Pigot nebude pokračovat s týmem Eda Carpentera
Se stájí je naopak spojován Hülkenberg
Američan Spencer Pigot po třech a půl sezonách končí u týmu Ed Carpenter Racing. S majitelem týmu Edem Carpenterem si sice o závěrečném víkendu sezony podali ruku, že by chtěli ve spolupráci pokračovat, Carpenter ale teď Pigotovi oznámil, že jej musí vyměnit za jezdce, který přinese peníze od sponzorů. S týmem by v příštím roce neměl pokračovat ani Brit s dubajskou licencí Ed Jones, který se letos dělil o vůz s Carpenterem.
Po Jamesi Hinchcliffeovi je Pigot dalším jezdcem, který o místo přišel ve chvíli, kdy už je většina roštu zaplněná. „Abych byl k Edovi fér, přestože jsme si v Laguně podali ruce, brzy na to mě varoval, že možná bude potřebovat jezdce se sponzory. V takové situaci jsme od té chvíle byli a teď jsem se vrátil od Eda, kdy mě informoval, že na to došlo,“ uvedl Pigot pro web Motorsport.com.
„Já to chápu. Okolnosti se mění a je to hodně o byznysu. Je to docela na nic, ale nejsem první jezdec, kterého nahradí někdo s finančním krytím a nebudu ani poslední. A tím neříkám, že jezdec, který mě nahradí, nebude nakonec dobrý. Já byl jejich člověk, než se změnila finanční stránka věci,“ pokračoval šestadvacetiletý Američan.
Pigot je odchovancem juniorského programu Road to Indy. První krůčky udělal v sérii U.S. F2000, kde v letech 2011 a 2012 skončil vždy na druhém místě. Další dva roky závodil v sérii Pro Mazda, přičemž v roce 2014 se stal jejím šampionem. Následující rok nastupoval v Indy Lights, kde také slavil titul. Jeho soupeři v té době byli třeba Jack Harvey, který se naopak teď dočkal dobrého místa v IndyCar, Pigotův stájový kolega z letošní sezony Ed Jones, Max Chilton či Kyle Kaiser.
A je dost pravděpodobné, že ze stejné série vzejde Pigotova náhrada. Tou by měl být letošní vicemistr Indy Lights Rinus VeeKay. Devatenáctiletý Nizozemec závodí v Americe tři roky. Prošel U.S. F2000, Pro Mazdou a teď Indy Lights. V Pro Mazdě se vloni stal šampionem, v U.S. F2000 a letos v Indy Lights byl vždy druhý za Američanem Askewem, který získal místo u McLarenu.
Kromě talentu, o němž se během dvou testů mohl přesvědčit i tým Eda Carpentera, dokáže VeeKay, nebo chcete-li Van Kalmthout, jak zní jeho celé občanské jméno, nabídnout také peníze od nizozemského řetězce supermarketů.
Objevily se také spekulace, že by se o druhý vůz měl s Carpenterem dělit odpadlík z F1 Nico Hülkenberg. Ty přiživil sám dvaatřicetiletý Němec, když na Interlagosu připustil, že se o IndyCar zajímá, nechce ale závodit na oválech. Takové místo je v IndyCar v podstatě jen jedno – právě u Carpentera, který zase naopak chce závodit jenom na oválech.
Spekulaci ale pro Motorsport.com Carpenter popřel. „Nejsem ještě připraven, abych mluvil o naší jezdecké sestavě, ale tahle část je nesmysl,“ uvedl osmatřicetiletý Američan.
S budoucností Pigota v IndyCar to nyní příliš růžově nevypadá. Mladý Američan odjel v IndyCar 56 závodů, až na čtyři všechny u týmu Ed Carpenter Racing. První šanci mu dal Bobby Rahal, když mohl Pigot těžit ze stipendia pro vítěze IndyLights. Po Indy500 ale přešel ke Carpenterovi a dělil se s ním ve zbytku sezony 2016 a v té následující o vůz. Jen při Indy500 si v roce 2017 odskočil k týmu Juncos Racing.
V posledních dvou letech byl týmovou jedničkou, když v této pozici nahradil k Penskemu přestoupivšího Newgardena. Na dotaz, jak to vypadá s jeho budoucností, odpověděl, že všechna místa v IndyCar jsou spojena s nutností přinést peníze, které nemá. Proto se poohlíží jinde, třeba v americkém mistrovství sportovních vozů IMSA.