F1 chce hlučnější, výkonnější a zároveň levnější motory
Niki Lauda ale nabádá k opatrnosti.
Niki Lauda je přesvědčen, že jakékoliv významnější změny pravidel týkajících se motorů, se nesmějí šít horkou jehlou a měly by začít platit až od roku 2017. Tímto reagoval na první setkání pracovní skupiny, která má za úkol prozkoumat možnosti a navrhnout pravidla, jak by F1 mohla opět mít hlučnější, výkonnější a zároveň levnější motory.
Nevýkonný ředitel Mercedesu dokonce připouští, že už v roce 2017 by mohly být monoposty poháněné zcela novými motory, ale pravidla pro rok 2016 by měla zůstat nezměněna.
"Nikomu nepomůže, pokud narychlo vymyslíme nová pravidla, která však nebudou o nic lepší než ta současná," citoval Laudu Auto Motor und Sport. "Není téměř žádná šance, že se to zvládne připravit pro rok 2016. Zdravý rozum káže, abychom si nechali čas do roku 2017.
Do té doby se výrobcům vrátí část investic (do vývoje současné generace motorů). V případě změny by například Honda svůj nový motor použila pouze v jedné sezóně. Potřebujeme zachovat alespoň nějakou stabilitu, jinak se věci šíleně prodraží."
Současná generace motorů by se přitom měla používat až do roku 2020 a s tím počítali i všichni 4 výrobci, proto niní zřejmé, zda by s velkou změnou vůbec některý z nich souhlasil. Největšími kritiky hybridních pohonných jednotek jsou boss F1 Bernie Ecclestone a šéf Red Bull Racingu Christian Horner. Renault, který zásobuje Red Bull svými motory, je přesvědčen, že náklady na současné pohonné jednotky budou postupně klesat a patří také mezi zastánce hybridních technologií. Berniemu Ecclestonovi překáží nízká hlučnost nových motorů a Ferrari během sezóny projevilo zájem o zrušení omezení 100 kilogramů paliva na závod a jezdce.