Varhaug udržel Quaife-Hobbse a podruhé zvítězil
Auto GP, Hungaroring - 2. závod
Pål Varhaug vybojoval své druhé letošní vítězství v Auto GP, když ve druhém závodě čtvrtého víkendu na Hungaroringu v závěrečných kolech ustál tlak dotírajícícho Adriana Quaife-Hobbse a ubránil první pozici.
Po otočení první osmičky z výsledků prvního závodu startoval z pole position Antonio Spavone, Ital se však brzy výrazně propadl. Na první místo se prosmýkl jeho krajan Giuseppe Cipriani, který se hned svým soupeřům začal vzdalovat. Výrazně mu v tom pomáhal druhý Giancarlo Serenelli, který brzdil zbytek pole.
Ve druhém kole však havaroval Michele La Rosa a na trať musel vyjet safety car. Serenelli pak po restartu nebyl schopen své soupeře udržet za svými zády a začal se propadat, načež se za vedoucího Ciprianiho zavěsili Varhaug s Quaife-Hobbsem.
Přestože se Cipriani dlouho úspěšně bránil, v šestém kole chyboval a Varhaug převzal vedení. Krátce nato se před Itala dostal také vedoucí muž průběžné klasifikace Quaife-Hobbs, který začal stíhat Varhauga.
Brit však na trati nedokázal Nora zdolat a proto se pokusil překonat jej v boxech. Přemíra snahy přitom Quaife-Hobbse málem stála závod, když v nájezdu do boxové uličky při pokusu zabrzdit co nejpozději dostal smyk, který však nakonec ustál.
Mechanici týmu Virtuosi UK však o dvě kola později odvedli dobrou práci a vrátili Varhauga zpátky před Quaife-Hobbse. Pilot týmu Super Nova byl však již v tempu a na zahřátých pneumatikách, takže na Nora okamžitě zaútočil. Varhaug se přitom ubránil jen s vypětím všech sil.
Do cíle pak sice Varhaug ještě vyrobil pár malých chyb, ani Quaife-Hobbs však nejel precizně a pořadí na prvních dvou pozicích se tak již nezměnilo. Varhaug tak po triumfu ve druhém závodě úvodního podniku v Monze vybojoval své druhé letošní vítězství. Quaife-Hobbs však minimalizoval bodovou ztrátu druhým místem.
Stupně vítězů doplnil Sergej Sirotkin, který se do dnešního závodu pustil posilněn ranním vítězstvím v závodě doprovodné série Formule 3.
Svého nejlepšího výsledku dosáhl čtvrtým místem v barvách Zele Racing jedoucí Sten Pentus, pátý skončil Chris van der Drift, který po katastrofálním startu musel dohánět z posledních pozic.
Giuseppe Cipriani byl nakonec klasifikován na šesté pozici, sedmý skončil Sergio Campana, bodovanou desítku uzavřeli Spavone, Serenelli a Facu Regalía.
p.
|
Jezdec | Tým | Odstup |
1.
|
P.Varhaug | Virtuosi Racing UK |
32:02.890
|
2.
|
A.Quaife-Hobbs | Super Nova International |
+ 0.789
|
3.
|
S.Sirotkin | Euronova Racing |
+ 2.765
|
4.
|
S.Pentus | Zele Racing |
+ 10.524
|
5.
|
C.van der Drift | Manor MP Motorsport |
+ 21.195
|
6.
|
G.Cipriani | Campos Racing |
+ 25.445
|
7.
|
S.Campana | MLR71 Racing Team |
+ 25.903
|
8.
|
A.Spavone | Euronova Racing |
+ 26.511
|
9.
|
G.Serenelli | Ombra Racing |
+ 31.302
|
10.
|
F.Regalía | Campos Racing |
+ 31.759
|
11.
|
M.Sněgirev | Campos Racing |
+ 34.627
|
12.
|
D.de Jong | Manor MP Motorsport |
+ 36.656
|
13.
|
A.Fong | Ombra Racing |
+ 36.942
|
14.
|
F.Dracone | Virtuosi Racing UK |
+ 41.504
|
|
V.Guerin | Super Nova International |
+ 15 kol
|
|
M.La Rosa | MLR71 Racing Team |
+ 18 kol
|
Nejrychlejší kolo závodu: Adrian Quaife-Hobbs (Super Nova International) - 1:34.904
Průběžné pořadí šampionátu po 8. závodě:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
A.Quaife-Hobbs | Super Nova International |
148
|
2.
|
P.Varhaug | Virtuosi Racing UK |
105
|
3.
|
S.Sirotkin | Euronova Racing |
88
|
4.
|
C.van der Drift | Manor MP Motorsport |
83
|
5.
|
F.Regalía | Campos Racing |
52
|
6.
|
D.de Jong | Manor MP Motorsport |
43
|
7.
|
S.Campana | MLR71 Racing Team |
43
|
8.
|
V.Guerin | Super Nova International |
34
|
9.
|
G.Ricci | Zele Racing |
30
|
10.
|
A.Spavone | Euronova Racing |
25
|
11.
|
M.Sněgirev | Campos Racing |
22
|
12.
|
G.Serenelli | Ombra Racing |
19
|
13.
|
G.Cipriani | Campos Racing |
17
|
14.
|
S.Pentus | Zele Racing |
14
|
15.
|
Y.Cunha | Ombra Racing |
8
|
16.
|
F.Dracone | Virtuosi Racing UK |
5
|
17.
|
A.Fong | Ombra Racing |
4
|
Bodovací systém Auto GP:
Pole position pro první závod: 1 bod
První závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Druhý závod: 20-15-12-10-8-6-4-3-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 1 bod