Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

V Malajsii se nejspíš bude startovat dříve

V Malajsii se nejspíš bude startovat dříve

FIA zatlačila na Ecclestona.

Pouze před třemi dny jsme připomněli doporučení komise vyšetřující nehodu Julese Bianchiho směrem k Berniemu Ecclestonovi, které se týkalo startu závodů. Na Bianchiho nehodu v Suzuce prý neměla snížena viditelnost žádný vliv, ale členové komise dospěli k závěru, že závody by se měly více přizpůsobovat místnímu času a počasí a méně požadavkům evropských televizních společností. Zdá se, že jejich slova padla na úrodnou půdu a v Malajsii se bude letos startovat o hodinu dříve, aby nehrozilo, že vítěz bude odmávaný až těsně před setměním.

"Pan Ecclestone se zmínil, že kvůli incidentu v Suzuce musíme splnit určitý časový limit, takže se nejspíš vrátíme k původnímu času startu závodu," řekl šéf sepangského okruhu Razlan Razali. "Pro nás je to dobrá zpráva. Bude to bezpečnější a lidé budou moci přijít odpoledne, podívat se na závod a kolem páté už mohou být na cestě domů. Ještě to není jisté, ale pokud se bude opět startovat v 15:00, budeme jen rádi."

Nebezpečí pozdních startů asijských a australských závodů se naplno projevilo v roce 2009. Závod musel by nejprve přerušen kvůli dešti a pak ukončen po 33 z plánovaných 56 kol, protože nad Sepangem se již začalo smrákat. Ecclestone se také pokoušel Sepang dotlačit k nočnímu závodu, aby mohl být závod odstartován ve 14:00 středoevropského času, ale svůj požadavek stáhl.

"Nebylo by bezpečné nutit nás do nočního závodu. Dlouho se nás k tomu (Ecclestone) snažil donutit, ale tentokrát si nás skutečně vyslechl. V této chvíli to určitě nechceme. Každý okruh má svou vlastní identitu, nemůžeme prostě někoho okopírovat, "narážel Razali na úspěšný noční závod v ulicích Singapuru. "Mají výhodu, protože ulice města vypadají v televizi velmi dobře, ale beztak si myslím, že Sepang nabízí lepší závody."

Šéf okruhu byl v Londýně kvůli střetnutí s Berniem Ecclestonem, se kterým vyjednával o prodloužení končící smlouvy. Vzhledem k jeho slovům můžeme předpokládat, že během letošní Velké ceny Malajsie bude oznámeno prodloužení kontraktu. Razali přitom patřil k velkým kritikům nových tišších motorů, ale nyní přiznává svůj omyl. Tišší motory mu pomohou zaplnit tribuny.

"Když jsme se doslechli o negativních reakcích v Austrálii, velmi nás to znepokojilo. Když pak začaly (v pátek) monoposty jezdit po naší trati, také se nám to nelíbilo. Vozy byly prostě tiché. Pak jsem si ale na tribunách všiml rodiny s dětmi, které si Formuli 1 užívali více než dříve. Předtím jsem na tribunách viděl otce, jak drží dětem na hlavách sluchátka a vystrašené plačící děti, které chtěly jít domů. Myslím, že nyní můžeme na tribuny přilákat více fanoušků."