Motor Ferrari by potřeboval dietu
Má prý totiž být až o 13 kg těžší než konkurence.
Problémy vozů Ferrari mohou vyplývat i z vysoké hmotnosti jejich pohonné jednotky. Ta je podle informací Auto Motor und Sportu o 13 kilogramů těžší než její konkurence. To by samozřejmě ovlivnilo i zákazníky Maranella - Sauber a Marussia. Adrian Sutil ze Sauberu se přitom na nedostatek rychlosti i skutečně stěžoval.
Zvláštní je, že Ferrari loni patřilo k týmům, které zablokovaly dodatečné navýšení minimální hmotnosti monopostů na 700 kilogramů a zasadilo se tak o nynější limit 691 kg, který se navýší až po skončení sezóny.
Sezónní vývoj motorů je sice oficiálně zmražen, ale pravidlo FIA má hned několik výjimek. O možnost upravit své pohonné jednotky už FIA požádal nejen Renault ale i Ferrari.
Dalším problém Ferrari je pravděpodobně spolehlivost rekuperačních systémů, protože často ztrácely výkon: "Během závodu jsem na dlouhou dobu uvízl za Nicem Hülkenbergem", informuje Alonso. "Mohl jsem jezdit o půl sekundy rychleji, ale nebyl jsem schopen ho předjet, protože byl příliš rychlý na rovinkách.“
K pravidelné ztrátě výkonu se vyjádřil Domenicali: "Znovu a znovu jsme ztráceli výkon." Takový problém by mohl souviset s nedostatečným nabíjením baterií nebo i nízkou účinností elektromotorů.
Problémy s předjížděním měl i Kimi Räikkönen, ty ale byly odlišné povahy - nefungovalo mu DRS.