Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

F1 potřebuje restartovat, míní Arrivabene

F1 potřebuje restartovat, míní Arrivabene

Dokáže mladé odtrhnout od internetu?

V zimě se nezávodí, takže šéfové F1 a týmů mají o to více času na diskuse o budoucnosti F1. Tlustá čára se má udělat po roce 2020 a od sezony 2021 má začít nová éra. Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene má jasno. Malé úpravy nebudou stačit, protože královna motorsportu nám za poslední roky hodně zestárla.

"Můj názor je, že snižování nákladů je vždycky velmi vítané, z finančního hlediska. Otázkou však není zda, ale jak to udělat. Snižování nákladů umělým vyrovnáváním sil není pro nás. Standardizace (některých) věcí je jedna věc, ale vyrovnávání sil je něco jiného, ​​co do DNA výrobců automobilů nepatří," řekl Arrivabene.

"A hlavní problém se netýká rozpočtového stropu, ale F1 jako celku. V první řadě chceme zvýšit zájem o ni. Musíme pochopit chyby udělané v minulosti a najít řešení pro budoucnost. Jak velký je dnes zájem o formuli 1? Co potřebujeme udělat? Rozpočtový strop může být jednou z odpovědí, ale není řešením. Musíme se vrátit a udělat restart.

Pokud jsou vaši fanoušci každým rokem starší a starší a vy se zaměříte na jejich udržení, místo abyste zaujali mladou generaci, tak máte zaděláno na velké problémy. Nikdy jsme moc nemysleli na našeho průměrného diváka a ten lety zestárl. Tohle je teď hlavní výzvou.

Dnes jsou, alespoň podle mne, našimi hlavními soupeři playstationy. Podívejte se, jaké je dnes Gran Turismo (jedna z nejsilnějších sérií závodních her). Zábavný byznys je dnes ohromně pestrý a my bychom se měli podívat na všechno, ne jenom pozorovat jiné série a problémy řešit dorovnáváním výkonnosti.

Je PlayStation naším skutečným soupeřem? Podle mě jednoznačně. A co můžeme udělat proto, abychom porazili PlayStation? Pravděpodobně přijít s něčím, co je ještě zábavnější. To není celá odpověď na otázku, ale jsem opravdu přesvědčen, že konkurence v zábavním byznysu je tvrdší než dříve. Hned potom se ale musíme zeptat, proč některé sporty, kupříkladu fotbal, jsou stále tak obrovské, ačkoliv i ty mohou zažívat krize."

Že se produkt pro mladé pokoušejí připravit lidé, kteří elektronický zábavný průmysl vidí jako svět "playstationů" (copak jsme v roce 1998?), může být i součástí problému. Ale pokud pátrají po tom, kam se poděli mladí lidé, tak možná našli odpověď. Nejnovější Call of Duty utržilo jen za prvních pět dní po vydání 830 milionů dolarů. Liberty Media rozdělila mezi 10 týmů 919 milionů za celou sezonu 2017. YouTube ročně vyprodukuje kolem 8 miliard dolarů, a to se s ním F1 do roku 2005 vůbec nemusela přít o diváky, jelikož prostě neexistoval…