Caterham trpí nedostatkem náhradních dílů
BBC se dostalo k soukromé komunikaci Kamuje Kobajašiho.
S Caterhamem to vypadá z týdne na týden hůř a hůř. Po převzetí týmu se první vážné pochybnosti o solventnosti týmu objevily před Velkou cenou Japonska, když továrnu v Leafieldu navštívili zaměstnanci úřadu šerifa a mimo jiné si odnesli loňský vůz, kola i s pneumatikami, obráběcí stroje i několik dílů, které měly putovat rovnou do Japonska. Caterham F1 však tvrdí, že všechny tyto věci vůbec nepatřily týmu F1, ale dodavatelské společnosti. Také tvrdil, že jejich závodní víkendy v Japonsku a Rusku to nijak neovlivní, což však nakonec nebyla pravda.
Za odhalením stojí BBC, které až po více než týdnu dostalo do rukou překlad zprávy ze soukromého facebookového účtu Kamuje Kobajašiho. Závodník je prostřednictvím tohoto účtu ve spojení pouze s rodinou a nejbližšími přáteli, s nimiž komunikuje v japonštině.
Příspěvek byl odeslán v sobotu ráno a Kobajaši v něm popisuje obavy o vlastní bezpečnost a uvažuje, že odmítne jezdit: "Minulou noc (z pátku na sobotu) se objevila závada na zavěšení kol. Nemáme ani jeden náhradní díl, takže to prostě obalily karbonem. Neustále to kontrolují, ale i tak mě děsí, že chtějí, abych s tím jezdil. Chci jít domů.
Ještě stále mě čekají tréninky a pak závod. Mám z toho vážné obavy. Jsem profesionální závodník, měl bych tedy jezdit? Nebo mám odmítnout z důvodu obav o bezpečnost? Do kokpitu si mám opět sednout za 15 minut…“
Kamuji Kobajaši byl velmi překvapen, že se tato zpráva dostala do rukou novinářů, ale potvrdil pravost účtu i zprávy. Připomeňme, že Kobajaši z ruského závodu nakonec po 21 kolech odstoupil a bez zjevné příčiny se nechal odtlačit do garáže. Japonec za chvíli v rozhovoru řekl, že odstoupení nebylo nezbytné, ale Caterham potřebuje šetřit součástky. V tiskové zprávě však Caterham jako důvod odstoupení udal přehřáté brzdy a obavy o pilotovu bezpečnost.
Nyní tým opět vydal prohlášení pro tisk, podle kterého bylo vše v pořádku: "Situaci vyhodnocovali naši lidé v Soči i v Leafieldu a nakonec jsme se rozhodli pro zábal z uhlíkových vláken, který díl dodatečně vyztužil. To je běžný postup. Díl byl vyhodnocen jako bezpečný a abychom si byli zcela jisti, kontrolovali jsme jej při každé příležitosti."
Úřad šerifa mezitím zrušil plánovanou dražbu zadrženého vybavení. Ne proto, že by se našly peníze, ale společnost (ne přímo tým F1) požádala o ochranu před věřiteli. Pro firmu bývá takový krok posledním pokusem o záchranu před bankrotem a nikdo od ní teď nemůže vymáhat své pohledávky. Věci tedy již pravděpodobně byly přemístěny ze skladu úřadu šerifa zpátky do továrny v Leafieldu.