Ferrari chce pořádný heavy metal
… až se budou divákům ježit vlasy.
Šéf Scuderie Ferrari nesouhlasí s plány na postupný vývoj současných motorů a požaduje revoluci zábavy a pořádného randálu.
Ferrari loni nedokázalo zvítězit ani v jednom závodě, což se mu nestalo už mnoho let. Na vině má být především slabý malý motor s turbem a povinnými hybridními technologiemi, který je navíc velmi tichý. Už bývalý prezident Ferrari, Luca di Montezemolo, se chtěl tohohle "nudného" motoru zbavit a začal požadovat návrat ke klasičtějším a hlučnějším motorům. Montezemolo musel z Ferrari během katastrofální sezony odejít, stejně jako Domenicali a Mattiacci, ale Maurizio Arrivabene pokračuje ve stanoveném směru. Jiné motory mají být zavedeny v roce 2017.
"V roce 2017 chci vozy, které dokáží ohromit fanoušky, ke kterým se budou moci dostat blíž, které budou estetičtější a které nadělají randál, ze kterého se budou divákům ježit vlasy. Mělo by to být jako na koncertě heavymetalové kapely," nastínil svou vizi do budoucna Arrivabene.
"Nemyslím, že by stačila jednoduchá evoluce (současných pohonných jednotek). Požadujeme skutečnou revoluci a velké, radikální změny. To znamená vyšší výkon a vyšší rychlosti. Není nutné zvyšovat spotřebu, ale bezpodmínečně musíme ušetřit na vývoji těch komponent, které většinu našich fanoušků nezajímají."
Nové motory a více výkonu i hluku od roku 2017 koresponduje s návrhy pracovní skupiny pro zvýšení zábavnosti F1, o kterých budou šéfové týmů, FIA a FOM jednat začátkem příštího měsíce. Unifikovanými "komponenty" by měly být především systémy na obnovování energie.
Arrivabene se také pokusí prosadit pořádání předzávodní tiskové konference mimo okruh, někde na "veřejném prostranství". Formule 1 se musí vrátit blíže k lidem a předvádět lepší show, jinak se neubrání "jiným formám zábavy v čele s internetem a závodními videohrami".
"Co nejdříve musíme najít a zavést nový, lepší formát Formule 1."
Ferrari své fanoušky již začátkem měsíce upozornilo, že je s vývojem nového vozu pozadu, že je čeká další náročný rok a na začátku sezóny tak zřejmě opět nebudou schopni bojovat o nejvyšší pozice. Odhalení ještě nepojmenovaného vozu je naplánováno na pátek. O dva dny později ho uvidíme na trati v Jerezu, za volantem bude sedět Sebastian Vettel.