Grosjean: Lotus už letos body nezíská
V Enstone se již pracuje na novém voze.
Pátek před Velkou cenou Itálie Romaina Grosjeana pořádně zklamal. Do prvního tréninku vůbec nenastoupil, protože jeho místo Lotus nabídl Charlesu Picovi a v druhém jeho nejlepší kolo nestačilo ani k překonání Julese Bianchiho a Maxe Chiltona z Marussie. Za nejrychlejším kolem Nica Rosberga zaostal o 2.8 sekundy.
Na otázku, zda se Lotus ještě může vrátit na bodované příčky, Francouz odpověděl: "Možná v Japonsku, pokud se během závodu přižene tajfun."
Pak však dal Grosjean novinářům i serióznější odpověď: "Ne. Už jsme se soustředili na vůz pro příští sezónu. Pokud zjistíme, že něco funguje, můžeme to použít i při přípravě nového vozu, ale na současný vůz již tým nemyslí.
Máme jistý problém s konzistencí aerodynamiky. Občas prostě ztratíme 2 procenta aero-rovnováhy, občas přestane fungovat podlaha. Při úrovni přítlaku, na kterou musí být vozy nastaveny tady v Monze, je to ještě větší problém než na jiných okruzích. Tento problém máme již od prvního dne sezóny a tady je to horší jen proto, že má vůz celkově méně přítlaku. Je to něco, co se nám letos nepodaří odstranit."
Podle Grosjeana vznikl problém kvůli nepřesným údajům z aerodynamického tunelu. Problém by se měl týkat pouze některých oblastí a pravděpodobně vznikl již před několika lety, ale až nyní se ho podařilo odhalit.
"Tento problém se musel objevit již před třemi lety, ale foukaný difuzor a větší množství přítlaku ho udělaly prakticky neviditelným. Tehdy to nebyl problém, ale dnes, když nemáme foukaný difuzor, s tvrdšími pneumatikami a menším množstvím přítlaku se z toho stala naše slabina.
Při vývoji jsme hodně pozornosti věnovali pohonné jednotce a chlazení a doplatili jsme na to. Vůz nebyl dobrý už od samého začátku. Po třech kolech v Bahrajnu (v testu před začátkem sezóny) jsem si myslel, že mám defekt. Tým mi ale oznámil, že pneumatiky jsou v pořádku."