Sauber připouští, že má příliš těžký vůz
Sutil požaduje zvýšení minimální povolené hmotnosti.
Piloti Sauberu Adrian Sutil a Esteban Gutiérrez připouštějí, že jejích vůz má problémy s nadváhou. Hmotnost vozu spolu s jezdcem je vyšší než povolené minimum, což samozřejmě představuje vůči konkurenci nevýhodu.
Minimální hmotnost vozu spolu se závodníkem je pro letošní rok stanovena na 692 kilogramů, což je o 50 kg více než v loňském roce. Má se přitom za to, že každých 10 kg navíc jezdce v čase na jedno kolo stojí 0,36 sekundy.
Vzhledem k vyšší hmotnosti pohonných jednotek v letošním roce se však řada týmů a pilotů domnívá, že navýšení limitu není dostatečné.
"Dosáhnout té hmotnosti je pro nás nyní velmi těžké," řekl Sutil před druhým závodním víkendem letošní sezóny, Velkou cenou Malajsie.
"Máme nadváhu a krok za krokem to budeme zlepšovat, zabere to ale nějaký čas.
Výroba lehčích dílů je nákladnější, pro dalších několik závodů však máme v plánu pokusit se naši hmotnost postupně snížit."
Také Gutiérrez, který je druhým nejlehčím závodníkem startovního pole a je o 14 kg lehčí než jeho týmový kolega Sutil, připustil, že má s hmotností problémy.
"Stále je před námi hodně práce, jelikož jsme stále příliš těžcí," řekl Mexičan.
"Je to ale něco, co můžu ze své strany snadno vyřešit, a můžeme dělat malé kroky, které, doufejme, přijdou celkem rychle."
Sutil je se svými 75 kilogramy nejtěžším jezdcem v letošním poli Formule 1. Jeho hmotnost však koresponduje s výškou, když Němec měří 183 centimetrů. Sutil podle svých slov na svého týmového kolegu ztrácí půl sekundy čistě jen kvůli své hmotnosti.
FIA by podle něj měla do budoucna zvýšit minimální hmotnostní limit, aby nebyli vysocí závodníci tak znevýhodněni.
"Víc zhubnout prostě nemůžu, takový jsem," řekl Sutil. "Jsem vysoký, takže nemůžu nic dělat.
Malí jezdci mají jasnou výhodu. Je to zřejmé, všichni to vědí a já doufám, že velmi brzy dojde v pravidlech k úpravám.
Je to nyní velmi odlišné v porovnání s minulými lety, jelikož vysocí jezdci nyní mají v čase na kolo jasnou nevýhodu."