Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Rosberg nejrychlejší i na měkkých pneumatikách

Rosberg nejrychlejší i na měkkých pneumatikách

Velká cena Austrálie - 2. trénink

Dnes v půl sedmé středoevropského času začal v Austrálii druhý trénink na zahajovací závod sezony 2015. V prvním tréninku byly oba vozy Mercedesu o více než sekundu rychlejší než zbytek světa, a tak jsme byli zvědaví, zda na tom druhý trénink a měkké směsi pneumatik něco změní. Díky měkčím směsím a pogumovanější trati by měli své časy zlepšit všichni jezdci. Jako první potěšil pohled do garáže Sauberu, kde se mechanici a jezdci připravovali na vypuštění vozů do závodu. První trénink Sauber vynechal kvůli soudnímu sporu s Giedo van der Gardem, do druhého tréninku ale vyjel jeden z jeho jezdců hned po rozsvícení zeleného světla.

Tím jezdcem byl Felipe Nasr, který však zajel pouze instalační kolo a vrátil se do boxů. První měřené kolo tak přenechal Kimimu Räikkönenovi. Na trať se nechystal Daniel Ricciardo, Red Bull krátce po prvním tréninku zjistil, že jeho vůz potřebuje výměnu pohonné jednotky. Red Bull však dal prostřednictvím Twitteru vědět, že se Australana pokusí dostat na trať ještě během tohoto tréninku. Podobný problém odhalil Williams ve voze Felipeho Massy. Z pohonné jednotky Mercedes unikala voda a tým z Grove si to všiml příliš pozdě, než aby se mohl pokusit včas provést výměnu.

Po deseti minutách zablokoval při brzdění svá kola Romain Grosjean a projel se štěrkovým kačírkem na vnější straně deváté zatáčky. Nestabilitu nového vozu Lotusu předvedl malým výjezdem mimo trať také Pastor Maldonado. Po Nasrovi se na trať dostal i Marcus Ericsson, druhý jezdec Sauberu. Po van der Gardem nikde ani stopy.

Nico Hülkenberg se týmu stěžoval na obrovské vibrování volantu, Rosbergovi přestalo fungovat DRS a Kevin Magnussen se svým mclarenem vrazil do bariér na vnější straně zatáčky číslo 6. Příčinou nehody byla nejspíš jezdecká chyba. Vůz zůstal odstaven na nevhodném místě a trénink musel být přerušen červenou vlajkou.
Na nejvyšším místě tabulky se mezitím usadil Sebastian Vettel, který pokořil hranici minuty a třiceti sekund. Za ním se seřadili Hamilton a Räikkönen.

Když se po stažení červených vlajek jezdci vrátili na trať, byli mezi nimi také Bottas a Button a měřené kolo tak už chybělo jen Ricciardovi, Massovi, Stevensovi a Merhimu. Manor zřejmě dnešek odepsal úplně, snad se objeví alespoň v zítřejším ranním tréninku.

Do druhé půlhodiny už jezdci vyrazili na měkké směsi pneumatik a na časech to bylo okamžitě znát. Vettel se rychle dostal na 1:28.4 a Räikkönen ho následoval časem o 4 desetiny sekundy pomalejším. Fin se přitom prostřednictvím rádia stěžoval na chování přední části vozu.

Po půlhodině tréninku se něco zlomilo ve voze Sauber pilotovaném Marcusem Ericssonem. Švéda čekalo celé kolo s jedním kolem ve vzduchu. Zřejmě závada zavěšení.

Vettel se v čele tabulky udržel pouze do poloviny tréninku. Poté opět předvedl rychlost Mercedesu Rosberg a tentokrát se dostal až na 1:27.697. Hamilton za ním zaostal o rovnou desetinu sekundy. Za dvojicemi Mercedesu a Ferrari zůstal Bottas následovaný Daniilem Kvjatem. Rychlost nového vozu Toro Rosso opět předváděl sedmý Sainz. Na opačném konci tabulky se drželi Button s Magnussenem a nad nimi se usadili jezdci Sauberu. Z problémů několika soupeřů by mohla během víkendu těžit Force India, jejíž vozy možná nejsou rychlé, ale zato se mohou pochlubit dobrou spolehlivostí.

Až půlhodinu před koncem tréninku se Button dokázal posunout před jezdce Sauberu a těsně pod Maxe Verstappena. Většina vozů byla v té době již skrytá v garážích a připravovala se na test delšího stintu nebo trénování startů.

Dramaticky vypadajícímu smyku se nevyhnul ani Carlos Sainz, jeden z nováčků Toro Rosso, ale vůz nepoškodil. Za pozornost stojí jeho komunikace s inženýrem:

Inženýr: "Žlutá v zatáčce číslo 15!"

Sainz: "Vím, to jsem byl já."

Jezdci Ferrari vyzkoušeli dlouhé stinty na odlišných pneumatikách, Vettel si vzal středně tvrdé a Räikkönen měkké. Fin začal stint časy o vteřinu a půl rychlejšími než týmový kolega, ale už po šesti kolech spadl na jeho úroveň. Zajížděl přitom velmi podobné časy jako Valtteri Bottas také jezdící na měkké směsi.

McLaren opět ukončil trénink o něco dříve. Magnussen se po havárii už na trať nevrátil a Button zamířil do garáže 7 minut před koncem, přičemž týmu oznámil ztrátu výkonu. Podle Brita to dnes vypadalo tak, že mají druhý nejpomalejší vůz (před Sauberem, nepočítaje Manor), ale vozy Force Indie se více trápí v zatáčkách. Hülkenberg však v posledních minutách dnešního tréninku prostřednictvím rádia tým pochválil, podařilo se mu zlepšit stabilitu vozu.

Na pořadí se už do ukončení tréninku nic nezměnilo, na vrcholu tabulky zůstali jezdci Mercedesu s odstupem následovaní jezdci Ferrari. Manor jsme dnes na trati neviděli.

  Jezdec
Tým
Čas
Odstup
Kola
01. N. Rosberg Mercedes 1:27.697   29
02. L. Hamilton Mercedes 1:27.797 0.100 25
03. S. Vettel Ferrari 1:28.412 0.715 33
04. K. Raikkonen Ferrari 1:28.842 1.145 33
05. V. Bottas Williams 1:29.265 1.568 32
06. D. Kvyat Red Bull 1:30.016 2.319 27
07. C. Sainz Jr Toro Rosso 1:30,071 2.374 41
08. P. Maldonado Lotus 1:30.104 2.407 11
09. R. Grosjean Lotus 1:30.205 2.508 37
10. N. Hulkenberg Force India 1:30.473 2.776 30
11. F. Nasr Sauber 1:30.755 3.058 33
12. S. Perez Force India 1:30.980 3.283 32
13. J. Button McLaren 1:31.387 3.690 21
14. M. Verstappen Toro Rosso 1:31.395 3.698 6
15. M. Ericsson Sauber 1:32.303 4.606 14
16. K. Magnussen McLaren 1:33.289 5.592 4
17. D. Ricciardo Red Bull      
18. F. Massa Williams      
19. W. Stevens Marussia      
20. R. Merhi Marussia