Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Rosberg v sobotu absolvoval simulaci závodu

Rosberg v sobotu absolvoval simulaci závodu

Mercedes musí ještě zapracovat i na spotřebě paliva.

V sobotu patřil Nicovi Rosbergovi nejrychlejší čas dne. Ten se ale, stejně jako většina ostatních jezdců, odmítá bavit o rychlosti svého vozu. Navíc poukázal na to, že tento čas dosáhl v kvalifikačním režimu. Kolo tedy pravděpodobně absolvoval s nízkým množstvím paliva a motorem nastaveným v "nešetrném" režimu.

"Udělali jsme pár okruhů v kvalifikačním stylu, ale jistě jsme u nich spotřebovali více paliva, než většina ostatních vozů při svých nejlepších pokusech. Dostali jsme k dispozici tolik pneumatik, že je nemožné i jen odhadnout, co právě zkouší ostatní. Máme z auta pozitivní pocity a asi jsme na tom dost dobře, ale víc už bych o tom nechtěl mluvit", řekl Rosberg novinářům po čtvrtém dni bahrajnských testů. Rosbergův sobotní čas, byl zároveň nejlepším časem druhé série předsezonních testů.

Co je impozantnější, Rosberg ztratil na svůj loňský vítězný kvalifikační pokus jen necelou sekundu. Rosberga ale více těší spolehlivost W05 a motoru PU106A Hybrid: "Nejlepší je, že se mi dnes podařilo absolvovat simulaci závodu. Na voze se ale krátce na to přece jen vyskytla závažná porucha, takže ještě máme na čem pracovat. Stále tu a tam narazíme na nové problémy, ale to je naprosto normální. Myslím, že ve srovnání s jinými týmy jsme na tom se spolehlivostí dobře. Ale do Melbourne potřebujeme přijít stoprocentně neprůstřelní. A to je obrovský úkol."

Kromě spolehlivosti musí v Mercedesu nadále pracovat i na spotřebě. Rosberg přiznal, že musel během celé závodní simulace sledovat spotřebu paliva, jinak by se mu ji vůbec nepodařilo dokončit.

V poslední době se také často objevují názory, že jízda s novými motory je pro jezdce větší výzvou, než tomu bývalo během éry atmosférických V8.

"Jsme rychlejší na rovinkách a pomalejší v zatáčkách. Máme mnohem méně gripu, takže je mnohem snazší dostat se do smyku", vysvětlil jezdec Mercedesu.