Novinky

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

  • 07.04.2025 Good Ryo Hirakawa se stal oficiálním rezervním jezdcem týmu Haas

  • 06.04.2025 Good Michael Schumacher má vnučku Millie

Facebook Instagram

Nová podlaha Ferrari funguje

Nová podlaha Ferrari funguje

Zázraky se ale nedějí.

Ferrari nevkročilo do roku 2025 tak dobře, jako končilo rok 2024, kdy pravidelně bojovalo o vítězství, míní Charles Leclerc.

"Jsme trochu zklamáni, když vidíme, že jsme ve srovnání s koncem loňského roku udělali krok zpět," řekl Monačan. "Po testování ještě nelze vědět, jak na tom jste. Byly náznaky, že McLaren bude velmi silný, ale čekalo se na potvrzení. Nyní je to potvrzeno a doufám, že se nám to podaří otočit.

Na různých tratích může být pořadí různé, ale ve Ferrari celkově převládá názor, že přes zimu zaostalo, takže spěchalo přivézt už do Bahrajnu novou podlahu a provést i s ní související úpravy aerodynamických povrchů karoserie. A pátek potvrdil, že novinky fungují, ale kouzelná hůlka to není.

"Velké poděkování patří všem v továrně, kteří tvrdě pracovali na přípravě těchto nových dílů. Není to samozřejmost. I tak ale asi nejsme dost rychlí. McLaren vypadá být jako z jiné planety. Je to velmi nepříjemné, ale tak to prostě je a mě to motivuje snažit se ještě více a překonat tu propast co nejdříve."

Ferrari je díky nové podlaze rychlejší, ale bude to v Bahrajnu stačit? Foto: Ferrari

Konkurenceschopnost vozů se mění v závislosti na okruhu i počasí. Christian Horner už fanoušky Red Bullu upozornil, ať v Bahrajnu neočekávají opakování Japonska. Na okruhu as-Sachír nelze vydolovat z vozu jedno extrémně dobré kvalifikační kolo a v závodu pak držet za sebou rychlejšího soupeře. A Mercedes potvrdil, že první větší balík nových dílů nebude mít k dispozici dříve než v Imole, před šestou velkou cenou sezony. Ale mnozí argumentují, že ve Španělsku, což bude devátá velká cena, začne druhá, odlišná část sezony. Začne tam přísnější testování flexibilnosti přítlačných křídel a záběry ze zadních kamer McLarenu v Japonsku ukázaly, že jeho zadní křídlo je opravdu hodně flexibilní, zatímco zadní křídlo Red Bullu se téměř nehne.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Ferrari