Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Maldonado zkritizoval nekonzistentní rozhodování komisařů

Maldonado zkritizoval nekonzistentní rozhodování komisařů

Venezuelan byl potrestán přísněji než Michael Schumacher.

Pastor Maldonado vyjádřil svou nespokojenost s rozhodováním sportovních komisařů, jejich tresty jsou totiž podle jeho mínění nekonzistentní.

Venezuelan byl potrestán odsunem o deset míst na startovním roštu Velké ceny Monaka za kolizi se Sergiem Pérezem ve třetím tréninku. Michael Schumacher byl přitom stejným způsobem penalizován za havárii s Brunem Sennou ve Španělsku, ale pouze v polovičním rozsahu.

Maldonado navíc tvrdí, že kolize se Sennou nebyla úmyslná a došlo k ní po jeho chybě na studených pneumatikách. Obě situace přitom srovnává také z pohledu následků, které podle něj v případě incidentu Schumachera a Senny byly daleko vážnější.

"Pokud si vzpomínáte na Michaela Schumachera v minulém závodě, poškodil závod Brunovi, mému týmovému kolegovi," řekl Maldonado. "A dostal jen pět míst.

Já jsem neudělal skoro nic, byl to jen lehký dotek, kvůli podmínkám na trati... je to velice úzká trať, ztratil jsem kontrolu nad vozem, možná jsem mohl trochu víc zvolnit, ale snažil jsem se vyhnout se ve svém nejlepším kole provozu.

Je těžké to posoudit. Je to velice nekonzistentní, ale taková je realita."

Maldonado tvrdí, že za jeho kolizi s Pérezem může ztráta přilnavosti vlivem studených pneumatik, která se náhle zlepšila, což zapříčinilo jeho smyk.

"Snažil jsem se ho předjet a ztratil jsem kontrolu nad vozem. Možná jsem byl příliš optimistický na plynu na studených gumách, protože to bylo mé první kolo na nové sadě měkčích gum, snažil jsem se auto chytit, přilnavost byla najednou příliš vysoká a já ho trefil na levé přední kolo. To je celé.

Je to zklamání kvůli té penalizaci, protože je příliš velká na to, co se stalo, ale to jsou pravidla."

Pilot Williamsu nakonec do Velké ceny Monaka odstartuje z úplně poslední pozice, k jeho desetimístnému trestu bylo totiž připočteno ještě dalších pět pozic za následnou výměnu převodovky (psali jsme zde). Přesto však doufá v bodový zisk.

"Zítřejší závod bude těžký, ale my samozřejmě máme dobré auto. Myslím, že v kvalifikaci všichni viděli, že jsme blízko těm nejlepším.

Zítra udělám, co půjde a na této trati je možné všechno. Co se strategie týče, docela si věřím. Trať znám velmi dobře. Jsem hodně sebejistý a nejdůležitější je, že ukazujeme, že Williams pracuje tvrdě a nyní je velice blízko špičce.

Zítra chceme dojet na bodech. Bude to velice těžké, ale já budu mít rychlost, která je dobrá a konzistentní. Máme pneumatiky. Máme všechno pro to, abychom tam byli. A jsme rychlí v prostředním stintu, takže záleží na závodě, záleží na tom, jestli vyjede safety car.

Takové závody se těžko plánují. Musíte být připravení a reagovat na jakékoliv podmínky."