Rosberga zradila převodovka, přesto byl nejrychlejší
Velká cena Velké Británie - 1. trénink
Vítejte při sledování prvního tréninku na Velkou cenu Velké Británie! Formule 1 se opět vrátila na bývalé letiště v Silverstone, kde se 13. května 1950 uskutečnila první velká cena šampionátu vozů Formule 1. Okruh od té doby samozřejmě vícekrát prošel velkými úpravami, ale zachoval si pověst skvělého okruhu se spoustou zajímavých rychlých zatáček a velké výzvy i pro nejlepší jezdce na světě.
Díky rychlým zatáčkám se chce mezi špičku vrátit Red Bull Racing nadále důvěřující kvalitě svého aerodynamického oddělení, favority jsou samozřejmě opět jezdci Mercedesu a zvýšenou pozornost budeme tento víkend věnovat Nicu Hülkenbergovi a Sergiu Pérezovi, kteří poprvé vyzkouší B-specifikaci vozu Force India VJM08. Manor má nového sponzora a ukáže se v nových barvách.
Pozornost věnovanou celému závodnímu víkendu v jedné z nejpevnějších bašt motorsportu si dnes dopoledne užijí i třetí/náhradní/testovací jezdci - Susie Wolff ve voze Williamsu, Jolyon Palmer ve voze Lotusu a Raffaele Marciello ve voze Sauberu.
Pirelli do Silverstone dovezlo své nejtvrdší pneumatiky a ty úplně nejtvrdší vyrazili jako první otestovat Will Stevens a Felipe Nasr následováni Sebastianem Vettelem, Jolyonem Plamerem, Maxem Verstappenem, Kimim Räikkönenem, Felipe Massou, Rafaelle Marciellem, Robertem Merhim i Carlosem Sainzem. Diváci se tedy hned od začátku tréninku nemohli stěžovat na nedostatek aktivity na trati.
První časy patřily pilotům Mercedesu, Nico Rosberg okamžitě překonal loňské nejrychlejší kolo a téměř i čas, kterým si loni zajistil pole position. Loňský víkend však ovlivnil déšť. Němec se však netěšil dlouho, v sluchátkách se mu ozvalo: "Stop, stop, stop Nico, neřadit, ztráta tlaku v hydraulice." Vůz musel být svěřen traťovým maršálům.
Hamilton vystrašil domácí fanoušky smykem v Stowe, zůstal však na trati, stejně jako Nasr po chybě v prvním sektoru.
Většina pilotů se snažila co nejvíce vytěžit z bonusové sady pneumatik určené speciálně pro použití v první půlhodině prvního tréninku. Především Force India se snažila nasbírat co nejvíce dat o nové aerodynamice s dírami v nose monopostu vpouštějícími pod monopost více vzduchu - alternativou ke krátkým nosům jiných týmů. Úplný opak platí pro piloty McLarenu. Rozhodli se šetřit méně spolehlivé motory od Hondy a bonusovou sadu vůbec nevyužili. Po uplynutí půlhodiny se jezdci jako obvykle vrátili do boxů, odevzdali bonusovou sadu a pustili se do krátkého hodnocení prvních dat a úprav v nastavení monopostů.
Pohled na tabulku nejrychlejších časů ukázal, že Hamilton se jako první a zatím jediný dostal pod hranici 1:35s. Druhou příčku zatím okupoval Kimi Räikkönen z Ferrari, třetí zůstávala Nicu Rosbergovi. Nico Hülkenberg se držel na šestém místě.
Po čtvrthodince ticha to už nevydrželi mladíci Carlos Sainz a Max Verstappen a vrátili se na trať, aby si přivlastnili čtvrtou a druhou příčku. Piloti McLarenu zatím absolvovali pouze instalační kola a v garáži Mercedesu se usilovně pracovalo na opravě vozu Nica Rosberga.
Piloti Toro Rosso nadále předváděli velmi pěkná kola, přičemž Verstappen si držel své druhé místo a Sainz poskočil na třetí. Ještě před koncem druhé půlhodiny se na trať opět vrátil i Fernando Alonso. Jezdil však opatrně, dnešek chce McLaren "přežít" se staršími motory, ty z Rakouska by pak mohl do vozů nainstalovat před sobotním třetím tréninkem.
Rychle vypadali také jezdci Red Bullu, Williams zřejmě opět jezdil s plnými nádržemi a držel se odlišného rozvrhu než konkurence. Nasra a jeho sauber trápila nedotáčivost.
Räikkönen v jednom z kol celkem nezvládl průjezd zatáčkou Luffield a projel ní velkým přetáčivým smykem ve špinavé stopě. Neefektivní, ale alespoň efektní pro diváky. Zatímco Rosberg seděl v garáži, Hamilton zlepšil nejlepší čas na 1:34.344s. Na trati jsme už dlouho neviděli ani Sebastiana Vettela, měl na kontě pouze 6 kol a patřila mu 9. příčka.
Čtvrthodinu před koncem tréninku se Mercedes pořád ještě snažil vrátit Rosbergův vůz na trať alespoň kvůli pár instalačním kolům. Zároveň oznámil, že se pokazila "páteční" převodovka, tedy jedna ze starších. Rosbergovi tedy nehrozí penalizace. Na trať konečně vyjel Button, vrátil se Vettel a Ricciardo hlásil problém s brzdami.
5 minut před ukončením tréninku kamery opět zaměřily vůz Nica Rosberga v pohybu. Němec nebyl spokojen s nastavením, ale přemístil se na druhé místo tabulky. Za ním překvapivě zůstávali jezdci Toro Rosso, Räikkönen a Vettel se zařadili až za ně. Susie Wolff, Jolyon Palmer i Rafaelle Marciello se po celý trénink drželi v druhé desítce.
Rosbergova snaha v posledních sekundách před odmávaním tréninku vyvrcholila překonáním času Lewise Hamiltona. Byl rychlejší o jednu setinu sekundy a patří mu tedy vrchol tabulky. Räikkönen ještě stihl přeskočit Sainze, na Verstappena však už nestačil.
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kola | |
1 | Rosberg | Mercedes | 1:34.274 | 12 | |
2 | Hamilton | Mercedes | 1:34.344 | 0.070 | 26 |
3 | Verstappen | Toro Rosso | 1:35.530 | 1.256 | 18 |
4 | Räikkonen | Ferrari | 1:35.588 | 1.314 | 21 |
5 | Sainz | Toro Rosso | 1:35.669 | 1.395 | 33 |
6 | Vettel | Ferrari | 1:35.739 | 1.465 | 16 |
7 | Ricciardo | Red Bull | 1:35.818 | 1.544 | 26 |
8 | Kvjat | Red Bull | 1:35.876 | 1.602 | 22 |
9 | Hulkenberg | Force India | 1:36.157 | 1.883 | 28 |
10 | Massa | Williams | 1:36.469 | 2.195 | 23 |
11 | Nasr | Sauber | 1:36.855 | 2.581 | 20 |
12 | Perez | Force India | 1:36.889 | 2.615 | 26 |
13 | Wolff | Williams | 1:37.242 | 2.968 | 19 |
14 | Palmer | Lotus | 1:37.262 | 2.988 | 26 |
15 | Marciello | Sauber | 1:37.372 | 3.098 | 17 |
16 | Maldonado | Lotus | 1:38.080 | 3.806 | 8 |
17 | Alonso | McLaren | 1:38.222 | 3.948 | 12 |
18 | Button | McLaren | 1:38.860 | 4.586 | 10 |
19 | Stevens | Manor | 1:38.981 | 4.707 | 23 |
20 | Merhi | Manor | 1:40.477 | 6.203 | 23 |