komisařů, jeho tým jej totiž po výměně pneumatik vypustil do cesty projíždějícímu Raziovi. Druhý Grosjean se nakonec dočkal, Ericsson byl totiž potrestán průjezdem boxy a spadl na šesté místo.
Francouzi už tak nic nebránilo v cestě za vítězstvím. V závěru jej sice stíhal jeho krajan Charles Pic, který se dostal na druhou pozici, když při předjíždění pomalejších jezdců překvapil Raziu, na Grosjeana ale nakonec nestačil.
Razia doplnil stupně vítězů, za ním na čtvrtém místě dojel Giedo van der Garde. Páté místo bral nakonec Marcus Ericsson, který alespoň předjel Lucu Filippiho.
Ital zažil závod jak na houpačce. Start se mu vůbec nepovedl a Filippi se propadl až na sedmé místo. Dobrá strategie jej však vrátila do boje o vítězství, když pilot týmu Coloni po zastávkách v boxech dokonce ohrožoval Grosjeana.
Příliš brzká zastávka si ale nakonec vybrala svou daň, Filippi totiž v závěru rapidně ztrácel dech a nakonec se propadl na šesté místo. Cenou útěchy mohl být bonusový bod za nejrychlejší kolo. To sice zajel Sam Bird, Brit ale nebyl klasifikován v první desítce.
Poslední dvě bodované pozice obsadili Jules Bianchi a Christian Vietoris. Ti se sice po zastávce v boxech propadli mimo první desítku, cestu na body si ale našli díky předjetí Daniho Close, Sama Birda a Fabia Leimera.
Dobře si v závěru počínal český jezdec Josef Král. Ten po startu ze dvanáctého místa svou pozici dlouho držel, v závěru ale využil šetrnější jízdy k pneumatikám a začal se tlačit na soupeře, jejichž obutí pomalu odcházelo. Král v posledních kolech sváděl napínavou bitvu s Closem, kterou i přes kontakt a poškozené přední křídlo vyhrál. Na body však těsně nedosáhl.
Zklamání zažil Sam Bird, který musel do boxů dvakrát. Brit byl totiž poprvé u mechaniků příliš brzy a v závěru měl výrazné problémy s pneumatikami.
Romain Grosjean díky svému vítězství navýšil svůj náskok v čele šampionátu již na 23 bodů, druhý Giedo van der Garde jej totiž opět nedokázal porazit.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1.
|
R.Grosjean | DAMS |
1:00:36.334
|
2.
|
C.Pic | Barwa Addax Team |
+ 2.641
|
3.
|
L.Razia | Caterham AirAsia |
+ 8.107
|
4.
|
G.van der Garde | Barwa Addax Team |
+ 15.161
|
5.
|
M.Ericsson | iSport International |
+ 18.864
|
6.
|
L.Filippi | Scuderia Coloni |
+ 21.636
|
7.
|
J.Bianchi | Lotus ART |
+ 24.891
|
8.
|
C.Vietoris | Racing Engineering |
+ 35.059
|
9.
|
J.Král | Arden International |
+ 43.516
|
10.
|
D.Clos | Racing Engineering |
+ 46.289
|
11.
|
F.Leimer | Rapax |
+ 46.685
|
12.
|
M.Herck | Scuderia Coloni |
+ 51.910
|
13.
|
P.Varhaug | DAMS |
+ 52.107
|
14.
|
K.Mirocha | Ocean Racing Technology |
+ 52.826
|
15.
|
M.Aljošin | Carlin |
+ 53.120
|
16.
|
D.Valsecchi | Caterham AirAsia |
+ 53.335
|
17.
|
S.Bird | iSport International |
+ 56.655
|
18.
|
M.Chilton | Carlin |
+ 56.776
|
19.
|
A.Carroll | Super Nova Racing |
+ 57.839
|
20.
|
J.Leal | Rapax |
+ 58.286
|
21.
|
S.Coletti | Trident Racing |
+ 1:10.982
|
22.
|
J.Palmer | Arden International |
+ 1 kolo
|
|
R.Gonzalez | Trident Racing |
+ 17 kol
|
|
E.Gutierrez | Lotus ART |
+ 34 kol
|
|
F.Fauzy | Super Nova Racing |
+ 38 kol
|
|
J.Cecotto jr. | Ocean Racing Technology |
+ 38 kol
|
Nejrychlejší kolo závodu: Sam Bird (iSport International) - 1:32.950
Bod však připadá Lucovi Filippimu, Bird totiž nebyl klasifikován v první desítce.
Průběžné pořadí po třinácti závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
R.Grosjean | DAMS |
69
|
2.
|
G.van der Garde | Barwa Addax Team |
46
|
3.
|
C.Pic | Barwa Addax Team |
42
|
4.
|
J.Bianchi | Lotus ART |
34
|
5.
|
S.Bird | iSport International |
33
|
6.
|
D.Valsecchi | Caterham AirAsia |
30
|
7.
|
L.Filippi | Scuderia Coloni |
28
|
8.
|
D.Clos | Racing Engineering |
26
|
9.
|
M.Ericsson | iSport International |
25
|
10.
|
L.Razia | Caterham AirAsia |
19
|
11.
|
S.Coletti | Trident Racing |
16
|
12.
|
C.Vietoris | Racing Engineering |
13
|
13.
|
J.Král | Arden International |
10
|
14.
|
E.Gutierrez | Lotus ART |
9
|
15.
|
F.Leimer | Rapax |
8
|
16.
|
A.Parente | Carlin |
8
|
17.
|
M.Chilton | Carlin |
4
|
18.
|
F.Fauzy | Super Nova Racing |
3
|
19.
|
A.Carroll | Super Nova Racing |
2
|
20.
|
M.Herck | Scuderia Coloni |
1
|
Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 2 body
Hlavní závod: 10-8-6-5-4-3-2-1
Sprint: 6-5-4-3-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 1 bod (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)