V napínavém závodě si pro první vítězství dojel Wickens
DTM, Nürburgring - závod
Robert Wickens dosáhl v mokrosuchém závodě DTM na Nürburgringu na své první vítězství v DTM. Startu z pole position nedokázal využít druhý v cíli Augusto Farfus a stupně vítězů doplnil Christian Vietoris.
Kanaďanovi k jeho úspěchu dopomohly zejména předjížděcí manévry v první polovině závodu. Když se v 18. kole dostal v šikaně NGK před Miguela Molinu, o pár zatáček později si vnější stopou poradil s Farfusem a Adrianem Tambayem a dostal se tak na druhou pozici.
Wickens následně nasadil na stíhací jízdu za vedoucím Mikem Rockenfellerem, který se do čela dostal díky tomu, že jako první přezul na mokré pneumatiky, když se na trať začal snášet déšť.
K zastávce ovšem došlo ještě před otevřením okna pro povinné zastávky a Rockenfeller tak na rozdíl od většiny svých soupeřů, kteří byli u mechaniků dvakrát, musel stavět třikrát.
Před svou druhou zastávkou u mechaniků pak Rockenfeller přišel o 27 sekundový náskok, když jej na rozdíl 13 sekund stáhl Wickens. Kanaďan se tak v poklidu dostal do čela, kde vydržel až do cíle.
Vítěz kvalifikace Farfus sice dokázal v úvodních kolech na mokré trati na suchých pneumatikách vést, když se ovšem v pátém kole otevřely boxy pro povinné zastávky, okamžitě Brazilec jako jeden z řady jezdců zajel k mechanikům. Do cíle nakonec dojel dvě sekundy za vítězným Wickensem. Letos počtvrté dojel na třetí pozici Vietoris a to po startu z osmé příčky.
Čtvrtou pozici v cíli obsadil po startu z jedenáctého místa Rockenfeller. Na konci prvního kola byl přitom pilot Audi na poslední pozici, když musel vyjet mimo trať, aby se v první zatáčce vyhnul Joeymu Handovi, který se roztočil. Po startu z jedenácté pozice
V sedmém závodě sezóny se konečně usmálo štěstí také na šampiona z roku 2011 Martina Tomczyka, který letos poprvé dosáhl na body, když dojel na výborné páté pozici. Klíčem k úspěchu bylo vyhnout se mele v prvním kole, když se kromě Handa dostali o zatáčku později do potíží také piloti Audi Edoardo Mortara, Mattias Ekström a Timo Scheider.
Na šesté pozici skončil Tambay před Marcem Wittmannem. Němec nedokázal využít startu z první řady, když na hladkých pneumatikách nezvládl na mokré trati své bmw, vyjel mimo trať a lehce se opřel o bariéru. S nepoškozeným vozem však mohl pokračovat v závodě.
Nulu na svém bodovém kontě po tomto závodě vymazal kromě Tomczyka také Molina, který si připsal své první letošní body za osmé místo.
Závod se příliš nevydařil Brunu Spenglerovi, který skončil až čtrnáctý a v průběžném pořadí se propadl až na čtvrtou pozici.
Na závod bude chtít rychle zapomenout také Gary Paffett, který skončil s kolem ztráty na 17. místě. Spolu s Robertem Merhim se totiž pokusili o strategii, při které si nechali při první zastávce nazout suché pneumatiky v momentu, kdy byl déšť nejsilnější. To se ukázalo jako chybné rozhodnutí.
Rockenfeller díky čtvrtému místu navýšil svůj náskok na čele průběžného hodnocení už na 35 bodů. Na druhou pozici se posunul Vietoris a díky vítězství si polepšil také Wickens, který je třetí. Spengler spadl na čtvrtou pozici před Farfuse.
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas/Odstup
|
1.
|
R.Wickens | STIHL Mercedes AMG |
1:15:33.710
|
2.
|
A.Farfus | BMW Team RBM |
+ 2.158
|
3.
|
C.Vietoris | Mercedes AMG |
+ 9.749
|
4.
|
M.Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix |
+ 20.524
|
5.
|
M.Tomczyk | BMW Team RMG |
+ 27.104
|
6.
|
A.Tambay | Audi Sport Team Abt |
+ 27.523
|
7.
|
M.Wittmann | BMW Team MTEK |
+ 29.540
|
8.
|
M.Molina | Audi Sport Team Phoenix |
+ 33.037
|
9.
|
J.Green | Audi Sport Team Abt Sportsline |
+ 39.972
|
10.
|
P.Wehrlein | Mercedes AMG |
+ 40.486
|
11.
|
F.Albuquerque | Audi Sport Team Rosberg |
+ 40.908
|
12.
|
E.Mortara | Audi Sport Team Rosberg |
+ 42.629
|
13.
|
M.Ekström | Audi Sport Team Abt Sportsline |
+ 46.303
|
14.
|
B.Spengler | BMW Team Schnitzer |
+ 51.991
|
15.
|
D.Werner | BMW Team Schnitzer |
+ 57.649
|
16.
|
A.Priaulx | BMW Team RMG |
+ 1:21.517
|
17.
|
G.Paffett | EURONICS Mercedes AMG |
+ 1 kolo
|
18.
|
T.Glock | BMW Team MTEK |
+ 1 kolo
|
19.
|
R.Merhi | THOMAS SABO Mercedes AMG |
+ 1 kolo
|
|
D.Juncadella | stern Mercedes AMG |
+ 18 kol
|
|
T.Scheider | Audi Sport Team Abt |
+ 39 kol
|
|
J.Hand | BMW Team RBM |
+ 47 kol
|
Nejrychlejší kolo závodu: Pascal Wehrlein (Mercedes AMG) - 1:23.835
Průběžné pořadí po sedmi závodech:
p.
|
Jezdec | Tým |
Body
|
1.
|
M.Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix |
106
|
2.
|
C.Vietoris | Mercedes AMG |
71
|
3.
|
R.Wickens | STIHL Mercedes AMG |
70
|
4.
|
B.Spengler | BMW Team Schnitzer |
67
|
5.
|
A.Farfus | BMW Team RBM |
66
|
6.
|
G.Paffett | EURONICS Mercedes AMG |
57
|
7.
|
M.Wittmann | BMW Team MTEK |
39
|
8.
|
M.Ekström | Audi Sport Team Abt Sportsline |
38
|
9.
|
D.Werner | BMW Team Schnitzer |
26
|
10.
|
J.Hand | BMW Team RBM |
26
|
11.
|
A.Tambay | Audi Sport Team Abt |
20
|
12.
|
D.Juncadella | stern Mercedes AMG |
20
|
13.
|
J.Green | Audi Sport Team Abt Sportsline |
20
|
14.
|
T.Glock | BMW Team MTEK |
15
|
15.
|
T.Scheider | Audi Sport Team Abt |
12
|
16.
|
M.Tomczyk | BMW Team RMG |
10
|
17.
|
R.Merhi | THOMAS SABO Mercedes AMG |
8
|
18.
|
M.Molina | Audi Sport Team Phoenix |
4
|
19.
|
P.Wehrlein | Mercedes AMG |
3
|
20.
|
E.Mortara | Audi Sport Team Rosberg |
2
|
21.
|
A.Priaulx | BMW Team RMG |
2
|
Bodovací systém DTM:
Závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1