Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Smedley: Nejsnazší by bylo uzavřít kokpity

Smedley: Nejsnazší by bylo uzavřít kokpity

V LMP1 to funguje, tak proč ne v F1?

Těžká nehoda Julese Bianchiho otevřela několik otázek týkajících se bezpečnosti jezdců Formule 1. Nejčastěji se probírá téma výjezdů safety caru a závodů v dešti a na mokré vozovce. Objevily se však i hlasy, že zraněním by se dalo nejlíp předejít uzavřením kokpitu. Jedním ze zastánců tohoto návrhu je i šéf výkonnosti vozidla Williamsu, Rob Smedley.

"Z hlediska techniky by byla implementace velmi jednoduchá," řekl Smedley. "Dost by to však změnilo vzhled vozů Formule 1, takže vyřešit by se musela hlavně otázka estetiky. Lidé si zvykli, že vozy F1 mají odkrytá kola a otevřené kokpity.

Uzavřeným kokpitům jsme se již věnovali na několika poradách Technické pracovní skupiny Formule 1. Poprvé se takový návrh objevil v roce 2009, když měl Felipe Massa v Maďarsku vážnou nehodu a téměř přišel o oko. Během let se tato téma vracela a opět se na ni zapomínalo a ještě ani dnes není uzavřena.

Mnoho lidí se bojí změny vzhledu monopostů, ale když se podívám na vozy sezóny 2014 a porovnám je s vozy z roku 1950, tak se na sebe beztak ani trochu nepodobají. Upřímně, nemají téměř nic společného a estetika pro mě není argumentem."

Dalším argumentem jsou obavy o výhled z krytého kokpitu, ale F1 by nebyla první, která by se s tímto musela vyrovnat. Rob Smedley poukázal na kryté prototypy LMP1, které v Le Mans nemají problém jezdit v dešti a dokonce ani v noci.