Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Hamilton věří, že jej havárie připravila o pódium

Hamilton věří, že jej havárie připravila o pódium

Brit nicméně po shlédnutí záznamu uznal vinu za kolizi.

Lewis Hamilton se domnívá, že kvůli své havárii v dnešní Velké ceně Belgii přišel o možnost bojovat o stupně vítězů.

Pilot McLarenu se ve dvanáctém kole na konci rovinky Kemmel srazil s Kamujem Kobajašim, když špatně zhodnotil situaci a vracel se do ideální stopy, ve které se ještě Japonec nacházel.

Hamilton krátce před incidentem Kobajašiho předjel, kvůli velice špatné maximální rychlosti však na rovince ani s využitím systému DRS nebyl schopen jezdci Sauberu, který aktivoval svůj KERS, odjet. Japonec se naopak na vnější straně trati vrátil na Britovu úroveň.

V nájezdu do zatáčky Les Combes se už však Hamilton domníval, že je před Kobajašim, a chtěl se vrátit do ideální stopy. Došlo však ke kontaktu a Hamilton se roztočil proti svodidlům, do kterých tvrdě narazil.

Neovládaný mclaren pak doklouzal až do bariéry z pneumatik a zdálo se, že Hamilton upadl do bezvědomí, neboť se zprvu v kokpitu nehýbal.

"Popravdě si nejsem úplně jistý (co se stalo)," řekl Hamilton v rozhovoru pro BBC. "Jen si pamatuji, jak jsem narazil do zdi, byl to docela tvrdý náraz.

Trochu škoda kvůli týmu, byli jsme v dobré pozici a pokud vím, byl jsem před tím, s kým jsem závodil, ať to byl kdokoliv, pak jsem od něj zkrátka dostal ránu a můj závod skončil. Takové je závodění. Letos už byla řada závodů, které jsme nedokončili a tohle byl prostě jeden z nich."

Hamilton přitom připustil, že na rovinkách jeho mclaren výrazně ztrácel, takže by bylo těžké bojovat s jezdci Red Bullu o vítězství: "Myslím, že jsme se trápili. Z nějakého důvodu jsme byli příšerně pomalí na rovinkách, příšerně, příšerně pomalí, hádám, že proto jsem se vlastně do takové pozice dostal.

Všichni mi na rovinkách prostě ujížděli a já se dokázal držet jen v prostřední části. Myslím, že jsme možná zvolili až moc velký přítlak. I tak jsme ale byli v dobré pozici, stále jsme byli schopní bojovat a já jsem předjel jedno ferrari. Možná bychom se bývali dostali až na pódium."

Kamuj Kobajaši později přidal ke kolizi s Hamiltonem svůj názor, když tvrdil, že na vině byl Brit.

"Věděl jsem, že s ním nemůžu bojovat, protože je mnohem rychlejší," řekl Japonec. "On mě předjel a používal systém DRS, já ne. Já jsem používal jenom KERS, ale jeli jsme s velice malým přítlakem a proto jsem ho zase dojel.

Na konci rovinky jsem byl vlevo a on byl ve středu tratě. On se vrátil a došlo ke kontaktu."

Kobajaši přitom přiznal, že Hamiltonův manévr pro něj byl překvapivý, přičemž jediná šance, jak střetu zabránit, by bylo vyjet mimo trať.

"Ano," odpověděl na otázku, zda byl překvapený. "Když se podíváte na záznam, stále jsem se držel bílé čáry. Svojí stopu jsem vůbec nezměnil. Nevím, co jsem měl ještě dělat. Možná jsem měl kvůli němu vyjet do kačírku? On měl zkrátka zůstat uprostřed a nevracet se."

Hamilton později shlédl záznam havárie a svou vinu uznal: "Po shlédnutí záznamu si uvědomuji, že to dnes byla stoprocentně moje vina. Nenechal jsem Kobajašimu dost místa, myslel jsem si, že už jsem před ním."