Kobajaši nejrychlejším mužem druhé série testů
Španělsko, Circuit de Catalunya - shrnutí
Kamuj Kobajaši svým pátečním výkonem obstaral pro Sauber nejrychlejší čas druhé série předsezónních testů Formule 1, která se jela na Katalánském okruhu nedaleko Barcelony.
Nezvykle roztažený harmonogram letošních předsezónních testů poskytl týmům mezi Jerezem a Barcelonou týden volna. Ti, kteří nezačali dobře, tak měli možnost v továrně zapracovat a dotáhnout ztrátu, ti, kterým se naopak dařilo už od prvního vyjetí, pak mohli prozkoumat nasbíraná data a svoji formu ještě zlepšit.
Druhá série testů v Barceloně už proto veřejnosti poskytla o něco lepší obrázek o rozložení sil před úvodní velkou cenou v Austrálii, která se kvapem blíží.
První den testů zahájil nejrychlejším časem dvojnásobný obhájce titulu Sebastian Vettel. Konkurenci však příliš neutekl, neboť se první čtyři vozy vešly do rozmezí 0,353 sekundy.
Zatímco v Jerezu se většinou lídr daného dne dostal do čela tabulky už v úvodu, v Barceloně se dopolední části nesly ve znamení velké přetahované o první příčku. Odpolední jízdy pak byly věnovány spíše závodním simulacím a jen málo jezdců zaznamenalo zlepšení.
Vettel se do čela dostal krátce před polednem, když rozdílem 0,175 sekundy odsunul na druhé místo svého krajana Nica Hülkenberga z týmu Force India.
Nebyl to však Vettel, kdo se hned první den stal středem pozornosti. Nebyl to ani tým Mercedes, který ráno před prvním zeleným světlem oficiálně představil světu svůj letošní W03. O největší rozruch se postaral tým Lotus.
Romain Grosjean se totiž po prvních sedmi kolech na trati vrátil do boxů, aby inženýrům popsal zvláštní chování svého E20. Lotus posléze zjistil poškození na šasi a z prvního dne odstoupil. Chtěl sice z továrny v Enstone poslat náhradní a na druhý den se do testů vrátit, simulace však ukázaly, že je nutné šasi přepracovat. Lotus tak ze druhé série odstoupil úplně, přičemž požádal ostatní týmy o možnost si je nahradit alespoň jedním soukromým dnem.
Svůj debut si na trati odbyl tým Marussia a jeho nováček Charles Pic, který však zatím dostal k dispozici pouze loňský vůz. Letošní MR-01 totiž poprvé vyjede až ke třetí sérii testů.
Nico Hülkenberg se po těsném druhém místě v prvním dni ve středu vyškrábal až samotný vrchol, když poprvé vyzkoušel superměkkou směs pneumatik Pirelli. Stejně učinil také Sergio Perez ze Sauberu, který na Němce ztratil pouhé čtyři setiny sekundy.
Do první pětky se pak vešli ještě Vettel, Daniel Ricciardo z Toro Rosso a Fernando Alonso v barvách Ferrari. McLaren s Lewisem Hamiltonem za volantem a Red Bull přitom absolvovaly velice dlouhé jízdy, ve kterých jejich vozy vykazovaly podobné tempo, naznačují velmi vyrovnaný souboj mezi oběma stájemi.
Williams dal šanci svému rezervnímu jezdci Valtterimu Bottasovi, který s letošním FW34 zajel osmý čas a vyzkoušel si, jaké povinnosti jej čekají v patnácti pátečních trénincích v letošní sezóně.
Další novou tváří na okruhu byl Vitalij Petrov, který se na trati poprvé představil v barvách svého nového zaměstnavatele, týmu Caterham. Rus skončil na devátém místě.
Superměkké pneumatiky zajistily nejrychlejší kolo také pro třetí den, když se v čele objevil Pastor Maldonado z Williamsu. Vzhledem k do té doby nevýrazným výkonům týmu se však zřejmě jednalo o jízdu s malým množstvím paliva, ačkoliv se Venezuelan nechal slyšet, že letošní vůz rozhodně vykazuje zlepšení.
Druhé místo si vyjel Michael Schumacher s novým mercedesem, který najel obdivuhodných 127 kol, včetně 59 kol dlouhé jízdy přerušené pouze zastávkami v boxech. Následovali Kamuj Kobajaši ze Sauberu, Jenson Button v barvách McLarenu a Jean-Eric Vergne za volantem letošního modelu stáje Toro Rosso.
Závěrečný den druhé série, celkově osmý z letošních dní předsezónního testování, přinesl osmého jezdce v čele tabulky nejrychlejších časů. Po technických problémech z předchozího dne se na první místo vyšvihl Kamuj Kobajaši ze Sauberu.
Japonec přitom své maximum, 1:22.312, které bylo zároveň i nejrychlejším časem celé druhé série testů, zajel na měkké směsi pneumatik, ačkoliv se později na superměkkém obutí svému výkonu přiblížil na rozdíl pouhých 0,006 sekundy.
Znovu rychlý byl Maldonado, který pro Williams vyjel druhé místo, třetí čas pak zaznamenal Paul di Resta v barvách Force Indie. Brit přitom ráno zapříčinil vyvěšení červených vlajek, když v rychlé zatáčce Campsa vylétl do kačírku.
Pouze devět vozů se v závěrečném dni ukázalo na trati. Vedle již neúčinkujícího Lotusu chyběl tým HRT, který kvůli neúspěšným crash testům na druhou sérii nepřijel vůbec. Španělský tým však nárazové zkoušky dokončil v pátek a doufá, že stihne alespoň polovinu posledních testů v Barceloně na začátku března.
Jízd se v pátek nezúčastnila také Marussia, která kvůli potížím se zavěšením na loňském Virginu MVR-02 musela odvolat poslední den pro Charlese Pica.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kol |
1.
|
K.Kobajaši | Sauber |
1:22.312
|
|
244
|
2.
|
P.Maldonado | Williams |
1:22.391
|
+ 0.079
|
240
|
3.
|
N.Hülkenberg | Force India |
1:22.608
|
+ 0.296
|
209
|
4.
|
S.Perez | Sauber |
1:22.648
|
+ 0.336
|
151
|
5.
|
S.Vettel | Red Bull |
1:22.891
|
+ 0.579
|
183
|
6.
|
P.di Resta | Force India |
1:23.119
|
+ 0.807
|
184
|
7.
|
F.Alonso | Ferrari |
1:23.180
|
+ 0.868
|
162
|
8.
|
J.Button | McLaren |
1:23.200
|
+ 0.888
|
229
|
9.
|
M.Schumacher | Mercedes |
1:23.384
|
+ 1.072
|
178
|
10.
|
F.Massa | Ferrari |
1:23.563
|
+ 1.251
|
187
|
11.
|
L.Hamilton | McLaren |
1:23.590
|
+ 1.278
|
234
|
12.
|
D.Ricciardo | Toro Rosso |
1:23.618
|
+ 1.306
|
126
|
13.
|
M.Webber | Red Bull |
1:23.774
|
+ 1.462
|
182
|
14.
|
J.E.Vergne | Toro Rosso |
1:23.792
|
+ 1.480
|
170
|
15.
|
N.Rosberg | Mercedes |
1:23.843
|
+ 1.531
|
221
|
16.
|
B.Senna | Williams |
1:25.711
|
+ 3.399
|
97
|
17.
|
V.Bottas | Williams |
1:25.738
|
+ 3.426
|
117
|
18.
|
H.Kovalainen | Caterham |
1:26.035
|
+ 3.723
|
101
|
19.
|
T.Glock* | Marussia |
1:26.173
|
+ 3.861
|
108
|
20.
|
V.Petrov | Caterham |
1:26.448
|
+ 4.136
|
139
|
21.
|
R.Grosjean | Lotus |
1:26.809
|
+ 4.497
|
7
|
22.
|
C.Pic* | Marussia |
1:27.343
|
+ 5.031
|
229
|
* - čas zajetý s loňským vozem
Všechny časy neoficiální.