Heidfeldovo šasi je po maďarském požáru na odpis
Renault osvětlil příčinu vznícení Němcova vozu.
Renault byl nucen odepsat šasi Nicka Heidfelda, které bylo zničeno při požáru ve Velké ceně Maďarska.
Němec po zastávce v boxech, která trvala déle, než měla, odstavil svůj hořící vůz na výjezdu z boxové uličky.
Ačkoliv Heidfeld nebyl zraněn, jeho tým dnes oznámil, že již nebude možné toto šasi kvůli vážnému poškození nadále používat.
"Ten incident byl velice nežádoucí, jelikož nás přinutil odepsat šasi," řekl James Allison, technický ředitel Renaultu. "Před následujícím závodem podnikneme kroky za účelem snížení pravděpodobnosti dalších požárů a zajištění, aby se vzduchová lahev nemohla přehřát.
Jsme v kontaktu s FIA, abychom jí jednak poskytli kompletní zprávu o tom incidentu a také abychom vysvětlili kroky, které podnikneme, abychom zabránili jeho opakování."
Allison prozradil, že exploze, která požár vozu následovala, byla způsobená vzduchovou lahví umístěnou ve voze.
"To bylo způsobeno vzduchovou lahví, která zásobuje vzduchové ventily v motoru. Ta se během požáru přehřála a explodovala."
Oheň, který explozi předcházel, byl přitom podle Allisona způsoben souhrou několika okolností.
"Jak to u většiny nehod bývá, několik incidentů se sešlo a způsobilo požár, který Nick v Maďarsku utrpěl," vysvětlil Allison. "V prvé řadě jsme v kvalifikaci jeli s trochu jinou strategií mapování motoru, kvůli které byly výfuky žhavější než normálně. Máme za to, že kvůli tomu se zvýšila teplota a způsobila prvotní trhlinu ve výfukovém potrubí.
Domníváme se, že se ta trhlina během kol před zastávkou zvětšila, čehož jsme si nevšimli, protože máme za to, že k tomu selhání došlo ještě před místem, kde máme teplotní senzor. Myslíme si, že Nick pak zajel do boxů s částečně prasklým výfukem.
Ta zastávka trvala déle než obvykle, motor po 6,3 sekundy běžel ve vysokých otáčkách, zatímco se měnily pneumatiky.
Za takových podmínek spousta nespáleného paliva skončí ve výfucích a jejich teplota roste zhruba o 100°C za sekundu. Tento nárůst teploty stačil k tomu, aby se částečně prasklý výfuk zničil úplně a pod karoserií začalo hořet."