Závěrečným testům vévodil Williams
Bahrajn, Sakhir - shrnutí
Poslední sérii letošních předsezónních testů Formule 1 zakončil na první pozici Williams, když i tentokrát v testech v Bahrajnu dominovaly vozy s motorem Mercedes-Benz. Mistrovskou stáj Red Bull pak i nadále sužovaly problémy.
Felipe Massa zajel vůbec nejrychlejší čas testů ve třetím dni, kdy zajel čas 1:33.258. O téměř sekundu tím zaostal za výkonem Nica Rosberga z kvalifikace na loňskou Velkou cenu Bahrajnu na tomto okruhu. Druhého času v testech dosáhl nejrychlejší muž závěrečného dne Lewis Hamilton, který za Massou zaostal o pouhé dvě setiny sekundy.
Williams poslední sérii testů ovládl, když kromě nejrychlejšího kola také odjel nejvíce kilometrů ze všech týmů a za čtyři dny se na jeho voze objevil jen jediný problém, a to když v samotném závěru posledního dne testů odešel na williamsu FW36, když byl za volantem Valtteri Bottas, motor.
Tým Mercedes naopak musel řešit více závad, které jej omezovaly ve větším množství jízd. Rosberg se proto následně nechal slyšet, že pro první závod v Melbourne není Mercedes ještě dostatečně spolehlivý.
Před třetím dnem testů museli mechanici ve voze W05 "preventivně" vyměnit motor, zatímco do závěrečného dne vyrazil Hamilton až před obědem poté, co jeho tým řešil závadu na převodovce.
Pro obhájce titulu v Poháru konstruktérů Red Bull nezačal test příliš šťastně, když toho kvůli přetrvávajícím problémům s chlazením vozu RB10 Daniel Ricciardo v úvodním dni testů příliš neodjezdil.
Po druhém dni byl Australan optimističtější. Podařilo se mu totiž odjet celkem 66 kol, kdy také absolvoval v kuse úsek dlouhý 20 kol a časem se zařadil na třetí pozici. To se však ukázalo jako výjimka v jinak velmi špatném testu pro Red Bull.
Mistr světa Sebastian Vettel převzal od Ricciarda vůz na zbylé dva dny. Ani pro něj jeho první den v rámci těchto testů neskončil úspěšně. Ráno se jeho vůz zastavil už po půl kole kvůli elektrickému problému. Podruhé se Vettel na trať vydal odpoledne, ovšem tentokrát dokázal dojet jen na konec boxové uličky.
V neděli před obědem se Vettel roztočil na výjezdu z první zatáčky kvůli dalšímu problému. Odpoledne se sice vydal na trať a absolvoval celkem 77 kol, při tom ovšem nejel na plný plyn.
O něco lépe jak z pohledu zajetého času, tak z pohledu odjetých kol, byl na tom sesterský tým Toro Rosso. Přesto však v tabulce časů pro Jeana-Erica Vergneho bylo maximem deváté místo a ztráta 2,443 sekundy na Massu.
Předsezónní příprava neskončila dobře ani pro Lotus. Tým z Enstone měl problémy s výfukem a také s motorem Renault, což vedlo technického ředitele týmu Nicka Chestera k prohlášení, že bude štěstí, když jejich vozy dokončí úvodní Velkou cenu Austrálie v Melbourne.
Týmu Ferrari se konečně podařilo absolvovat s Fernandem Alonsem i Kimim Räikkönenem vzdálenost závodu. Oba však byli výrazně pomalejší než jezdci s motory Mercedes. Šéf týmu Stefano Domenicali se proto nechal slyšet, že tým z Maranella bude mít ještě hodně práce, aby Mercedes a Williams dohnal.
Po obtížném závěrečném testu podobná slova na adresu šancí McLarenu pronesl také Jenson Button.
Jeho týmový kolega Kevin Magnussen sice absolvoval téměř bezproblémových 197 kol, ale z pohledu časů skončil až na jedenácté pozici. Button na druhou stranu zvládl pouze 74 kol poté, co jej v jeho prvním dni postihl problém s řízením, který v závěrečném dni vystřídal problém s motorem.
V závěrečném dni selhal motor Mercedes-Benz také ve voze týmu Force India, když byl za volantem Nico Hülkenberg. Jeho týmový kolega Sergio Pérez si naopak myslí, že tým udělal oproti druhému testu "obrovský krok vpřed".
Tato slova potvrzují i jeho výsledky. Mexičan byl nejrychlejší v prvních dvou dnech testů v Bahrajnu a v každém z těchto dní zajel více než 100 kol.
Když pomineme problém s motorem, který Adriana Sutila vyřadil v sobotu na celý den z testů, tak Sauber znovu ukázal, že jeho C33 je relativně spolehlivý, ovšem chybí mu rychlost. Sutil celkově zajel až třináctý čas, zatímco Esteban Gutiérrez dokonce až sedmnáctý.
Velmi dobrého zlepšení během závěrečných testů dosáhla se svým vozem Marussia. V závěrečném dni Max Chilton ztratil na Hamiltona méně než čtyři sekundy.
Největší soupeř Marussie Caterham sice dokázal absolvovat více kol, ale časem na kolo za Marussií zaostal o sekundu.
Kombinované časy testů:
p.
|
Jezdec | Tým | Čas | Odstup |
1.
|
F.Massa | Williams |
1:33.258
|
|
2.
|
L.Hamilton | Mercedes |
1:33.278
|
+ 0.020
|
3.
|
N.Rosberg | Mercedes |
1:33.484
|
+ 0.226
|
4.
|
V.Bottas | Williams |
1:33.987
|
+ 0.729
|
5.
|
F.Alonso | Ferrari |
1:34.280
|
+ 1.022
|
6.
|
S.Pérez | Force India |
1:35.290
|
+ 2.032
|
7.
|
K.Räikkönen | Ferrari |
1:35.426
|
+ 2.168
|
8.
|
N.Hülkenberg | Force India |
1:35.577
|
+ 2.319
|
9.
|
J.Vergne | Toro Rosso |
1:35.701
|
+ 2.443
|
10.
|
D.Ricciardo | Red Bull |
1:35.743
|
+ 2.485
|
11.
|
K.Magnussen | McLaren |
1:35.894
|
+ 2.636
|
12.
|
D.Kvjat | Toro Rosso |
1:36.113
|
+ 2.855
|
13.
|
A.Sutil | Sauber |
1:36.467
|
+ 3.209
|
14.
|
M.Chilton | Marussia |
1:36.835
|
+ 3.577
|
15.
|
J.Button | McLaren |
1:36.901
|
+ 3.643
|
16.
|
J.Bianchi | Marussia |
1:37.087
|
+ 3.829
|
17.
|
E.Gutiérrez | Sauber |
1:37.303
|
+ 4.045
|
18.
|
S.Vettel | Red Bull |
1:37.468
|
+ 4.210
|
19.
|
M.Ericsson | Caterham |
1:38.083
|
+ 4.825
|
20.
|
K.Kobajaši | Caterham |
1:38.391
|
+ 5.133
|
21.
|
R.Grosjean | Lotus |
1:39.302
|
+ 6.044
|
22.
|
P.Maldonado | Lotus |
1:40.599
|
+ 7.341
|
Tabulka kol a kilometrů ujetých jezdci:
p.
|
Jezdec | Tým | Kol | Kilometrů |
1.
|
V.Bottas | Williams |
236
|
1277
|
2.
|
S.Pérez | Force India |
213
|
1152
|
3.
|
F.Massa | Williams |
202
|
1093
|
4.
|
K.Magnussen | McLaren |
197
|
1066
|
5.
|
F.Alonso | Ferrari |
196
|
1060
|
6.
|
E.Gutiérrez | Sauber |
192
|
1039
|
7.
|
N.Rosberg | Mercedes |
192
|
1039
|
8.
|
N.Hülkenberg | Force India |
189
|
1022
|
9.
|
A.Sutil | Sauber |
181
|
979
|
10.
|
M.Ericsson | Caterham |
172
|
930
|
11.
|
L.Hamilton | Mercedes |
159
|
860
|
12.
|
J.Bianchi | Marussia |
153
|
828
|
13.
|
K.Räikkönen | Ferrari |
141
|
763
|
14.
|
D.Kvjat | Toro Rosso |
136
|
736
|
15.
|
J.Vergne | Toro Rosso |
135
|
730
|
16.
|
K.Kobajaši | Caterham |
125
|
676
|
17.
|
M.Chilton | Marussia |
105
|
568
|
18.
|
D.Ricciardo | Red Bull |
105
|
568
|
19.
|
S.Vettel | Red Bull |
78
|
422
|
20.
|
J.Button | McLaren |
74
|
400
|
21.
|
R.Grosjean | Lotus |
65
|
351
|
22.
|
P.Maldonado | Lotus |
62
|
335
|
Tabulka kol a kilometrů ujetých týmy:
p.
|
Tým | Kol | Kilometrů |
1.
|
Williams |
438
|
2370
|
2.
|
Force India |
402
|
2175
|
3.
|
Sauber |
373
|
2018
|
4.
|
Mercedes |
351
|
1899
|
5.
|
Ferrari |
337
|
1823
|
6.
|
Caterham |
297
|
1607
|
7.
|
Toro Rosso |
271
|
1466
|
8.
|
McLaren |
271
|
1466
|
9.
|
Marussia |
258
|
1396
|
10.
|
Red Bull |
183
|
900
|
11.
|
Lotus |
127
|
687
|
Tabulka kol a kilometrů ujetých výrobci motorů:
p.
|
Motor | Týmy | Kol | Kilometrů |
1.
|
Mercedes | Mercedes,McLaren,Force India,Williams |
1462
|
7912
|
2.
|
Ferrari | Ferrari,Sauber,Marussia |
968
|
5238
|
3.
|
Renault | Red Bull,Toro Rosso,Caterham,Lotus |
878
|
4751
|