Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

BMW v první řadě, na pole position Farfus

BMW v první řadě, na pole position Farfus

DTM, Nürburgring - kvalifikace

Augusto Farfus si zajistil první letošní pole position v DTM, když vyhrál kvalifikaci na závod na Nürburgringu. Úspěch BMW stvrdil druhým místem na startu Marco Wittmann.

Vítěz úvodního závodu sezóny do závěrečného superpolu, kde má každý ze čtyř nejrychlejších pilotů k dispozici jen jedno měřené kolo, jako třetí v pořadí. Kratší verzi Nürburgringu zdolal za 1:23.296 a překonat jej mohl už pouze nejrychlejší pilot třetí části Wittmann. Jeho značkový kolega od BMW však o 149 tisícin sekundy na Brazilcův čas nestačil a na roštu zítřejšího závodu mu bude patřit až druhá pozice.

Krátce po kvalifikaci Wittmanna navíc začali vyšetřovat sportovní komisaři, jelikož se měl dopustit porušení odstavce 30.9 ve sportovních regulích, když ke svému boxovému stání zabočil příliš brzy. Komisaři se však nakonec rozhodli Wittmanna nepenalizovat a ten si tak udržel svou druhou pozici.

Poprvé od sezóny 2011 se do superpolu probojoval Miguel Molina a hned z toho bylo třetí místo a role nejlépe umístěného pilota Audi. Ve druhé řadě bude spolu s ním Edoardo Mortara s dalším audi.

Za nimi následuje kvarteto pilotů Mercedesu vedené Garym Paffettem na páté příčce před šestým Danielem Juncadellou, pro kterého postavení ve třetí řadě znamená nejlepší kvalifikační výsledek v kariéře v DTM.

Následují Robert Wickens a Christian Vietoris. Z deváté pozice vystartuje Mattias Ekström před desátým Brunem Spenglerem, který byl letos v kvalifikaci zatím nejhůře sedmý a to hned při úvodním podniku na Hockenheimu.

Na jedenácté pozici bude mít za sebou vedoucího muže průběžného pořadí a svého největšího soupeře v boji o titul Mika Rockenfellera. Němec byl nejrychlejší v první části kvalifikace a byl považován za favorita.

V závěrečných sekundách druhé části však své časy zlepšili ještě Juncadella a Molina. Rockenfeller se s tím ve svém závěrečném kole pokusil něco udělat, ovšem o 0,011 sekundy se dále neprobojoval a vypadl po druhé části.

Dalším zklamáním skončila kvalifikace pro šampiona z roku 2011 Martina Tomczyka, který odstartuje až z dvacáté pozice. Němec se už počtvrté v řadě nedostal dále než do první části kvalifikace.

p.
 Jezdec  Q1  Q2  Q3  SP
1.
A.Farfus
1:23.901 
1:23.525 
1:23.392 
1:23.296 
2.
M.Wittmann
1:23.737 
1:23.499 
1:23.332 
1:23.445 
3.
M.Molina
1:23.747 
1:23.396 
1:23.481 
1:23.451 
4.
E.Mortara
1:23.526 
1:23.332 
1:23.506 
1:23.648 
5.
G.Paffett
1:23.695 
1:23.546 
1:23.514 
 
6.
D.Juncadella
1:23.724 
1:23.363 
1:23.617 
 
7.
R.Wickens
1:23.786 
1:23.464 
1:23.688 
 
8.
C.Vietoris
1:23.625 
1:23.241 
1:23.688 
 
9.
M.Ekström
1:23.902 
1:23.530 
1:23.803 
 
10.
B.Spengler
1:23.904 
1:23.466 
1:23.822 
 
11.
M.Rockenfeller
1:23.522 
1:23.555 
 
 
12.
J.Green
1:23.893 
1:23.574 
 
 
13.
T.Glock
1:23.636 
1:23.665 
 
 
14.
A.Tambay
1:23.805 
1:23.684 
 
 
15.
P.Wehrlein
1:23.772 
1:23.687 
 
 
16.
J.Hand
1:23.778 
1:23.737 
 
 
17.
F.Albuquerque
1:23.914 
 
 
 
18.
T.Scheider
1:24.091 
 
 
 
19.
D.Werner
1:24.198 
 
 
 
20.
M.Tomczyk
1:24.225 
 
 
 
21.
R.Merhi
1:24.359 
 
 
 
22.
A.Priaulx
1:24.505 
 
 
 

Q1 - první část kvalifikace (účastní se všech 22 jezdců)
Q2 - druhá část kvalifikace (účastní se pouze 16 nejrychlejších jezdců z Q1)

Q3 - třetí část kvalifikace (účastní se pouze 10 nejrychlejších jezdců z Q2)
SP - čtvrtá část kvalifikace (účastní se pouze 4 nejrychlejší jezdci z Q3, každý z nich má jen jedno měřené kolo)