Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Wickens na čele prvního dne předsezónních testů DTM

Wickens na čele prvního dne předsezónních testů DTM

Testy DTM, Circuit de Catalunya - 1. den

Robert Wickens zajel na mercedesu nejrychlejší čas úvodního dne předsezónních testů DTM, které tento týden hostí Katalánský okruh v Barceloně.

Kanaďan odpoledne obkroužil 148 kol, přičemž na kratší verzi okruhu, která hostila závody DTM mezi lety 2006-2009, měl jeho nejrychlejší čas hodnotu 1:06.735.

Pár minut před koncem však Wickensův vůz zastavil vedle trati a musel být odtažen do boxů. Příčina zastavení není známa.

Pět setin sekundy za nejrychlejším časem zaostal šampion DTM z roku 2011 Martin Tomczyk z BMW. Na třetí pozici pak figuruje nováček DTM, loňský šampion Euroserie Formule 3 Daniel Juncadella.

Nejrychlejším z pilotů Audi, kteří do letošní sezóny nastupují nově s modely RS5, byl Mike Rockenfeller, který po nejrychlejším čase v dopolední části nakonec obsadil čtvrtou pozici.

Všechny tři automobilky dnes poprvé vyzkoušely systém DRS, který by se od letošní sezóny mohl v závodech DTM objevit. Kromě toho také piloti dostali možnost testovat konečnou směs pneumatik Hankook.

Systém DRS mohli piloti využívat jak na rovinkách, tak také v zatáčkách, ovšem žádné simulace předjížděcích manévrů jezdci nezkoušeli.

Úřadující šampion DTM Bruno Spengler, který skončil pátý, řekl, že na svém bmw cítil znatelný rozdíl, když použil systém DRS. Při jeho aktivování se totiž sklopí celé zadní křídlo, nikoliv pouze jeho element, jako je tomu ve Formuli 1.

"Jasně cítíte, že můžete přeřadit později a maximální rychlost na rovince je vyšší," řekl Kanaďan.

"Je to něco, na co si musíte zvyknout a v každém kole se musíte snažit posouvat limity. Právě proto jsou tyto testy v Barceloně, a ty další za tři týdny na Hockenheimu, tak důležité."

Za Spenglerem skončil na šessté pozici Gary Paffett z Mercedesu před svým bývalým týmovým kolegou Jamiem Greenem, který před letošní sezónou přestoupil k Audi.

Na trati se objevil také Timo Glock, který poté, co skončil ve Formuli 1, našel místo u BMW.

p.
 Jezdec  Tým  Čas  Odstup
1.
R.Wickens  Mercedes Team HWA
1:06.735
 
2.
M.Tomczyk  BMW Team RMG
1:06.787
+ 0.052 
3.
D.Juncadella  Mercedes Team RSC Mücke
1:06.857
+ 0.122 
4.
M.Rockenfeller  Audi Sport Team Phoenix
1:07.070
+ 0.335 
5.
B.Spengler  BMW Team Schnitzer
1:07.100
+ 0.365 
6.
G.Paffett  Mercedes Team HWA
1:07.374
+ 0.639 
7.
J.Green  Audi Sport Team Abt Sportsline
1:07.428
+ 0.693 
8.
A.Tambay  Audi Sport Team Abt
1:07.536
+ 0.801 
9.
A.Farfus  BMW Team RBM
1:07.615
+ 0.880 
10.
T.Glock  BMW Team MTEK
1:07.909
+ 1.174 
11.
F.Albuquerque  Audi Sport Team Rosberg
1:08.000
+ 1.265