Zápisky z deníku Gran Turisma – 2/2011
Přehled zpráv věnovaných závodům a vozům GT.
Zápisky z deníku Gran Turisma: souhrn kratších zpráv nevydaných na tomto portálu. Připomíná odkazy závodů anebo významnější novinky zde zveřejněné. Naleznete zde také upozornění na události, jež proběhnou. V zimní přestávce bude součástí Grand Magazínu.
9. října – Blancpain Endurance Series.
Na bývalé základně RAF a slavném okruhu Silverstone se odehrál závěrečný závod úvodního ročníku vytrvalostní série Blancpain Endurance Series. Již podruhé za sebou vyhrála sestava Palttala/Leinders/Martin s vozem BMW Z4 týmu Marc VDS Racing. Nejúspěšnější smíšenou posádkou byla ve voze Ferrari 458 posádka Hommerson/Machiels/Bartels na celkovém osmém místě.
Také tento závod proběhl s českou účastí, když Filip Salaquarda nastoupil ve stáji Vita4One. Ve voze Ferrari 458 se střídal s Petrobellim a Iaconellim. Podařilo se jim dojet na třetím místě, když v závěru Petrobelli podlehl zkušenému Ortellimu.
Vítězové kategorií hodnocení jezdců v roce 2011:
Kategorie | Pilot | Tým |
GT3 PRO | Greg Franchi | Belgian Audi Club |
GT3 PRO-AM | Louis Machiels | Vita4One |
GT3 PRO-AM | Niek Hommerson | Vita4One |
GT3 GEN | Georges Cabannes | Ruffier Racing |
CUP | Sergio Negroni | De Lorenzi Racing |
GT4 | Alex Buncombe | RJN Motorsport |
GT4 | Jordan Tresson | RJN Motorsport |
GT4 | Christopher Ward | RJN Motorsport |
Celkově 18. skončil v kategorii profesionálních jezdců (GT3 PRO) Filip Salaquarda (37 bodů), Martin Matzke byl 25. se ziskem 12 bodů.
Přehled vítězných stájí v sezoně 2011:
Kategorie | Tým | Vůz |
GT3 PRO | Belgian Audi Club | Audi R8 LMS |
GT3 PRO-AM | Vita4One | Ferrari 458 |
GT3 GEN | Ruffier Racing | Lamborghini Gallardo |
GT4 | RJN Motorsport | Nissan 370Z |
Úplné výsledky hodnocení jezdců a týmů naleznete Zde.
Zdroj: Blancpain Endurance Series, I.S.R.
10. října – GT3, Chevrolet, Yaco Racing.
Německý účastník šampionátu cestovních vozů, stáj Yaco Racing, plánuje v příští sezóně vstoupit do ME GT3 a ADAC GT Masters. Různorodé pole exkluzivních vozů obohatí o další model vozu – Chevrolet Camaro.
Dvojici legendárních amerických automobilů bude připravovat ve spolupráci s německou společností SaReNi United. První vůz by měl být připraven nejpozději začátkem listopadu a ihned bude nasazen k prvním testům.
Technické údaje upraveného vozu a jezdecké obsazení oznámí německý tým v příštím roce.
Zdroj a foto: Yaco Racing
11. října - Blancpain Endurance Series, 2012.
Během závěrečného podniku Blancpain Endurance Series na okruhu Silverstone nastínil vedoucí pořadatelské organizace Stéphane Ratel první informace k následující sezóně tohoto vytrvalostního šampionátu.
Úspěch letošního ročníku si vyžádal rozšíření kalendáře o další tříhodinový závod. Přesná podoba bude uveřejněna po zveřejnění termínů národních sérií vozů GT3 a mezinárodních podniků pořádaných SRO. Již nyní jsou známa místa konání.
Úvodní podnik proběhne také letos na okruhu v Monze v měsíci dubnu, v červnu se pojede na britském okruhu Silverstone. Dva víkendy jsou plánovány na červenec: nejprve závod na okruhu Paul Ricard a koncem měsíce 24 hodinový závod ve Spa. České fanoušky může zaujmout zářijový závod v Německu. V současnosti probíhá jednání mezi pravděpodobnějším Hockenheimem a problémy zmítaným Nürburgringem. V závěru se účastníci přesunou na Pyrenejský poloostrov, kde se utkají na barcelonském automotodromu.
Posílena je možnost účasti amatérských jezdců omezením profesionálních pilotů v posádkách. Zpestřením nyní dva dny trvajícího víkendu (kromě Spa) bude sobotní 45 minut trvající závod vozů GT z let 1994-2004. Doprovodný program obstarají také klání pohárových vozů Lamborghini a účast civilních supersportovních vozů.
Hlavním partnerem série bude i nadále švýcarský výrobce luxusních hodinek Blancpain. Její nynější majitel Marc A. Hayek je pravidelným účastníkem tohoto šampionátu.
Zdroj: Blancpain Endurance Series, GT Eins
11. října – MS GT1, Hexis.
V rozhovoru pro magazín Endurance-info se vyjádřil šéf stáje Hexis Philippe Dumas o plánech pro rok 2012. Francouzský účastník MS GT1 a vytrvalostní série BES zvažuje v současné době tři možnosti.
První je pokračování ve světovém mistrovství GT. Po úpravě pravidel o reprezentaci jednoho výrobce v jednom týmu, v nichž dal nynější Aston Martin přednost stáji Young Driver, zahájili Francouzi jednání s jinými automobilkami. Pokud by se podařilo najít dodavatele (spekulovalo se o McLarenu), tým z Ledenonu by se soustředil pouze na MS GT.
Druhou variantou je účast ve vytrvalostní Blancpain Endurance Series a v německém mistrovství ADAC GT Masters. Anebo francouzská stáj přesune své aktivity do nového vytrvalostního šampionátu pořádaného konkurenčním ACO, World Endurance Championship.
Zdroj: Endurance-Info
Aston Martin v barvách Hexisu příští rok neuvidíme. Prozatím není jasná účast v šampionátu a vůz s nímž by Francouzi nastoupili.
12. října - Blancpain Endurance Series, MS GT, Marc VDS.
Dobrá zpráva pro šampionát BES, špatná pro MS GT. Belgický tým z Gosselies-Charleroi poskytující zázemí dvojici týmů zveřejnil své plány na příští sezonu. Přestože v minulosti ohlásil záměr v příštím roce nasazovat pod hlavičkou Belgian Racingu vozy Ford GT a pod názvem Marc VDS BMW Z4, nyní se rozhodl zaměřit pouze na vytrvalostní sérii BES. Ukončí také své aktivity v belgickém mistrovství.
Cílem je soustředění na zisk obou titulů v Blancpain Endurance Series, jenž bude vyžadovat maximální nasazení týmu. Úspěchy Belgičanů během dvou sezon MS GT1 zřejmě zastínilo mimořádně zdařilé uvedení BMW do BES, kdy kromě výpadku ve 24 hodin ve Spa (ovšem po vítězné kvalifikaci) dokázali ve dvou závodech vystoupat na nejvyšší stupínek. Úvod sezóny s vozem Ford GT byl rozpačitý, přesto stáj skončila celkově druhá a Palttalovi chybělo k zisku titulu necelých deset bodů.
Proslýchá se také, že za změnou plánů stojí také vlažný postoj BMW k účasti ve světovém mistrovství. Naopak podle sdělení stáje německá automobilka poskytovala letos technickou podporu, s jejíž pomocí vedení věří v naplnění náročného cíle.
Zdroj: Autohebdo, Racing World, Speedweek, BES
Foto: Tomáš Krejčík
12. října – GT3, Audi.
Audi zveřejnilo podrobnosti o úpravách modelu R8 se specifikací 2012. První verze byla představena již před třemi roky a nedávno si připsala na své konto již sté vítězství. Mezitím se řady soupeřů rozrostly o několik nových vozů, proto dojde k modernizaci úspěšného automobilu sdílejícího 54% procent dílů se silniční verzí.
Přestože bude vylepšený R8 vybaven větším křídlem a koly, podařilo se snížit hmotnost vozu o 45 kilogramů z hodnoty 1 290 kg. Jezdci sedícímu v nové sedačce Audi Sport PS-1 budou k dispozici brzdy s lepším chlazením. Zájemce o vylepšený vůz zaplatí nejméně 329 000 €.
15. - 16. října – GT3.
Týden po finále Blancpain Endurance Series v Silverstone se odehrál závěrečný víkend dalšího mistrovství pořádaného společností SRO. Dějištěm dvojice rozhodujících závodů byl holandský Zandvoort.
Za slunečného počasí se o titulech rozhodovalo v závěrečné čtvrthodině nedělního závodu. Naděje uchazečů o trofeje před posledním kláním byly popsány Zde a průběh poslední hodiny soubojů Zde. Zatímco v hodnocení jezdců se překvapení nekonalo, mezi týmy se po drtivém finiši stal šampionem před víkendem pátý Heico Motorsport.
Piloti na stupních vítězů, pořadí českých a slovenských jezdců.
P. | Pilot | Tým | Body |
1. | Federico Leo | AF Corse | 107 |
1. | Francesco Castellaci | AF Corse | 111 |
2. | Mike Parisy | Graff Racing | 102 |
3. | Enzo Ide | Belgian Audi Club | 100 |
15. | Filip Sládečka | Heico Motorsport | 37 |
19. | Jarek Janiš | Gravity-Charouz Racing | 26 |
24. | Filip Salaquarda | Scuderia Vittoria | 18 |
29. | Anton Kiaba | Reiter Engineering | 8 |
29. | Štefan Rosina | Reiter Engineering | 8 |
32. | Jakub Knoll | Gravity-Charouz Racing | 1 |
32. | Jan Šťovíček | Gravity-Charouz Racing | 1 |
Pořadí nejlepších stájí a českého týmu.
P. | Tým | Vůz | Body |
1. | Heico Motorsport | Mercedes SLS | 167 |
2. | Need for Speed Schubert | BMW Z4 | 159 |
3. | Faster Racing | BMW Z4 | 151 |
11. | Gravity-Charouz Racing | Mercedes SLS | 31 |
Úplné výsledky hodnocení jezdců a týmů naleznete Zde.
Stane se.
5. - 6. listopadu - MS GT1, San Luis.
Po návštěvě nejlidnatější země na světě, kde byly uspořádány dva závodní víkendy za sebou, přichází přesun do Jižní Ameriky. Na okruhu vinoucím se okolo jezera Potrero de los Funes se rozhodne o letošních mistrech druhého ročníku MS GT1.
Vedoucí dvojice Krumm/Luhr bude bránit svůj náskok na čele před pěticí posádek. Nelehký úkol čeká na německou stáj Young Driver, jejíž závažím zatížené vozy budou hájit vedení v hodnocení týmů. Šance na titul mají další tři kandidáti.
Informace o okruhu, možnostech sledování a výsledky obou závodů budou zveřejněny na stránkách Formule. Navíc bude před nedělním závodem vydán mimořádně článek o šancích uchazečů o trofeje v obou šampionátech.
Zdroj: GT1 World, Formule
Další přehled bude součástí letošního druhého vydání Grand Magazínu s plánovaným zveřejněním ve čtvrtém listopadovém týdnu (21.- 27.listopadu).
Úvodní vydání Zápisků z období 1. srpna – 27. září naleznete Zde. Jeho obsah je v následující tabulce:
Datum | Série | Popis |
02.08. | BES | Blahopřání Wolfganga Ulricha k vítězství ve 24 hodin ve Spa |
17.08 | GT3 | McLaren prodal již dvě desítky typu 4/12C GT3 |
20.08. | GT3 | Pátý víkend ME GT3 na okruhu Slovakia Ring |
21.08. | BES | JR Motorsports nasadila v Magny-Cours poprvé model GT-R GT3 |
22.08. | GT3 | Gembala nasadí McLaren zřejmě v GT3, ASM Team v BES |
22.08. | GT3 | Sté vítězství Audi R8 LMS |
24.08. | GT3 | Aston Martin sdělil první zprávy o připravovaném modelu Vantage GT3 |
25.08. | BES | Filip Salaquarda a Martin Matzke nastoupí v Magny Cours v týmu Vita4One |
27.08. | BES | Ve Francii proběhl čtvrtý podnik BES |
04.09. | GT1 | Závodní víkend MS na čínském okruhu Ordos |
07.09. | BES | Účastník ME GT3, tým United Autosport, se příští sezonu přesune do BES. Audi mění za McLaren |
08.09. | GT3 | CRS Racing odpovědný za projekt McLarenu GT3 ukončí závodní činnost, aby se mohl plně věnovat podpoře vozů |
10.09. | GT1 | Deštěm skrápěný okruh Goldenport opanovaly vozy týmu Young Driver AMR |
11.09. | GT1 | Exhibice účastníků MS GT1 v ulicích Pekingu |
21.09. | GT | Lambda Performance byla pověřena servisem vozů Ford Matech GT (GT1 a GT3). Zároveň jej představili v úpravě pro GT2 (GTE) |
25.09. | GT | V Bruselu proběhlo jednání o podobě příštího světového mistrovství vozů GT |