Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Hamilton ještě nový vůz netestoval

Hamilton ještě nový vůz netestoval

Norris přirovnává jízdu k F2.

Lewis Hamilton přiznává, že v simulátoru Mercedesu ještě vůbec netestoval vůz pro sezonu 2022. Důvod bude prostý, uprostřed mimořádně těsného boje o titul se nechce nechat rozptylovat. Naštěstí, Mercedes má dostatek testovacích jezdců, kteří se práce na vývoji zřejmě ujali místo závodních jezdců, jelikož Valtteri Bottas už nejspíš bude hlavou i srdcem v týmu Alfa Romeo a jeho nástupce, George Russell, má ještě povinnosti vůči týmu Williams.

Nový vůz jsem v simulátoru ještě nezkoušel, nakolik se doslova soustředím pouze na aktuální," řekl aktuálně druhý muž šampionátu. „I bez toho mám práce až nad hlavu. Ale jsem s týmem v neustálém kontaktu a mluvíme o věcech, které pro mě budou důležité. „Tohle je na našem voze dobré, tuto vlastnost je třeba zachovat. A tuto vlastnost motoru nemám rád, zbavme se jí.“ Věci v tomto stylu. Nemá smysl, abych teď testoval nový vůz, protože progres ve větrném tunelu je hodně rychlý a vůz se rychle mění.

Lando Norris v simulátoru maká na novém vozu McLarenu, ale souhlasí, že změny jsou v těchto týdnech příliš rychlé, než aby jemu osobně z toho plynula nějaká výhoda.

"Rozhodně se bude jezdit jiným stylem," řekl mladý britský závodník. „Očekávám, že nové vozy nebudou tak příjemné jako současné. My jezdci to budeme mít těžší, asi jako ve voze F2, se kterým se je třeba hodně prát. Ale můžu se i mýlit, věci se teď rychle mění. Před měsícem jako bych seděl v něčem úplně jiném, než do čeho mě posadili teď nedávno.

Norris naznačuje, že nové vozy s přísavným efektem podlahy a menšími křídly nebudou mít tak stabilně vysokou úroveň přítlaku jako současné. Foto: McLaren

Zajímavé bude na jaře sledovat, jak se letošní boj o titul podepíše na konkurenceschopnosti týmů Mercedes a Red Bull, které natáhly vývojové programy současných vozů, ale pod rozpočtovým stropem a s omezeným časem ve větrném tunelu už neměly možnost vést souběžně dva plnohodnotné vývojové programy, jak to dělávaly v minulosti.

Zdroj: Motorsport, f1i, úvodní foto: Mercedes