Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Motory Honda a Chevrolet jsou vyrovnané

Motory Honda a Chevrolet jsou vyrovnané

Honda Grand Prix of St. Petersburg – 1. trénink

Motory od Hondy a Chevroletu jsou stejně rychlé. Alespoň na městském okruhu v St. Petersburgu ani jeden nemá převahu. Lotus podle očekávání ztrácí, v prvním tréninku se ztráta nejlepších Lotusů na nejrychlejšího pilota, kterým byl Scott Dixon, pohybovala kolem 1,2 vteřiny. Dixon ovšem ostatním pilotům výrazně poodjel a trénink dokončil s nejrychlejším časem o skoro půl vteřiny rychlejším, než ostatní piloti.
První tři místa v tréninku patřila protinožcům. Za Novozélanďanem Dixonem se umístili Briscoe a Power z Austrálie. Úřadující šampion Franchitti byl čtvrtý nejrychlejší. Do první pětky se dostal ještě nováček Simon Pagenaud z týmu Sama Schmidta a Daveyho Hamiltona. Wilson vracející se k Dale Coyne Racing byl šestý nejrychlejší. Dobrou formu z testů potvrdil osmým místem Mike Conway.
Za zmínku stojí i jedenácté místo dalšího nováčka Josefa Newgardena z malého týmu Sarah Fisher a Willise Hartmana. Newgarden, který by nebyl na roštu, kdyby Bobby Rahal nepřepustil Sarah Fisher jeden ze dvou kontraktů na motory Honda, totiž na dráhu vyjel, když zbývalo něco málo přes deset minut a stihl odjet jen osm kol.
Mnohem níže, než kde bychom je očekávali, se pohybovali piloti týmů KV Racing a s výjimkou sedmého Marca Andrettiho i Andretti Autosport. Rubens Barrichello na dráze strávil minimum času, odjel jen osm kol a byl třetí nejpomalejší v prvním tréninku.
Nejlepší z Lotusů byl ten, v němž seděl Oriol Servia, ale odstup Taglianiho a Bourdaise byl jen minimální. Simona de Silvestro na zkušené kolegy s Lotusem ztrácela půl vteřiny. Katherine Legge, která měla minimální možnost testovat před sezónou (což platí tedy i o Bourdaisovi), a ve formuli nezávodila několik let, ztrácela na Dixona skoro pět vteřin a 1,3 vteřiny na předposledního Eda Carpentera.
p.
 Jezdec  Tým
M
Kol
Čas
Odstup
1.
 S.Dixon  Chip Ganassi Racing
H
15
1:03.0406
 
2.
 R.Briscoe  Team Penske
C
18
1:03.5190
+ 0.478
3.
 W.Power  Team Penske
C
19
1:03.5747
+ 0.534
4.
 D.Franchitti  Chip Ganassi Racing
H
15
1:03.6013
+ 0.560
5.
 S.Pagenaud  Schmidt/Hamilton
H
23
1:03.6417
+ 0.601
6.
 J.Wilson  Dale Coyne Racing
H
21
1:03.6704
+ 0.629
7.
 M.Andretti  Andretti Autosport
C
19
1:03.7928
+ 0.752
8.
 M.Conway  A.J. Foyt Enterprises
H
20
1:03.8333
+ 0.792
9.
 G.Rahal  Chip Ganassi Racing
H
16
1:03.8522
+ 0.811
10.
 H.Castroneves  Team Penske
C
15
1:03.8728
+ 0.832
11.
 J.Newgarden  Sarah Fisher Hartman
H
8
1:03.8772
+ 0.836
12.
 E.Viso  KV Racing Technology
C
19
1:03.9142
+ 0.873
13.
 J.Jakes  Dale Coyne Racing
H
22
1:03.9142
+ 0.873
14.
 JR Hildebrand  Panther Racing
C
18
1:04.0914
+ 1.050
15.
 T.Sato  Rahal Letterman Lanigan
H
17
1:04.1072
+ 1.066
16.
 J.Hinchcliffe  Andretti Autosport
C
21
1:04.1079
+ 1.067
17.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
C
15
1:04.1239
+ 1.083
18.
 T.Kanaan  KV Racing Technology
C
15
1:04.1404
+ 1.099
19.
 O.Servia  Lotus DRR
L
22
1:04.2946
+ 1.254
20.
 A.Tagliani  Team Barracuda - BHA
L
21
1:04.2946
+ 1.254
21.
 S.Bourdais  Lotus Dragon Racing
L
20
1:04.4874
+ 1.446
22.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
H
18
1:04.6632
+ 1.622
23.
 S.de Silvestro  Lotus HVM Racing
L
22
1:04.9147
+ 1.874
24.
 R.Barrichello  KV Racing Technology
C
8
1:05.6681
+ 2.627
25.
 E.Carpenter  Ed Carpenter Racing
C
20
1:06.0310
+ 2.990
26.
 K.Legge  Lotus Dragon Racing
L
20
1:07.3331
+ 4.292


M = motor, H = Honda, C = Chevrolet, L = Lotus