Novinky

  • 02.12.2024 Neutral Rezervním jezdcem BWT Alpine bude v roce 2025 dvacetiletý Estonec Paul Aron

  • 02.12.2024 Good Felipe Drugovich nastoupí ve VC Abú Zabí v Aston Martinu do prvního tréninku

  • 02.12.2024 Neutral Jack Doohan pojede VC Abú Zabí v týmu Alpine místo Estebana Ocona.

Facebook Instagram

Abiteboul: Za to může Briatore!

Abiteboul: Za to může Briatore!

Ještě i dnes se odstraňují jeho chyby

Od začátku éry hybridních turbomotorů V6 jsme slyšeli už několik vysvětlení, proč pohonné jednotky Renaultu nedokážou konkurovat německému ani italskému soupeři. Jedním z nich je, že všechno je chyba bývalého managementu, hlavně Itala Flavia Briatoreho, kterému Francouzi kompletně svěřili svůj program v F1. Zpočátku se to vyplatilo. Renault získal s Fernandem Alonsem, jezdcem objeveným a manažovaným Briatorem, dva mistrovské tituly, ale ještě během jeho éry začal tým upadat a posléze byl prodán. Cyril Abiteboul, současný generální ředitel Renault Sport F1, tvrdí, že špatná rozhodnutí ještě z éry zmrazených motorů V8 se napravují dodnes.

"Ve Viry-Châtillonu (kde se konstruují motory Renault pro F1) je tým, který je třeba reorganizovat a kde se všichni musejí učit pracovat společně," cituje Auto-Hebdo Abiteboula. "I dnes platíme daň za rozhodnutí, které Flavio Briatore udělal v roce 2007, když po zmrazení vývoje motorů propustil stovky lidí. Byl to ústup v době, kdy si Mercedes zachoval své aktivity, odkoupil Ilmor a prostřednictvím několika projektů pro silniční automobily investoval do věcí, které se mu později měly hodit v F1.

Od svého příchodu (v roce 2014) jsem tam zaměstnal přibližně stovku lidí. Samozřejmě musí následovat změna (organizační) struktury, přerozdělení kompetencí. Teď se lidé musejí učit vzájemně spolupracovat a rozumět si i beze slov."

Renault už jednou na Briatoreho staré chyby odkazoval, když měl v roce 2014 velké problémy se spolehlivostí rekuperačních systémů. Prý to byl Briatore, kdo vývoj KERSu, jednoduššího předchůdce současných systémů, stáhl do anglické továrny týmu v Enstone. Současné komplikovanější rekuperační systémy se musejí nutně vyvíjet pod jednou střechou spolu se spalovacími motory, tedy ve francouzském Viry-Châtillonu.