Vettel se přece jen ukáže i v kvalifikaci
Ale jen tak, aby se neřeklo…
Christian Horner prozradil, že dnes v kvalifikaci přece jen uvidíme i Sebastiana Vettela, ale rychlá kola bychom čekat neměli.
Red Bull a Vettel se rozhodli najednou nasadit celou šestou pohonnou jednotku. Každý jezdec by si měl během sezóny vystačit s pěti a porušení tohoto pravidla se trestá odsunem na startu nejbližší velké ceny. Za nasazení prvního dílu (pohonná jednotka je rozdělena na 6 částí - motor, turbodmychadlo, motorgenerátor obnovy kinetické energie, motorgenerátor obnovy tepelné energie, úložiště energie (baterie) a elektronika pohonné jednotky) šesté pohonné jednotky dostane jezdec trest 10 míst na startu a za každý další nasazený díl dalších 5 míst, ale pokud nasadí celou šestou pohonnou jednotku najednou celou, dostane jednorázový trest startu z boxové uličky.
Pravidla však nepočítala s tím, že pro jezdce s takovým trestem nemá smysl účastnit se kvalifikace a namáhat nový motor, když beztak bude startovat z boxové uličky. Podle původních plánů tak měli být diváci na tribunách i u televizních obrazovek ochuzeni o jízdu čtyřnásobného mistra světa, ale Red Bull Racing se nakonec rozhodl udělat kompromis.
"Zúčastní se první části kvalifikace," oznámil Horner. "Problémem je pravidlo, podle kterého bude muset tak či onak startovat z boxové uličky. Nové pohonné jednotky se snadno poškodí, takže chceme ušetřit co nejvíce kilometrů, takže nejspíš uděláme pouze jedno či dvě kola. Zúčastní se kvalifikace, aby měl na kontě nějaký čas a splnil “pravidlo 107 procent". Vyhneme se tak otázce, zda bude v neděli vpuštěn na dráhu."
Těžko si představit, že by si organizátoři nebo stevardi dovolili nechat čtyřnásobného mistra světa sedět v neděli v padoku a kompromis je spíše cestou, jak utišit kritiky. Ani Hornerovi se pravidlo o startu z pit lane nelíbí a doufá, že FIA do příští sezóny vymyslí nějaký jiný trest, dnes se ale zachovají tak, aby maximalizovali své šance v posledních třech závodech sezóny.