Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Hülkenberg: WEC neovlivní mou kariéru v F1

Hülkenberg: WEC neovlivní mou kariéru v F1

Němec bude tenhle víkend závodit ve Spa-Francorchamps.

Nico Hülkenberg je přesvědčen, že účast v červnové 24hodinovce v Le Mans a 6hodinovce ve Spa-Francorchamps nebude mít negativní dopad na jeho výkony v F1.

Hülkenberg s požehnáním od Force Indie podepsal krátkodobou smlouvu s Porsche, které se loni po letech vrátilo do šampionátu vytrvalostních vozů. Pro německého pilota je čest reprezentovat tuto značku, ale prioritou zůstává F1, takže má smlouvu pouze na dva závody. Už tenhle víkend ho můžete vidět závodit v belgickém Spa, což bude zároveň příprava na světoznámý a mimořádně oblíbený závod v Le Mans.

"Nad těmito věcmi jsem samozřejmě přemýšlel ještě předtím, než jsem podepsal kontrakt s Porsche. Promyslel jsem si to a nešel bych do toho, kdybych měl pocit, že to může ovlivnit mou kariéru v F1," řekl 27letý Nico Hülkenberg, který je považován za možná nejlepšího z těch jezdců F1, kteří ještě nedostali příležitost předvést se ve špičkovém monopostu. To se však nebude dát říct o jeho účasti ve WEC, protože nové Porsche dojelo v prvním závodě sezony v Silverstone na druhém místě.

"Už jsem (vůz Porsche) testoval v Bahrajnu uprostřed února a poté opět v Barceloně. Samozřejmě jsem potřeboval pár kol na přizpůsobení, ale mám už bohaté zkušenosti z F1 a můj mozek i tělo se dokáží rychle přizpůsobovat."

Hülkenbergovo Porsche má čtyřválcový motor s turbem o výkonu přibližně 500 koňských sil a systémy rekuperace energie jsou schopny poskytnout dalších 400 koní. ERS je napojeno na přední nápravu, takže si německý pilot odchovaný v motokárách a juniorských kategoriích vedoucích do F1 vyzkouší i jízdu s pohonem 4x4, co pro něj bude asi vůbec největší výzva.

"Hybridní systémy jsou v podstatě podobné, ale Porsche má pohon všech čtyř kol a to je velká změna."

Hülkenberg se přiznal, že první závod sledoval pouze chvíli pomocí live timingu, protože se právě vracel z Číny do Evropy.