Chilton chce zapracovat na pouštění o kolo rychlejších soupeřů
Právě při tom podle svých slov v Austrálii ztrácel.
Max Chilton si po své premiéře ve Formuli 1 při Velké ceně Austrálie dal za cíl naučit se při pouštění jezdců o kolo ztrácet co nejméně času.
21letý Brit ztratil čas už na začátku, kdy musel po kolizi s Giedem van der Gardem do boxů ke svým mechanikům na výměnu poškozeného předního křídla.
Kvůli tomu byl Chilton předjet o kolo dříve, a měl proto problém zajíždět vyrovnaná kola.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) pak nastavila celkem přísný metr pro jezdce o kolo zpět. Za neuposlechnutí modrých vlajek, které jsou ukazovány jezdci, který má před sebe pustit rychlejšího soupeře, pak mohou piloti dostat trest průjezdem boxovou uličkou.
"Tým mi řekl, že je to tak trochu umění a mohlo by mi trvat déle než jeden závod, než si na to zvyknu," řekl Chilton Autosportu.
"Už ke konci závodu jsem se začal učit jak na to a kolik můžete získat, když to zvládnete udělat na správném místě.
Učím se. Budu na tom pracovat a uvidíme, jak to půjde v Malajsii. Doufejme, že příště nebudeme mít modré vlajky (tak brzy) a že to zvládneme."
Brit také dodal, že v lepší než 17. pozici při VC Austrálie mu kromě modrých vlajek také zabránil van der Garde, za kterým podle svých slov strávil spoustu času. Při jejich vzájemném souboji mohl Nizozemec díky rychlejším vozům, které jej předjely, aktivovat DRS a Chilton se tak před svého soupeře nemohl dlouhou dobu dostat.
Van der Gardeho caterham se Chiltonovi podařilo předjet devět kol před koncem a ve zbytku závodu dokázal Brit na svého soupeře nabrat náskok 26 sekund.
"Pokaždé, když jsem ho dohnal, mi kvůli modrým vlajkám zase poodjel," řekl Chilton.
"A když jsem se k němu dostal, měl k dispozici DRS díky vozům, které jej zrovna předjely, takže mi dlouho trvalo, než jsem ho předjel.
Pak se mi ale podařilo jej předjet, opravdu rychle jsem mu poodjel a vůz ukázal svůj potenciál."