Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Wittmann si na Zandvoortu vyjel svou první pole position

Wittmann si na Zandvoortu vyjel svou první pole position

DTM, Zandvoort - kvalifikace

Marco Wittmann poprvé v kariéře vyhrál kvalifikaci DTM a do závodu na Zandvoortu odstartuje z pole position. Z první řady spolu s ním vyrazí další pilot BMW Augusto Farus.

23letý Němec nastupoval do závěrečného superpolu jako druhý za vedoucím mužem Mikem Rockenfellerem, a časem 1:30.894 se zařadil na první pozici.

Na trať následně vyjel Timo Scheider a po něm Farfus, který po volném tréninku byl nejrychlejší také v první a třetí části kvalifikace. Ani jeden z nich však nedokázal Wittmannův čas překonat. Jak pro Wittmanna, tak pro tým MTEK, je to první pole position v DTM.

Farfus, který potřebuje v závodě získat o osm bodů více než Rockenfeller, aby si udržel šance na titul do závěrečného závodu sezóny, nakonec odstartuje z první řady. Farfus přitom z dosavadních devíti letošních kvalifikací chyběl v superpolu jen dvakrát.

Rockenfellera přitom bude mít hned za svými zády, když nejpomalejší byl v závěrečném rozstřelu Scheider, kterého spoustu času stála chyba v předposlední zatáčce.

Svého nejlepšího výsledku v letošní sezóně DTM dosáhl Joey Hand, který bude stát pátý. Šesté a sedmé místo si pak vyjeli piloti Audi týmu Rosberg Filipe Albuquerque a loňský vítěz z Zandvoortu Edoardo Mortara.

Dosavadního kvalifikačního maxima v DTM dosáhl osmý Timo Glock, který se tak postaral o to, že týmu MTEK se poprvé podařilo dostat oba své piloty do třetí části kvalifikace.

Hned dvakrát utekl hrobníkovi z lopaty Miguel Molina, který se z nepostupové šestky v Q1 i Q2 zachránil až svým posledním pokusem. Ve třetí části kvalifikace byl však nejpomalejším.

Ve druhé části přitom Molina z postupové desítky vyšoupl Mattiase Ekströma, který odstartuje jedenáctý před Garym Paffettem. Brit je na dvanácté pozici nejlépe umístěným pilotem Mercedesu.

Až šestnáctý skončil loňský šampion Bruno Spengler. Kanaďan si na roštu ještě o další dvě pozice pohorší, když si z Oscherslebenu přivezl penalizaci za kolizi s Robertem Wickensem. O místo si tak polepší Christian Vietoris a Jamie Green.

p.
 Jezdec  Q1  Q2  Q3  SP
1.
M.Wittmann
1:31.741 
1:30.925 
1:31.332 
1:30.894 
2.
A.Farfus
1:31.467 
1:30.951 
1:31.123 
1:30.979 
3.
M.Rockenfeller
1:31.585 
1:31.243 
1:31.345 
1:31.325 
4.
T.Scheider
1:31.622 
1:31.112 
1:31.142 
1:32.524 
5.
J.Hand
1:31.561 
1:31.145 
1:31.439 
 
6.
F.Albuquerque
1:31.765 
1:31.225 
1:31.443 
 
7.
E.Mortara
1:31.914 
1:30.919 
1:31.460 
 
8.
T.Glock
1:31.800 
1:31.353 
1:31.614 
 
9.
A.Tambay
1:31.558 
1:31.031 
1:31.621 
 
10.
M.Molina
1:32.019 
1:31.380 
1:32.106 
 
11.
M.Ekström
1:31.943 
1:31.382 
 
 
12.
G.Paffett
1:31.656 
1:31.414 
 
 
13.
D.Werner
1:31.783 
1:31.442 
 
 
14.
P.Wehrlein
1:31.843 
1:31.445 
 
 
15.
A.Priaulx
1:31.772 
1:31.539 
 
 
16.
B.Spengler*
1:31.921 
1:31.546 
 
 
17.
C.Vietoris
1:32.055 
 
 
 
18.
J.Green
1:32.067 
 
 
 
19.
M.Tomczyk
1:32.088 
 
 
 
20.
D.Juncadella
1:32.145 
 
 
 
21.
R.Wickens
1:32.241 
 
 
 
22.
R.Merhi
1:32.357 
 
 
 

* - na startovním roštu klesne o 2 místa za kolizi s Robertem Wickensem v předchozím závodě

Q1 - první část kvalifikace (účastní se všech 22 jezdců)
Q2 - druhá část kvalifikace (účastní se pouze 16 nejrychlejších jezdců z Q1)

Q3 - třetí část kvalifikace (účastní se pouze 10 nejrychlejších jezdců z Q2)
SP - čtvrtá část kvalifikace (účastní se pouze 4 nejrychlejší jezdci z Q3, každý z nich má jen jedno měřené kolo)