Vrátí se Briatore do Formule 1?
Ecclestone zakládá novou pracovní skupinu.
Flavia Briatoreho si pamatujeme hlavně jako šéfa týmů Benetton a Renault. Pod jeho vedením získal první dva ze svých titulů Michael Schumacher a další dva přidal Fernando Alonso. Ital vždy hledal cesty, jak udělat F1 co nejpopulárnější a nejpřístupnější širokému publiku. Z F1 byl však vykázán v roce 2009, po provalení manipulace s výsledky Velké ceny Singapuru 2008, známé také jako crashgate.
Briatore by se podle zdrojů Autosportu měl stát členem pracovní skupiny, která dostane za úlohu zvýšit popularitu Formule 1. Čísla TV sledovanosti F1 již několik let klesají a na pokles zájmu poukázaly i poloprázdné tribuny okruhu Hockenheimring během Velké ceny Německa.
Problém se pokouší řešit Strategická skupina Formule 1, v níž zasedají zástupci 6 největších týmů, FIA a FOM, ale její nápady typu dvojitých bodů za poslední GP, pevné restarty po jízdě za bezpečnostním vozem ani jiskřící titanové pláty přichycené na spodní straně monopostů se nesetkaly s pochopením fanoušků. Ecclestone tedy v sobotu ráno kontaktoval nejvyšší vedení některých týmů a chce zorganizovat schůzku, na které budou odsouhlaseny pravomoci a složení nové "Pracovní skupiny pro popularitu". Členy skupiny by měly být odborníci zastupující zájmy týmů a Flavio Briatore.
"Pár kluků se bude pravidelně scházet, aby stanovili priority a našli řešení, protože je těžké něco udělat, když pozvete všechny", řekl Toto Wolff. "Pravděpodobně přizveme i vás (novináře). Tak bychom mohli předejít článkům o tom, jak jsou všechny naše nápady na****o!
Bernie projevil zájem diskutovat s týmy o zlepšení show, ale nebylo to negativní setkání. V poslední době jsme měli několik skvělých závodů s plnými tribunami - Rakousko, Montreal i Silverstone. Pak ale přišlo Německo a málo fanoušků máme i tady (na Hungaroringu) a my potřebujeme zjistit důvod."
Organizátoři Velké ceny Německa označili za "spoluviníka" nízké návštěvnosti i negativní vyjádření jejich krajana Sebastiana Vettela ze začátku sezóny, kdy nové pohonné jednotky a jejich zvuk nazval ho***m.
I Eric Boullier si myslí, že z prostředí F1 přichází až příliš mnoho negativních vyjádření: "Pokud šíříte negativní náladu, lidé ztratí vášeň a přestanou vás sledovat. Vlastně odrazujete diváky od sledování závodů. Negativita je součástí našeho problému."
Na negativní přístup pravděpodobně doplatí i německý novinář Sportbildu. Ten si na tiskové konferenci před Velkou cenou Maďarska dovolil položit otázku, zda by byly týmy po Číně, Rusku a Ázerbájdžánu ochotné závodit také v KLDR, kdyby Ecclestone dohodl výhodnou smlouvu. Novináři se dostalo zuřivé reakce od Christiana Hornera a Eric Boullier už údajně poslal FIA stížnost. Drzí novinář tak může snadno a rychle přijít o akreditaci.