Quaife-Hobbs přepsal historii Auto GP, vyhrál popáté
Auto GP, Algarve - 2. závod
Adrian Quaife-Hobbs se stal prvním jezdcem v historii Auto GP, který vyhrál pět závodů v jedné sezóně. Zkompletoval totiž své úspěšné představení v portugalském Portimau, když triumfoval i ve druhém závodě víkendu.
Quaife-Hobbs je navíc také prvním závodníkem, který v Auto GP absolvoval zcela perfektní víkend, když vyhrál kvalifikaci a oba závody, které korunoval nejrychlejšími koly.
Vzhledem k pravidlům přitom Brit vyrážel do dnešního závodu z osmé pozice. Dobrý start jej však okamžitě posunul na páté místo, které Quaife-Hobbs do konce prvního kola proměnil ve třetí.
Mezitím spolu kolidovali Quaife-Hobbsovi největší rivalové v boji o titul, Pål Varhaug a Sergej Sirotkin, přičemž norský závodník nebyl schopen pokračovat.
Na trať navíc musel vyjet safety car, aby bylo možné vůz týmu Virtuosi UK bezpečně odklidit. Krátce po restartu však zpomalovací vůz musel na dráhu znovu, když nováček Juan Carlos Sistos nedobrzdil a sestřelil Víctora Guerina. Oba byli ze závodu vyřazeni, Sistos si navíc vysloužil penalizaci odsunu o pět místo do příštího závodu.
Po druhém restartu se Quaife-Hobbsovi podařil parádní kousek, když jedním manévrem předjel oba jezdce týmu MP Motorsport Chrise van der Drifta a Daniela de Jonga a ujal se vedení.
To posléze kolo co kolo navyšoval a v jedenáctém okruhu si připsal nejrychlejší čas závodu. Cílovou pásku nakonec proťal s náskokem přes pět sekund a v šampionátu obohatil své konto na 196 bodů, přičemž na druhého Varhauga má nyní náskok 73 bodů. Ve zbývajících dvou podnicích v Brazílii a USA už je přitom k mání pouze 96 bodů, už v Curitibě tak Quaife-Hobbs může slavit titul.
Van der Drift byl jediným jezdcem, který si pro start druhého závodu pošetřil čerstvou sadu měkkých pneumatik. Výhodu však nakonec sebral safety car, který jej donutil zajet k jejich výměně daleko dříve, než Novozélanďan zamýšlel. I přesto však dojel do cíle druhý. Stupně vítězů doplnil Sirotkin.
Daleko lepší představení než v sobotu předvedl Sergio Campana, který proťal cílovou pásku na čtvrtém místě před pátým Facundem Regalíou, šestou příčkou překvapil Venezuelan Giancarlo Serenelli.
Daniel de Jong nakonec spadl až na sedmé místo, první desítku uzavřeli Max Sněgirev, Antonio Spavone a Francesco Dracone.
p.
|
Jezdec | Tým | Odstup |
1.
|
A.Quaife-Hobbs | Super Nova International |
31:19.348
|
2.
|
C.van der Drift | Manor MP Motorsport |
+ 5.451
|
3.
|
S.Sirotkin | Euronova Racing |
+ 6.921
|
4.
|
S.Campana | MLR71 Racing Team |
+ 12.555
|
5.
|
F.Regalía | Campos Racing |
+ 16.861
|
6.
|
G.Serenelli | Ombra Racing |
+ 20.147
|
7.
|
D.de Jong | Manor MP Motorsport |
+ 22.012
|
8.
|
M.Sněgirev | Campos Racing |
+ 23.482
|
9.
|
A.Spavone | Euronova Racing |
+ 23.910
|
10.
|
F.Dracone | Virtuosi Racing UK |
+ 24.750
|
11.
|
M.la Rosa | MLR71 Racing Team |
+ 39.844
|
|
S.Pentus | Zele Racing |
+ 10 kol
|
|
J.C.Sistos | Zele Racing |
+ 14 kol
|
|
V.Guerin | Super Nova International |
+ 15 kol
|
|
P.Varhaug | Virtuosi Racing UK |
+ 18 kol
|
|
G.Cipriani | Campos Racing |
+ 18 kol
|
Nejrychlejší kolo závodu: Adrian Quaife-Hobbs (Super Nova International) - 1:35.783
Průběžné pořadí šampionátu po 10. závodě:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
A.Quaife-Hobbs | Super Nova International |
196
|
2.
|
P.Varhaug | Virtuosi Racing UK |
123
|
3.
|
S.Sirotkin | Euronova Racing |
115
|
4.
|
C.van der Drift | Manor MP Motorsport |
102
|
5.
|
F.Regalía | Campos Racing |
68
|
6.
|
S.Campana | MLR71 Racing |
63
|
7.
|
D.de Jong | Manor MP Motorsport |
53
|
8.
|
V.Guerin | Super Nova International |
46
|
9.
|
G.Ricci | Zele Racing |
30
|
10.
|
A.Spavone | Euronova Racing |
27
|
11.
|
G.Serenelli | Ombra Racing |
26
|
12.
|
M.Sněgirev | Campos Racing |
25
|
13.
|
G.Cipriani | Campos Racing |
17
|
14.
|
S.Pentus | Zele Racing |
14
|
15.
|
Y.Cunha | Ombra Racing |
8
|
16.
|
F.Dracone | Virtuosi Racing UK |
6
|
17.
|
A.Fong | Ombra Racing |
4
|
18.
|
J.C.Sistos | Zele Racing |
2
|
Bodovací systém Auto GP:
Pole position pro první závod: 1 bod
První závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Druhý závod: 20-15-12-10-8-6-4-3-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 1 bod