V závodě plném penalizací nakonec vyhrál Marciello
Evropská F3, Norisring - 1. závod
Raffaele Marciello vyhrál stylem start-cíl první závod Evropského šampionátu Formule 3 na městské trati na Norisringu, jehož výsledky byly výrazně ovlivněny řadou penalizací.
Po zhasnutí červených světel se Marciello dostal před Felixe Rosenqvista startujícího z pole position. O pozici si na startu polepšil také jeho týmový kolega Alex Lynn, který se před první zatáčkou dostal před Felixe Serrallese.
Portoričan jel po většinu závodu těsně za Lynnem, ovšem osm kol před cílem udělal v šikaně chybu a přepustil svou pozici Lucasi Auerovi.
Alexander Sims dlouho pronásledoval Serrallese a Auera, ovšem nikdy nebyl tak blízko, aby na ně zaútočil, a skončil za Serrallesem.
Tom Blomqvist se pak po celý závod snažil překonat Luise Felipe Deraniho. Brazilec však dokázal svou pozici udržet, jelikož měl vůz nastaven na nižší přítlak, a mohl tak udržet Brita za sebou.
Pěkný výsledek si při svém prvním startu v Evropském šampionátu Formule 3 vybojoval Nick Cassidy. Novozélanďan sice zůstal stát na startu, ovšem po stíhací jízdě poté, co se propadl na 25. pozici, skončil nakonec devátý.
Předjel přitom také dva piloty týmu Carlin Jordana Kinga a Harryho Tincknella. Tincknell sice dojel na jedenácté pozici, ovšem vzhledem k tomu, že Casssidy nemá nárok na body, bod za 10. místo bere právě on.
Poprvé byl safety car na trať vyslán poté, co v první zatáčce postrčil Seal Gelael Mitchella Gilberta, který zůstal stát uprostřed trati.
Safety car se pak na trati ukázal ještě jednou, když spolu kolidovaly obě ženy ve startovním poli Tatiana Calderón a Michela Cerruti.
Sportovní komisaři po závodě ovšem udělili řadě jezdců penalizaci. Za vítěze tak byl prohlášen v cíli původně osmý Blomvqist před Tincknellem a André Rudersdorfem, který dojel čtrnáctý.
Penalizaci přičtením 20 sekund k výslednému času za ignorování žlutých vlajek byla potrestána velká část startovního pole včetně původního vítěze Marciella. Vzhledem k tomu, že se během závodu na trati dvakrát objevil safety car a poslední zelená fáze se jela na pouhých 14 kol, bylo startovní pole semknuté k sobě a penalizace tak pořádně zamíchaly pořadím.
Definitivní podobu však výsledky dostaly až odpoledne, jelikož sedmi jezdcům byl původní trest zrušen. Penalizace byla smazána také původnímu vítězi závodu Marciellovi, který si tedy nakonec připsal své sedmé letošní vítězství.
Jeho tým totiž dokázal, že žluté vlajky nebyly vyvěšeny v době, kdy Marciello zajel svůj osobní nejrychlejší čas v době, kdy byl na trati nepojízdný vůz Tatiany Calderon.
Trestu byl zbaven také Lynn, který tak skončí druhý v případě, že bude Rosenqvist penalizován.
Švéd je totiž i nadále vyšetřován, jelikož jel první závod pod podmínkou, kterou obdržel kvůli problému s palivem, jež byl zjištěn při pokvalifikační přejímce. Pokud bude ze závodu vyloučen, skončí Lynn druhý.
Za Lynnem skončil Auer, kterému však penalizace zůstala, jelikož svůj čas zlepšil v předchozím kole, kdy bylo žlutými vlajkami stále máváno.
Na třetím místě tak v aktuálních výsledcích, které uvádíme také v tabulce, je Serralles.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Ztráta |
1.
|
R.Marciello** | Prema Powerteam |
35:46.130
|
2.
|
A.Lynn** | Prema Powerteam |
+ 1.178
|
3.
|
F.Serralles** | Fortec Motorsports |
+ 2.077
|
4.
|
T.Blomqvist | EuroInternational |
+ 3.680
|
5.
|
H.Tincknell | Carlin |
+ 7.231
|
6.
|
J.Mardenborough** | Carlin |
+ 9.124
|
7.
|
R.Nissany** | kfzteile24 Mücke Motorsport |
+ 12.463
|
8.
|
A.Rudersdorf | ma-con |
+ 17.201
|
9.
|
M.Lewis** | kfzteile24 Mücke Motorsport |
+ 17.616
|
10.
|
E.Cheever | Prema Powerteam |
+ 18.605
|
11.
|
S.Zeller | Jo Zeller Racing |
+ 21.103
|
12.
|
L.Auer* | Prema Powerteam |
+ 21.546
|
13.
|
A.Sims* | ThreeBond with T-Sport |
+ 22.616
|
14.
|
L.F.Derani* | Fortec Motorsports |
+ 23.491
|
15.
|
N.Cassidy* | EuroInternational |
+ 26.239
|
16.
|
J.King* | Carlin |
+ 26.424
|
17.
|
M.Cerruti | Romeo Ferraris |
+ 32.301
|
18.
|
R.Goddard | ThreeBond with T-Sport |
+ 2 kola
|
|
A.Giovinazzi | Double R racing |
+ 5 kol
|
|
S.Müller | ma-con |
+ 5 kol
|
|
L.Wolf** | URD Rennsport |
+ 5 kol
|
|
N.Latifi | Carlin |
+ 11 kol
|
|
T.Calderón | Double R Racing |
+ 24 kol
|
|
D.van de Laar | Van Amersfoort Racing |
+ 27 kol
|
|
S.Gelael | Double R Racing |
+ 33 kol
|
|
M.Gilbert | kfzteile24 Mücke Motorsport |
+ 34 kol
|
|
D.Kvyat | Carlin |
+ 38 kol
|
|
F.Rosenqvist*** | kfzteile24 Mücke Motorsport |
+ 0.336
|
Nejrychlejší kolo závodu: Felix Rosenqvist (kfzteile24 Mücke Motorsport) - 1:25.996
* - penalizován přičtením 20 sekund za ignorování žlutých vlajek
** - penalizace 20 sekund byla tomuto jezdci zrušena
*** - vzorek paliva z Rosenqvistova vozu po kvalifikaci neprošel testem, o umístění Švéda zatím nebylo rozhodnuto
Průběžné pořadí po šestnácti závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
R.Marciello | Prema Powerteam |
264,5
|
2.
|
F.Rosenqvist | kfzteile24 Mücke Motorsport |
212
|
3.
|
L.Auer | Prema Powerteam |
165
|
4.
|
A.Lynn | Prema Powerteam |
151,5
|
5.
|
H.Tincknell | Carlin |
140
|
6.
|
T.Blomqvist | EuroInternational |
106,5
|
7.
|
F.Serralles | Fortec Motorsports |
91
|
8.
|
J.King | Carlin |
76
|
9.
|
S.Müller | ma-con |
60
|
10.
|
J.Hill | Fortec Motorsports |
56
|
11.
|
P.Wehrlein | kfzteile24 Mücke Motorsport |
49
|
12.
|
W.Buller | Fortec Motorsports |
39
|
13.
|
N.Latifi | Carlin |
37
|
14.
|
L.Wolf | URD Rennsport |
28
|
15.
|
E.Cheever | Prema Powerteam |
19
|
16.
|
L.F.Derani | Fortec Motorsports |
18
|
17.
|
J.Mardenborough | Carlin |
13
|
18.
|
R.Nissany | kfzteile24 Mücke Motorsport |
13
|
19.
|
D.van de Laar | Van Amersfoort Racing |
11
|
20.
|
M.Lewis | kfzteile24 Mücke Motorsport |
8
|
21.
|
A.Rudersdorf | ma-con |
5
|
22.
|
A.Giovinazzi | Double R Racing |
3
|
Bodovací systém Evropské F3:
25-18-15-12-10-8-6-4-2-1