Nechytatelný Palmer vítězem hlavního závodu
GP2, Singapur - hlavní závod
Jolyon Palmer navázal na své páteční kvalifikační vítězství, když suverénně ovládl také sobotní hlavní závod GP2 v ulicích Singapuru. Napravil tak svůj špatný start, který jej srazil za jeho nejbližší soupeře. Double Carlinu podtrhl druhý Felipe Nasr.
Už v pátek byl Palmer ze všech nejrychlejší, když vyhrál jak volný trénink, tak kvalifikaci. Svým soupeřům však daroval naději na úspěch přímo na startu, kde se musel vypořádat se systémem bránícím zhasnutí motoru a propadl se za kolegu Nasra i vedoucího jezdce šampionátu Fabia Leimera. Předjeli jej také Stéphane Richelmi a James Calado, ty však Palmer zdolal zpátky ještě během rušného prvního kola.
Ve čtvrtém kole si Palmer v sedmé zatáčce vyšlápl na Leimera, který ve snaze neriskovat vzhledem ke své pozici v šampionátu kapituloval snadno. Palmer se tak vydal stíhat kolegu Nasra, na nějž ztrácel již přes pět sekund.
Nasr v desátém kole přesunul bitvu s Palmerem do taktické roviny, když zajel do boxů a nechal přezout pouze zadní pneumatiky. Podobně učinil i Palmer, který vydržel na trati o tři kola déle. I přes nepovedenou zastávku Nasra však po pitstopech dělilo jezdce Carlinu 10 sekund, rozdíl navíc postupně narostl až přes 13 sekund.
Palmer však dokázal připravit pneumatiky na závěrečný frontální útok, zatímco Nasr se se svým obutím stále více trápil. V některých kolech byl Palmer dokonce až o dvě sekundy na kolo rychlejší a tři kola před koncem svého týmového kolegu zdolal v nájezdu do sedmé zatáčky. Nasr se pokusil vedení vybojovat zpět, naopak však zablokoval kola a ještě více poškodil pneumatiky.
Jolyon Palmer si tak dojel pro druhé letošní vítězství, zatímco Nasr se znovu premiérového triumfu v GP2 nedočkal a v cíli byl odmáván o 13 sekund později.
Na třetí pozici skončil James Calado, který nejprve předvedl dobrý start z osmého místa a pak vydělal na zastávce v boxech. V závěru závodu se musel vypořádat ještě s Leimerem, nakonec však uspěl a nenechal se rozhodit blížícím se Richelmim. Ten také předjel Leimera a obsadil čtvrté místo, Leimer skončil pátý. Porazil však svého hlavního konkurenta v boji o titul Sama Birda.
Šesté místo bral Tom Dillmann, sedmý skončil Marcus Ericsson, jen těsně před Birdem. Brit se musel probíjet dopředu po nepovedeném startu, nakonec alespoň uzmul osmé místo, které mu dává naději do nedělního sprintu. Bird totiž bude startovat z pole position.
Bodovanou desítku uzavřeli devátý Jon Lancaster a desátý Dani Clos, který se dočkal prvního bodu po svém návratu do GP2.
Bez bodů opět zůstal Stefano Coletti, který dlouho vedl průběžné pořadí letošního ročníku. Monačan skončil dvanáctý.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1.
|
J.Palmer | Carlin |
57:14.130
|
2.
|
F.Nasr | Carlin |
+ 13.095
|
3.
|
J.Calado | ART Grand Prix |
+ 25.126
|
4.
|
S.Richelmi | DAMS |
+ 25.713
|
5.
|
F.Leimer | Racing Engineering |
+ 28.296
|
6.
|
T.Dillmann | Russian Time |
+ 38.577
|
7.
|
M.Ericsson | DAMS |
+ 45.448
|
8.
|
S.Bird | Russian Time |
+ 45.685
|
9.
|
J.Lancaster | Hilmer Motorsport |
+ 51.981
|
10.
|
D.Clos | MP Motorsport |
+ 56.906
|
11.
|
M.Evans | Arden International |
+ 57.227
|
12.
|
S.Coletti | Rapax |
+ 1:04.741
|
13.
|
D.Abt | ART Grand Prix |
+ 1:05.265
|
14.
|
J.Cecotto jr. | Arden International |
+ 1:19.683
|
15.
|
J.Rosenzweig | Barwa Addax Team |
+ 1:33.492
|
16.
|
S.Trummer | Rapax |
+ 1:43.894
|
17.
|
D.de Jong | MP Motorsport |
+ 1:52.806
|
18.
|
R.Binder | Venezuela GP Lazarus |
+ 1:53.422
|
19.
|
S.Canamsas | EQ8 Caterham Racing |
+ 2:06.253
|
20.
|
R.Haryanto | Barwa Addax Team |
+ 1 kolo
|
21.
|
G.Raimondo | Trident Racing |
+ 1 kolo
|
22.
|
A.Quaife-Hobbs | Hilmer Motorsport |
+ 1 kolo
|
|
A.Rossi | EQ8 Caterham Racing |
+ 5 kol
|
|
V.Ghirelli | Venezuela GP Lazarus |
+ 19 kol
|
|
N.Berthon | Trident Racing |
+ 21 kol
|
|
J.Leal | Racing Engineering |
+ 21 kol
|
Nejrychlejší kolo závodu: Mitch Evans (Arden International) - 1:58.542
Body za nejrychlejší kolo však připadají Jolyonu Palmerovi, Evans totiž nebyl klasifikován v první desítce.
Průběžné pořadí po devatenácti závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
F.Leimer | Racing Engineering |
169
|
2.
|
S.Bird | Russian Time |
157
|
3.
|
F.Nasr | Carlin |
148
|
4.
|
S.Coletti | Rapax |
135
|
5.
|
J.Calado | ART Grand Prix |
134
|
6.
|
J.Palmer | Carlin |
99
|
7.
|
S.Richelmi | DAMS |
95
|
8.
|
T.Dillmann | Russian Time |
92
|
9.
|
M.Ericsson | DAMS |
88
|
10.
|
J.Lancaster | Hilmer Motorsport |
67
|
11.
|
A.Rossi | EQ8 Caterham Racing |
63
|
12.
|
J.Leal | Racing Engineering |
62
|
13.
|
M.Evans | Arden International |
56
|
14.
|
A.Quaife-Hobbs | Hilmer Motorsport |
55
|
15.
|
R.Frijns | Hilmer Motorsport |
47
|
16.
|
J.Cecotto jr. | Arden International |
33
|
17.
|
K.Ceccon | Trident Racing |
28
|
18.
|
R.Haryanto | Barwa Addax Team |
22
|
19.
|
N.Berthon | Trident |
21
|
20.
|
S.Trummer | Rapax |
18
|
21.
|
R.Binder | Venezuela GP Lazarus |
11
|
22.
|
D.Abt | ART Grand Prix |
3
|
23.
|
C.Daly | HIlmer Motorsport |
2
|
24.
|
S.Canamasas | EQ8 Caterham Racing |
2
|
25.
|
D.de Jong | MP Motorsport |
1
|
26.
|
D.Clos | MP Motorsport |
1
|
27.
|
V.Ghirelli | Venezuela GP Lazarus |
1
|
Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 4 body
Hlavní závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Sprint: 15-12-10-8-6-4-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 2 body (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)