Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Motor Ferrari by potřeboval dietu

Motor Ferrari by potřeboval dietu

Má prý totiž být až o 13 kg těžší než konkurence.

Problémy vozů Ferrari mohou vyplývat i z vysoké hmotnosti jejich pohonné jednotky. Ta je podle informací Auto Motor und Sportu o 13 kilogramů těžší než její konkurence. To by samozřejmě ovlivnilo i zákazníky Maranella - Sauber a Marussia. Adrian Sutil ze Sauberu se přitom na nedostatek rychlosti i skutečně stěžoval.

Zvláštní je, že Ferrari loni patřilo k týmům, které zablokovaly dodatečné navýšení minimální hmotnosti monopostů na 700 kilogramů a zasadilo se tak o nynější limit 691 kg, který se navýší až po skončení sezóny.

Sezónní vývoj motorů je sice oficiálně zmražen, ale pravidlo FIA má hned několik výjimek. O možnost upravit své pohonné jednotky už FIA požádal nejen Renault ale i Ferrari.

Dalším problém Ferrari je pravděpodobně spolehlivost rekuperačních systémů, protože často ztrácely výkon: "Během závodu jsem na dlouhou dobu uvízl za Nicem Hülkenbergem", informuje Alonso. "Mohl jsem jezdit o půl sekundy rychleji, ale nebyl jsem schopen ho předjet, protože byl příliš rychlý na rovinkách.

K pravidelné ztrátě výkonu se vyjádřil Domenicali: "Znovu a znovu jsme ztráceli výkon." Takový problém by mohl souviset s nedostatečným nabíjením baterií nebo i nízkou účinností elektromotorů.

Problémy s předjížděním měl i Kimi Räikkönen, ty ale byly odlišné povahy - nefungovalo mu DRS.