Sutil: Budeme to mít těžké
130R a esíčka budou opět velkou výzvou.
Trať v Suzuce patří k nejkrásnějším v kalendáři Formule 1 a každý z jezdců bere Velkou cenu Japonska jako velkou výzvu. Ta by měla být letos ještě větší, jelikož vozy v zimě ztratily velkou část svého přítlaku.
"Suzuka s jejími rychlými zatáčkami patří mezi mé oblíbené tratě," prozradil Adrian Sutil. "Speciálně první sektor bývá velmi složitý, protože má sérii rychlých levých a pravých zatáček. Tato část trati je výzvou i z pohledu nastavení vozu. V těchto zatáčkách potřebujeme vůz s množstvím přítlaku a musí být stabilní, ale přední část musí při změně směru okamžitě reagovat. Poslední sektor je ideální pro předjíždění, protože je tam zóna DRS.
Ve srovnání s modernějšími okruhy je dráha užší a namísto asfaltových zón ji lemuje tráva a štěrk. To nechává jezdcům jen minimum prostoru na chyby. Kromě toho si myslím, že letos bude velmi náročný i průjezd velmi rychlou levou zatáčkou 130R, protože tyto vozy mají mnohem méně přítlaku než loňské. Čeká nás teda závod na náročné a fascinující trati."
K Suzuce patří i skvělá atmosféra, o kterou se každoročně starají japonští fanoušci. Pro německého jezdce Sauberu je závod v Japonsku o to výjimečnější, že v této zemi téměř rok bydlel.
"Velká cena Japonska je vždy skvělým podnikem se skvělými fanoušky. Pro mě je to výjimečná velká cena, protože jsem v Japonsku rok žil a v roce 2006 jsem se stal vítězem Japonského mistrovství F3. Zůstali mi krásné vzpomínky a velmi rád se tam vracím."