Felipe Massa na pole position!
Velká cena Rakouska - KVALIFIKACE
Dnes ve 14:00 se po 11 letech opět začala kvalifikace na Velkou cenu Rakouska. Jezdci dostali k dispozici měkké a superměkké pneumatiky a vyrazili do chladného alpského vzduchu, déšť však na rozdíl od včerejších tréninků nehrozil.
Rozdíl mezi směsmi pneumatik by měl být okolo půl sekundy na kolo, což už při prvním výjezdu na trať využili oba jezdci Caterhamu i Marussie nedalo se ale čekat, že jim to pomůže postoupit do druhé části kvalifikace. Stejnou taktiku však zvolili i u Sauberu, který se od příchodu na Red Bull Ring trápí a nemůže najít správné vyvážení svých C33.
První minuty Q1 jezdci nejrychlejších týmů tradičně nemají důvod tlačit plynový pedál až na podlahu, přesto se ve vedení usadily oba mercedesy následované Fernandem Alonsem a dvojicí jezdců Williamsu.
Po prvních jízdách se v nepostupové šestce kromě jezdců posledních tří týmů ocitl i Pastor Maldonado. Jeho týmový kolega však zajel mnohem lepší kolo a vyšvihl se na desáté místo průběžného pořadí. Skvělé kolo vysekl Daniil Kvjat, kterému se podařilo rozdělit vedoucí duo Mercedesu.
Většina jezdců špičkových týmů nakonec již před koncem Q1 nevyjela, výjimkou byl jenom Kimi Räikkönen. O poslední postupové místo svedli souboj Maldonado a Sutil. Za kratší konec nakonec tahal Němec. Ten tak odstartuje ze sedmnácté pozice, těsně před svým týmovým kolegou Gutiérrezem. Za nimi Bianchi, Kobajaši, Chilton a Ericsson.
Superměkké pneumatiky nepoužili jenom jezdci Mercedesu, Red Bullu, Williamsu a Fernando Alonso.
První kola Q2 patřily jezdcům Force Indie, Hülkenbergovi a Pérezovi, kteří se bez problémů na první pokus dostali pod hranici minuty a 10 sekund. Sergia Péreze ale po kvalifikaci čeká odsunutí o 5 míst dozadu, protože ho stevardi uznali vinným ze způsobení kolize mezi ním a Felipe Massou v posledním kole Velké ceny Rakouska.
Mimo trať se ve výjezdu z poslední zákruty dostal Fernando Alonso. Ani to mu však nezabránilo v dosažení druhého nejrychlejšího času průběžného pořadí. Zařadil se hned za Kevina Magnussena. To však ještě na trati nebyly mercedesy.
Ty se objevily o minutu později a okamžitě obsadily první dvě příčky, přičemž Němec byl o desetinu rychlejší než jeho týmový kolega. Skvělou formu potvrzovaly oba williamsy na třetím a čtvrtém místě.
Do bojů se v posledních minutách Q2 vrátili všichni jezdci s výjimkou Lewise Hamiltona. Obrovské zklamání nastalo v boxech Red Bullu, protože Sebastian Vettel nepostoupil do Q3. Zklamaný zůstal i Pérez, který si uchytil pouze nepostupovou 11. příčku.
V Q3 bude chybět i Jenson Button, 12. místo ale není vzhledem k malému požáru na jeho voze během třetího tréninku až takovým zklamáním. Nepostoupil ani jeden z lotusů, mezi kterými odstartuje Jean-Eric Vergne. Red Bull tak budou V Q3 reprezentovat pouze Daniel Ricciardo, který postoupil z 9. příčky a Daniil Kvjat, který se umístil od dvě pozice výše. Jen s odřenýma ušima postupuje Kimi Räikkönen.
Na začátku Q3 opět tvrdili muziku jezdci Mercedesu, Williamsu a Fernando Alonso. Hamilton však své první kolo pokazil smykem v předposlední zatáčce okruhu a Rosberg zaostal za Valtterim Bottasem o téměř celou desetinu. Williams vypadal být velice silný již od prvních kilometrů prvního tréninku a Valtteri Bottas byl před pár hodinami nejrychlejší ve třetím tréninku, ale boj o pole position asi nečekal nikdo.
Bottas nezvládl obrovský tlak a pokazil své poslední rychlé kolo výjezdem mimo trať a překvapivě se mimo trať dostal i Lewis Hamilton. Sám sebe tak vyřadil z boje o pole position, kde zůstali jen Massa a Rosberg. Felipe Massa se po uplynutí časového limitu dostal na vrchol tabulky a Nico Rosberg nedokázal zareagovat. První řadu obsazuje Williams, Felipe Massa vyhrál kvalifikaci!
Následovala obrovská radost tradičního britského týmu, sklesle vypadal jenom Valtteri Bottas, který promarnil obrovskou příležitost. Oslavy jsou o to krásnější, že se jich účastní i Frank Williams, který se také přijel podívat na návrat tradiční Velké ceny Rakouska.
# | Jezdec | Tým | Q1 | Q2 | Q3 |
---|---|---|---|---|---|
01 | F. Massa | Williams | 1:10.292 | 1:09.239 | 1:08.759 |
02 | V. Bottas | Williams | 1:10.356 | 1:09.096 | 1:08.846 |
03 | N. Rosberg | Mercedes | 1:09.695 | 1:08.974 | 1:08.944 |
04 | F. Alonso | Ferrari | 1:10.405 | 1:09.479 | 1:09.285 |
05 | D. Ricciardo | Red Bull | 1:10.395 | 1:09.638 | 1:09.466 |
06 | K. Magnussen | McLaren | 1:10.081 | 1:09.473 | 1:09.515 |
07 | D. Kvyat | Toro Rosso | 1:09.678 | 1:09.490 | 1:09.619 |
08 | K. Raikkonen | Ferrari | 1:10.285 | 1:09.657 | 1:09.795 |
09 | L. Hamilton | Mercedes | 1:09.514 | 1:09.092 | |
10 | N. Hulkenberg | Force India | 1:10.389 | 1:09.624 | |
11 | S. Perez | Force India | 1:10.124 | 1:09.754 | |
12 | J. Button | McLaren | 1:10.252 | 1:09.780 | |
13 | S. Vettel | Red Bull | 1:10.630 | 1:09.801 | |
14 | P. Maldonado | Lotus | 1:10.821 | 1:09.939 | |
15 | J. Vergne | Toro Rosso | 1:10.161 | 1:10.073 | |
16 | R. Grosjean | Lotus | 1:10.461 | 1:10.642 | |
17 | A. Sutil | Sauber | 1:10.825 | ||
18 | E. Gutierrez | Sauber | 1:11.349 | ||
19 | J. Bianchi | Marussia | 1:11.412 | ||
20 | K. Kobayashi | Caterham | 1:11.673 | ||
21 | M. Chilton | Marussia | 1:11.775 | ||
22 | M. Ericsson | Caterham | 1:12.673 |