Motory Honda a Chevrolet jsou vyrovnané
Honda Grand Prix of St. Petersburg – 1. trénink
Motory od Hondy a Chevroletu jsou stejně rychlé. Alespoň na městském okruhu v St. Petersburgu ani jeden nemá převahu. Lotus podle očekávání ztrácí, v prvním tréninku se ztráta nejlepších Lotusů na nejrychlejšího pilota, kterým byl Scott Dixon, pohybovala kolem 1,2 vteřiny. Dixon ovšem ostatním pilotům výrazně poodjel a trénink dokončil s nejrychlejším časem o skoro půl vteřiny rychlejším, než ostatní piloti.
První tři místa v tréninku patřila protinožcům. Za Novozélanďanem Dixonem se umístili Briscoe a Power z Austrálie. Úřadující šampion Franchitti byl čtvrtý nejrychlejší. Do první pětky se dostal ještě nováček Simon Pagenaud z týmu Sama Schmidta a Daveyho Hamiltona. Wilson vracející se k Dale Coyne Racing byl šestý nejrychlejší. Dobrou formu z testů potvrdil osmým místem Mike Conway.
Za zmínku stojí i jedenácté místo dalšího nováčka Josefa Newgardena z malého týmu Sarah Fisher a Willise Hartmana. Newgarden, který by nebyl na roštu, kdyby Bobby Rahal nepřepustil Sarah Fisher jeden ze dvou kontraktů na motory Honda, totiž na dráhu vyjel, když zbývalo něco málo přes deset minut a stihl odjet jen osm kol.
Mnohem níže, než kde bychom je očekávali, se pohybovali piloti týmů KV Racing a s výjimkou sedmého Marca Andrettiho i Andretti Autosport. Rubens Barrichello na dráze strávil minimum času, odjel jen osm kol a byl třetí nejpomalejší v prvním tréninku.
Nejlepší z Lotusů byl ten, v němž seděl Oriol Servia, ale odstup Taglianiho a Bourdaise byl jen minimální. Simona de Silvestro na zkušené kolegy s Lotusem ztrácela půl vteřiny. Katherine Legge, která měla minimální možnost testovat před sezónou (což platí tedy i o Bourdaisovi), a ve formuli nezávodila několik let, ztrácela na Dixona skoro pět vteřin a 1,3 vteřiny na předposledního Eda Carpentera.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Kol
|
Čas
|
Odstup
|
1.
|
S.Dixon | Chip Ganassi Racing |
H
|
15
|
1:03.0406
|
|
2.
|
R.Briscoe | Team Penske |
C
|
18
|
1:03.5190
|
+ 0.478
|
3.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
19
|
1:03.5747
|
+ 0.534
|
4.
|
D.Franchitti | Chip Ganassi Racing |
H
|
15
|
1:03.6013
|
+ 0.560
|
5.
|
S.Pagenaud | Schmidt/Hamilton |
H
|
23
|
1:03.6417
|
+ 0.601
|
6.
|
J.Wilson | Dale Coyne Racing |
H
|
21
|
1:03.6704
|
+ 0.629
|
7.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
C
|
19
|
1:03.7928
|
+ 0.752
|
8.
|
M.Conway | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
20
|
1:03.8333
|
+ 0.792
|
9.
|
G.Rahal | Chip Ganassi Racing |
H
|
16
|
1:03.8522
|
+ 0.811
|
10.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
15
|
1:03.8728
|
+ 0.832
|
11.
|
J.Newgarden | Sarah Fisher Hartman |
H
|
8
|
1:03.8772
|
+ 0.836
|
12.
|
E.Viso | KV Racing Technology |
C
|
19
|
1:03.9142
|
+ 0.873
|
13.
|
J.Jakes | Dale Coyne Racing |
H
|
22
|
1:03.9142
|
+ 0.873
|
14.
|
JR Hildebrand | Panther Racing |
C
|
18
|
1:04.0914
|
+ 1.050
|
15.
|
T.Sato | Rahal Letterman Lanigan |
H
|
17
|
1:04.1072
|
+ 1.066
|
16.
|
J.Hinchcliffe | Andretti Autosport |
C
|
21
|
1:04.1079
|
+ 1.067
|
17.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
C
|
15
|
1:04.1239
|
+ 1.083
|
18.
|
T.Kanaan | KV Racing Technology |
C
|
15
|
1:04.1404
|
+ 1.099
|
19.
|
O.Servia | Lotus DRR |
L
|
22
|
1:04.2946
|
+ 1.254
|
20.
|
A.Tagliani | Team Barracuda - BHA |
L
|
21
|
1:04.2946
|
+ 1.254
|
21.
|
S.Bourdais | Lotus Dragon Racing |
L
|
20
|
1:04.4874
|
+ 1.446
|
22.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
H
|
18
|
1:04.6632
|
+ 1.622
|
23.
|
S.de Silvestro | Lotus HVM Racing |
L
|
22
|
1:04.9147
|
+ 1.874
|
24.
|
R.Barrichello | KV Racing Technology |
C
|
8
|
1:05.6681
|
+ 2.627
|
25.
|
E.Carpenter | Ed Carpenter Racing |
C
|
20
|
1:06.0310
|
+ 2.990
|
26.
|
K.Legge | Lotus Dragon Racing |
L
|
20
|
1:07.3331
|
+ 4.292
|
M = motor, H = Honda, C = Chevrolet, L = Lotus