Předkvalifikační generálka patřila Mercedesu
VC Eifelu - 3. trénink
Třetí volný trénink na VC Eifelu patřil mercedesům. Nejrychlejší byl Valtteri Bottas před týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclerkem z Ferrari. Na dráze se kvůli zdravotním obtížím neobjevil Lance Stroll a nad jeho účastí ve zbytku víkendu visí otazník.
V pátek se na Nürburgringu kvůli mlze a dešti nejezdilo. V sobotu již ale jezdce přivítalo příznivější počasí. Před startem třetího volného tréninku byla trať suchá. Teplota vzduchu činila sedm stupňů, teplota trati třináct.
Ihned po zahájení odpočtu se do akce vydávali první piloti. Ještě během prvních deseti minut vyjelo devatenáct z dvaceti závodníků. V garáži zůstával pouze Stroll.
O první čas dne se postaral Grosjean. Francouz se ale v čele dlouho neohřál. Pořadí se totiž brzy začalo přesýpat. Po deseti minutách vedl Verstappen (1:28,866) před týmovým kolegou Albonem (1:29,947). Následovali Ricciardo (1:30,145), Ocon (1:30,278), Pérez (1:30,282), Norris (1:30,825), Sainz (1:31,512), Bottas (1:31,915), Kvjat (1:32,678) a nejlepší desítku uzavíral Hamilton (1:32,915). Na kontě neměli tou dobou žádný čas Vettel se Strollem.
Netrvalo ale dlouho a i Vettel zaznamenal měřené kolo. Mělo ale hodnotu 1:36,122 a stačilo pouze na 19. místo.
Vzápětí ovšem vyšlo najevo, že Stroll své první kolo jen tak nezajede. Racing Point totiž na svém twitterovém účtu oznámil, že se Kanaďan necítí dobře a do tréninku nenastoupí. O tom, zda-li se Stroll objeví v kvalifikaci, bude tým rozhodovat po skončení tréninku.
Na dráze mezitím pokračovala honba za rychlejšími časy. Na cestě za zlepšením někteří chybovali, například Hamilton a Magnussen, kteří nedobrzdili do 13. zatáčky. Do větších potíží se dostal Vettel, jehož ferrari se na výjezdu z předposlední zatáčky roztočilo. Na okamžik tak zavlály žluté vlajky.
I po půlhodině zůstával na čele Verstappen (1:28,684) před týmovým kolegou Albonem (1:28,725). Třetí byl Ocon (1:28,912), čtvrtý Pérez (1:29,075), pátý Ricciardo (1:29,273), šestý Grosjean (1:29,288), sedmý Norris (1:29,402), osmý Sainz (1:30,004), až devátý Bottas (1:30,936) a nejlepší desítku uzavíral Gasly (1:31,478). Až na třinácté pozici jsme registrovali Hamiltona. Kvalifikační simulace ale měly teprve přijít.
Netrvalo dlouho a majitel první příčky se měnil. S, časem 1:27, 634 se posunul do čela Ocon. Vzápětí šel nahoru i Sainz. Pilot McLarenu byl o 349 tisícin sekundy pomalejší než Ocon a zařadil se na druhou příčku.
Sainz sice Ocona pokořit nedokázal, jeho týmový kolega Norris ale ano. S časem 1:27, 631 se ujal vedení. Jeho krajan Russell měl ovšem jiné starosti. Poté, co v předposlední zatáčce ztratil kontrolu nad svým vozem, totiž vyletěl z dráhy.
Norrise vystřídal zanedlouho v čele jeho budoucí týmový kolega Ricciardo. Australan zaznamenal čas 1:27, 392. Nahoru šli i piloti Ferrari Leclerc (čtvrté místo) a Vettel (šestá pozice).
Ani Ricciardův pobyt ve vedení ale neměl dlouhého trvání. S časem 1:27, 071 se totiž na první místo brzy vrátil Verstappen.
Do vyšších pater výsledkové listiny se začaly drát i mercedesy. Nejprve povyskočil na druhé místo Bottas. O pár minut později jej z této pozice sesadil týmový kolega Hamilton.
První měřená kola pilotů Mercedesu sice na prvního Verstappena nestačila, sedmnáct minut před koncem už ale Bottas převzal vedení. Zajel čas 1:26,968. Osm minut před cílem navíc Fin své vedení upevnil. Vylepšil svůj čas na 1:26,225.
Kromě Bottase jel ale rychle i Norris. Tomu se totiž povedlo odsunout ze třetího místa krajana Hamiltona.
Pět minut před koncem se na Nürburgringu potřetí zažlutilo. Po hodinách v poslední zatáčce putoval ven z dráhy Latifi. Kanaďan se nakonec dokázal na trať vrátit, nešlo to však hladce. Zprvu se mu totiž nepovedlo zatočit a na okamžik zůstal stát v poslední zatáčce napříč.
V samotném závěru se blýskla obě ferrari. Leclerc se posunul na druhé a Vettel na čtvrté místo. Stříbrnou příčku ale Monačan nakonec neudržel. Ukradl mu ji totiž Hamilton, který na svého týmového kolegu Bottase ztratil 136 tisícin sekundy.
V závěru se ještě o rozruch postarali Leclerc s Norrisem. První jmenovaný se chystal na nájezd do měřeného kola, pilot McLarenu byl ovšem netrpělivý a zaútočil na něj. Leclerc si to nenechal líbit a byli jsme tak svědky krátkého souboje.
Závěrečný volný trénink dal jezdcům a týmům důvod k obavám ohledně životnosti měkké směsi pneumatik. Řada pilotů si totiž stěžovala na její vysoké opotřebení. Verstappen dokonce uvedl, že ke drolení těchto pneumatik dochází už ve výjezdovém kole.
Na konci tréninku se začaly stahovat mračna nad Strollovou další účastí v závodním víkendu. Podle neoficiálních informací totiž na okruh dorazil Nico Hülkenberg, který ve dvojici letošních závodů na okruhu Silverstone nahradil u Racing Pointu koronavirem nakaženého Péreze. Že by nakonec usedl do růžového monopostu i před domácími fanoušky?
Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:26,225 | 25 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:26,361 | + 0.136 | 27 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:26,681 | + 0.456 | 25 |
4. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:26,896 | + 0.671 | 24 |
5. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:27,038 | + 0.813 | 25 |
6. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:27,167 | + 0.942 | 29 |
7. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:27,245 | + 1.020 | 25 |
8. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:27,392 | + 1.167 | 23 |
9. | Alexander Albon | Red Bull | Honda | 1:27,449 | + 1.224 | 23 |
10. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Honda | 1:27,528 | + 1.303 | 28 |
11. | Esteban Ocon | Renault | Renault | 1:27,634 | + 1.409 | 27 |
12. | Daniil Kvjat | AlphaTauri | Honda | 1:27,795 | + 1.570 | 26 |
13. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:27,924 | + 1.699 | 29 |
14. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:27,956 | + 1.731 | 25 |
15. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:28,115 | + 1.890 | 27 |
16. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:28,293 | + 2.068 | 27 |
17. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:28,343 | + 2.118 | 30 |
18. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:28,370 | + 2.145 | 25 |
19. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:28,941 | + 2.716 | 26 |
20. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | - | - | 0 |