Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

HRT bude v Malajsii lepší, věří Kartykejan

HRT bude v Malajsii lepší, věří Kartykejan

Ani jeden z pilotů španělské stáje se v Melbourne nekvalifikoval.

Narajn Kartykejan je přesvědčen, že se jeho týmu HRT bude v nadcházející Velké ceně Malajsie dařit lépe než minulý víkend v Austrálii.

Španělský tým nebyl kvůli zpožděnému splnění povinných nárazových zkoušek schopen vyjet do předsezónních testů a v Melbourne kvůli špatnému počasí a technickým problémům najel pouze velice málo kol. Výsledkem bylo, že se ani Kartykejan, ani jeho týmový kolega Pedro de la Rosa nekvalifikoval do závodu.

Ačkoliv však Malajsie bude kvůli vysokým teplotám jedním z nejnáročnějších podniků sezóny, Kartykejan věří, že druhý závodní víkend vyjde HRT lépe.

"V Melbourne to pro nás nebyl jednoduchý první víkend, tým ale pracuje tvrdě a my doufáme, že s novým vozem najedeme co nejvíce kilometrů, abychom ho pro kvalifikaci a závod dostali do co nejlepší kondice," řekl Kartykejan.

"Tým pracuje na řešení problémů se spolehlivostí, které nás potkaly, takže jsem si jistý, že se v Malajsii vyvinou věci lépe. Sepang je okuhem, který mám hodně rád a kde jsem už několikrát závodil.

Tohle byla jediná z osmi velkých cen, kterých jsem se loni zúčastnil, kterou jsem nedokončil, takže se chci letos předně kvalifikovat a pak dokončit závod, takže to je hlavní cíl."

De la Rosa, jehož kvalifikační výkon v Austrálii byl ovlivněn mimo jiné i nefunkčním systémem DRS, řekl, že tým by se měl zaměřit především na vyřešení problémů s tímto systémem a také s posilovačem řízení.

"Našimi hlavními dvěma prioritami pro Malajsii je mít DRS a zlepšit posilovač řízení v tom krátkém čase, který máme, zatímco jsme mimo Evropu," řekl de la Rosa. "V Austrálii jsme najeli pouze sedm měřených kol, takže se potřebuju víc dostat na trať, poznat auto lépe a zlepšit nastavení.

Pokud se nám podaří toho dosáhnout, mohli bychom mít dobrou velkou cenu. Sepang je asi tou nejnáročnější tratí roku jak pro jezdce, tak pro vůz. Mechanicky je velice náročná, protože kromě toho, že tu je spousta navazujících rychlých zatáček, je tu velice horko a vlhko."